Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: ووشو ایران سال ۹۸ را با دو رویداد رسمی و البته با اهمیت پشت سر گذاشت، ولی آنچه بیش از هر چیزی در این رشته جلب توجه کرد، نه دفاع از عنوان قهرمانی که رفتن مهدی علی نژاد، از این فدراسیون بود.

علی نژاد که ۱۳ سال قبل فدراسیون پلمپ شده بر اثر تخلفات فراوان را تحویل گرفته بود، با اتخاذ استراتژی مناسب از آن انزوا خارج کرد و با آغاز سیر صعودی و سرمایه گذاری روی رده‌های سنی پایه پله پله بالا آمد و در نهایت ووشو را با عنوان قهرمانی جهان تحویل سرپرست داد و روی صندلی معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون شک و بی اغراق باید عنوان کرد که ووشو یکی از بی حاشیه ترین و موفق ترین رشته‌های ورزشی ایران در سالهای اخیر بود که عناوین متعدد و با ارزشی در آسیا و جهان کسب کرد و در کنار کوله باری از مقام‌های با ارزش، اکنون در رأس تصمیم سازی ووشو جهان قرار دارد و این اهمیت و ارزش فوق العاده ای دارد.

ووشو ایران در سالی که گذشت دو عنوان نایب قهرمانی جوانان در آسیا و قهرمانی بزرگسالان جهان را کسب کرد که دومی اهمیت دو چندانی داشت.

نایب قهرمانی جوانان
دهمین دوره رقابت‌های جوانان آسیا، در برونئی برگزار شد و در پایان تیم جوانان ایران در بخش ساندا با کسب ۶ طلا، یک نقره و چهار برنز بعد از چین عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد. در مجموع تالو و ساندا نیز تیم کشورمان در مکان سوم ایستاد.

سهیل موسوی، یونس شهرکی، شاهین بنی طالبی، حسن لطفی، قرنی ابراهیمی، آرین افراز و مهدی اکبری مدال طلا، نازنین بازدار، ستایش تک‌فلاح، علی شکروی، مهراسا عبدالهی و هستی صدیقی مدال نقره و شاهین بنی طالبی (۲ مدال)، تیم دوئلین دختران (متشکل از فاطمه جزینی و منیره پناهی)، نازنین بازدار، منیره پناهی، علی ظفری، سیدمهدی رضوی، آیدا حیدری، یاسمن باقرازده، امیرعلی میلابی و محمدعلی مجیری نیز مدال برنز در این مسابقات کسب کردند.

کار بزرگ سانداکاران
بعد از جوانان، نوبت به درخشش تیم ملی بزرگسالان در رقابتهای جهانی رسید. پانزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان با حضور ووشوکارانی از ۱۰۲ کشور به میزبانی چین در شهر شانگهای برگزار شد و تیم ایران در بخش‌ساندا دست به کار بزرگی زد و در مجموع مردان و زنان با هشت نماینده هشت مدال طلا کسب کرد و برای دومین دوره متوالی به عنوان قهرمانی دست یافت و چین که مهد این رشته محسوب می‌شود را در خانه‌اش شکست داد. الهه منصوریان، شهربانو منصوریان، مریم هاشمی، عرفان آهنگریان، محسن محمدسیفی، یوسف صبری، میلاد عارفی مقام و علی خورشیدی طلایی ایران در این مسابقات بودند.

در مجموع ۲ بخش ساندا و تالو تیم ملی ووشوی ایران با ۹ مدال طلا، دو نقره و یک برنز به عنوان نایب قهرمانی رسید. چین با ۱۴ طلا، یک نقره و یک برنز اول شد و هنگ‌کنگ با پنج طلا، چهار نقره و یک برنز به مقام سومی دست یافت. این بهترین نتیجه تاریخ تیم ملی ووشوی ایران از نظر مدال آوری در مجموع ۲ بخش زنان و مردان در مسابقات جهانی محسوب می‌شود.

