Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:47:32 GMT

پیش بینی ۶۰ میلیمتر بارش در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۱۳۱۲

پیش بینی ۶۰ میلیمتر بارش در لرستان

بهروز مرادپور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد:  براساس نقشه ها و مدل های هواشناسی دریافتی تا غروب روز دوشنبه آسمان اکثر نقاط کشور تحت تاثیر سامانه بارشی فعالی قرار خواهد گرفت که آسمان استان بطور متناوب و با شدت و ضعف تحت تاثیر فعالیت این سامانه بارشی است.

وی افزود: علاوه بر ابرناکی و نیز گاهی وزش باد شدید در نقاط مختلف استان شاهد بارشهای رگباری همراه با رعدوبرق خواهیم بود  و با توجه به مقادیر شاخص های ناپایداری در نواحی مستعد و بخصوص گرمسیر ریزش تگرگ و رخداد صاعقه پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرادپور با اشاره به اینکه در ارتفاعات، گردنه ها و نواحی کوهستانی رگبار برف را خواهیم داشت ادامه داد: با توجه به ماهیت متغیر رگبارهای بهاری در ساعاتی از این بازه زمانی و بخصوص برای امشب تا اوایل ظهر فردا شاهد بارشهای رگباری نسبتا شدید  در سطح استان و به ویژه برای نواحی از کوهدشت و رومشکان، پلدختر، سراب دوره، خرم اباد، دورود، سپیددشت، الیگودرز و شول اباد خواهیم بود که آبگرفتگی معابر عمومی، روانابهای سطحی، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، سیلابی شدن مسیلها و نیز اختلال درتردد جاده ای را به دنبال دارد.
مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: همراه با این شرایط ناپایدار کاهش دماهای روزانه و نیز مه آلودگی هوا به همراه کاهش دید انتظار می رود و  در این مدت متوسط بارش در سطح استان ۳۵ تا ۵۵ میلیمتر و در برخی نقاط بصورت نقطه ای بیش از ۶۰ تا ۸۰ میلیمتر تخمین زده می شود.

مرادپور افزود: متوسط شدت بارشهای رگباری تا اوایل ظهر یکشنبه در سطح استان  ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر براورد شده که با توجه به رگباری بودن بارشها که در مدت زمان کوتاه شاهد ریزش قابل توجهی خواهیم بود و احتمال اینکه این مقدار به ۳۰ تا ۴۰ میلیمتر برسد نیز وجود دارد.

برچسب‌ها بارندگی لرستان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی لرستان سازمان هواشناسی بارندگی لرستان سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۱۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعات بارشی سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا پایان روز گذشته (۷ اردیبهشت) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۰.۸ درصد مربوط به استان قزوین است. همچنین بارش‌ها در استان سمنان ۴۰.۵ درصد و در تهران ۳۸ درصد کاهش یافته است. در ۲۵ استان کشور بارش‌ها نیز با کاهش بوده که می‌توان به هرمزگان با کاهش ۲۵.۵ درصدی، گیلان با رشد منفی ۲۶.۳ درصد، فارس کاهش ۲۸.۳ درصد، بوشهر با ۲۷.۲ درصد و البرز با کاهش ۲۵.۲ درصد اشاره کرد.

در ۶ استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد بارش‌ها مثبت شده است. میزان کاهش بارندگی‌ها در استان تهران ۸۶.۴ میلیمتر در مقایسه با دوره بلندمدت است. در استان قزوین کاهش بارش‌ها ۱۰۲.۵ میلیمتر بوده است. در مجموع براساس اطلاعات سازمان هواشناسی، از ابتدای سال جاری تا (۷ اردیبهشت) بارندگی در کشور ۱۲.۷ درصد یا به عبارت دیگر ۲۵.۹ میلیمتر کاهش داشته است.

کد خبر 5999568 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • لرستان بارانی می‌شود
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان است
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • پیش بینی بارش‌های رگباری برای فارس
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • ۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد