Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@20:38:30 GMT

واحدهای صنفی متخلف در اهواز یک ماه پلمب می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۰۹۲۳

واحدهای صنفی متخلف در اهواز یک ماه پلمب می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، عالمی نیسی شنبه شب در حاشیه پلمب اصنافی که واحدهای صنفی خود را تعطیل نکرده‌اند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور ایجاد فاصله اجتماعی و دستورالعملی که از رئیس جمهور به استان‌ها ابلاغ شده، نسبت به پلمب واحدهایی که باید تعطیل باشند ولی هنوز فعال هستند، اقدام کردیم؛ گرچه مدت‌ها قبل در شهرستان اهواز بحث تعطیلی اصناف غیر ضرور اجرا و تنها پنج صنفی که قبلاً اعلام شده به دلیل تأمین نیاز اساسی مردم فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هشت قرارگاه در نقاط مختلف شهر اهواز در راستای نظارت بیشتر بر فعالیت اصناف متخلف و جلوگیری از فعالیت اصنافی که گفته شده ضرورتی بر فعال بودن ندارند، تشکیل شده است.

فرماندار اهواز تصریح کرد: برای ریشه کن شدن این ویروس راهی به غیر از قطع کردن مسیر انتقال وجود ندارد.

عالمی نیسی خطاب به اصنافی که در حاشیه شهر اهواز مستقر هستند، عنوان کرد: گزارشی مبنی بر عدم رعایت دستور العمل ابلاغی از سوی این اصناف به فرمانداری رسیده که این هشدار را به آنها می‌دهیم که هم محل کسبشان به مدت یک ماه پلمب و هم برخورد قانونی با آنها می‌شود.

وی با اشاره به تشدید برخوردها از روز یکشنبه یادآور شد: در مرحله اول تذکر و بعد یک ماه پلمب مغازه برای متخلفان اعمال می‌شود؛ همچنین بر اساس ماده ۶۸۸ قانون این تخلف منجر به حبس متخلف یا نهایتاً حتی با تخفیف منجر به جریمه نقدی افراد متخلف می‌شود.

فرماندار اهواز با تقدیر از اصناف مرکز شهر، کوروش، زیتون کارمندی و کیانپارس برای تعطیلی اصناف گفت: مناطق حاشیه مثل کمپلوی جنوبی، عین دو و کوی علوی هنوز نسبت به تعطیلی اصناف غیر ضروری اقدام نکردند.

عالمی نیسی در پایان خبر داد: حصیرآباد و آسیه آباد طی عملیاتی چند شب گذشته پاکسازی شدند.

کد خبر 4888133

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا فرمانداری اهواز پلمب واحد صنفی ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام گرگان ماسک طبی سال جهش تولید سیلاب شهرکرد بارش باران ضدعفونی طرح غربالگری نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۰۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۶۵ مشاور املاک و خودرو در کرمان

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان از پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو طی دو سال گذشته در کرمان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیدمهدی قویدل صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در راستای اجرای قوانین مربوطه مبتنی بر الزام واحدهای صنفی املاک و خودرو بر گذراندن دوره‌های تخصصی و دریافت پروانه تخصصی از ابتدای سال 1401 تا پایان سال گذشته، 17 دوره 32 ساعته برای متقاضیان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه محتوای این دوره‌ها آشنایی با قواعد و اصول قرارداد نویسی براساس قانون مدنی، قانون ثبت و تعزیرات و غیره است، گفت: تعداد شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی اخذ پروانه تخصصی در حوزه املاک و خودرو هزار و 303 نفر بوده است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان ادامه داد: تعداد 740 نفر از پذیرفته‌شدگان مشاورین املاک و خودرو موفق به اخذ پروانه تخصصی شدند که جهت صدور پروانه به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته و در راستای نظارت از واحدهای صنفی املاک و خودرو با تشکیل یک کارگروه نظارت با حضور نماینده دادستان، نماینده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و نمایندگانی از سایر ادارات شامل تعزیرات حکومتی، پلیس اماکن و اتاق اصناف از بیش از 200 واحد صنفی بازرسی به عمل آمده است، گفت: تعداد 65 واحد به دلیل نداشتن پروانه کسب، تخلفات قانونی و صنفی پلمب شدند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان
  • پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • پلمب ۶۵ مشاور املاک و خودرو در کرمان