مجیری و طلای ۲۴ عیار
در کنار قهرمانی تیم ملی در شانگهای کسب مدال طلا در بخش تالو اهمیت ویژه ای برای ووشو ایران داشت. محمدعلی مجیری جوان ۱۸ ساله مرد شگفتی ساز تالو ایران بود که موفق به کسب مدال طلای ۲۴ عیار شد. ۲ نشان نقره هانیه رجبی و برنز زهرا کیانی عملکرد فوق الهاده تالوکاران را تکمیل کرد.

تقویم فشرده پیش روی سرپرست
با رفتن علی نژاد، علیرضا خسروی از چهره‌های نام آشنای ووشو ایران به‌ عنوان سرپرست فدراسیون ووشو منصوب شد. وی در کنار اینکه باید شرایط را برای برگزاری مجمع فدراسیون فراهم کند، با یک تقویم فشرده ووشو در سال ۹۹ کار نیز مواجه است.

مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا در هند، جوانان جهان در مراکش، جام جهانی ساندا و تالو در چین و استرالیا و قهرمانی جهان تای چی در ایتالیا مهمترین برنامه‌های برون مرزی فدراسیون ووشو است که در کنار تقویم داخلی باید همانند قبل به خوبی امور مربوط به آن اجرایی شود و شاید بهتر باشد تا وزارت ورزش هر چه زودتر تکلیف برگزاری انتخابات در این فدراسیون را مشخص کند.

کد خبر 4879976

منبع: مهر

کلیدواژه: ووشو مهدی علی نژاد فدراسیون ووشو ویروس کرونا تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران المپیک 2020 توکیو باشگاه پرسپولیس کشتی آزاد وزارت ورزش و جوانان کشتی فرنگی کسب سهمیه المپیک فدراسیون کشتی کمیته ملی المپیک مسعود سلطانی فر لیگ قهرمانان فوتبال آسیا نایب قهرمانی ووشو ایران مدال طلا علی نژاد تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۰۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ووشوکاران ایران سه طلا و نقره دیگر کسب کردند

در ادامه مسابقات ووشو انتخابی جام جهانی نمایندگان ایران موفق به کسب دو طلا و یک نقره دیگر شدند.

به گزارش مشرق، در ادامه رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ که با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر «جیانگ‌یئن» در کشور چین جریان دارد نمایندگان کشورمان همچنان به کسب مدال ادامه می‌دهند.

صبح امروز پنجشنبه و در روز دوم، فرم «نان‌چوان»، شاهین بنی‌طالبی با نمره ۹.۶۹۳ به عنوان قهرمانی دست یافت و مصطفی حسن‌زاده با امتیاز ۹.۶۸۳ در رده دوم جای گرفت. با این نتیجه مدال طلا و نقره این فرم به کشورمان رسید. همچنین ورزشکاری از نپال با امتیاز ۹.۶۶۳ در این فرم سوم شد.

روز گذشته نیز مصطفی حسن‌زاده و شاهین بنی‌طالبی مدال‌های طلا و نقره فرم نن گوئن در رقابت‌های ووشو انتخابی جام جهانی را به خود اختصاص داده بودند.

در مبارزات وزن ۶۰- کیلوگرم بانوان، سهیلا منصوریان ملی‌پوش کشورمان در جدال با حریفی از ترکیه به پیروزی رسید و به مدال نقره دست یافت. مسابقات این وزن به صورت دوره‌ای برگزار شد و منصوریان به دلیل قبول یک شکست در مبارزه با نماینده چین، به مدال نقره دست یافت و صاحب عنوان نایب قهرمانی شد.

با احتساب مدال‌های روز نخست تیم ملی ووشو ایران تا کنون موفق به کسب ۸ مدال طلا، سه نقره و سه برنز شده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ووشو
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو
  • انتخابی جام‌جهانی ووشو-چین / ایران مقتدرانه قهرمان شد
  • قهرمانی مقتدرانه ایران در انتخابی جام‌جهانی ووشو
  • قهرمانی مقتدرانه ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • ایران با کسب ۲۰ مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد
  • قهرمانی ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • ووشوکاران ایران سه طلا و نقره دیگر کسب کردند
  • ووشوکاران ایران سه مدال طلا و نقره دیگر کسب کردند
  • دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران/ زهرا کیانی بازهم قهرمان شد