Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تکذیب ساخت داروی ضدکرونای ایرانی گفت: این یک دارو نیست بلکه یک روش درمانی با استفاده از سلول‌های بنیادی است. ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ دکتر کیانوش جهانپور در واکنش به خبری منتشرشده مبنی بر ساخت داروی ضدکرونای ایرانی اظهار کرد: این یک دارو نیست بلکه یک روش درمانی با استفاده از سلول‌های مزانشیمال برای درمان کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این روش یک نوع سلول‌درمانی است که هنوز در فاز مطالعاتی قرار دارد و پاسخ نسبی برای آن گزارش شده است.

همچنین دکتر مسعود سلیمانی، محقق و پژوهشگر حوزه سلول‌های بنیادی گفته که او به همراه یک تیم تحقیقاتی با استفاده از سلول‌های بنیادی مزانشیمی به دنبال تعدیل پاسخ ایمنی بدن در بیماران کرونایی است.

وی تاکید کرده است که این روش، یک روش درمانی - تحقیقاتی است.

به گفته سلیمانی، نتایج فاز اول کارآزمایی بالینی آن به زودی توسط وزارت بهداشت و درمان اعلام می‌شود و در صورت دریافت نتیجه مطلوب، وزارت بهداشت مراحل بعدی را اعلام خواهد کرد.

رئیس‌جمهور: از همه صاحب‌نظران و کارشناسان می‌خواهیم به ما کمک کنند/ تلاش همه‌جانبه برای ساخت واکسن و داروی ضدکرونا باید انجام گیردمحققان روسی یک داروی جدید برای درمان کرونا کشف کردندبرخی مبتلایان کرونا علائم گوارشی دارند/ کرونا دارو و واکسن اختصاصی ندارد

انتهای پیام/

R7573/P/S2,24/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۹۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود

دکتر وطن خواه با بیان اینکه تشکیل شبکه های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان از برنامه های اولویت دار وزارت بهداشت است، اظهار داشت: هدف از برگزاری این کارگاه، استفاده بهینه از منابع  و عدم موازی کاری در آزمایشگاه‌ها، سطح‌بندی نیروی انسانی آزمایشگاه‌ها متناسب با تخصص آن‌ها و فراهم کردن دسترسی به تمامی خدمات آزمایشگاهی برای مردم در تمامی نقاط کشور با بهترین کیفیت خدمات آزمایشگاهی است.

وی افزود: طبق اسناد بالادستی تا سال ۱۴۰۴ باید ۸۵ درصد آزمایشگاه های بیمارستان های دولتی تحت پوشش شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وطن خواه یادآور شد: در حال حاضر شبکه آزمایشگاهی در ارتباط با بخش خصوصی طبق آیین نامه ها موجود است و در صورت داوطلب بودن می توانند در شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وی در ادامه گفت: بیش از ۸ هزار و ۲۰۰  آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور در حال فعالیت هستند که از این تعداد حدود ۳ هزار و ۵۰۰ آزمایشگاه بهداشتی هستند.  

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک 
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست