Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@08:26:27 GMT

آغاز قرائت کنتورهای آب در خراسان شمالی از ۱۵ فروردین!

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۱۳۱۳

آغاز قرائت کنتورهای آب در خراسان شمالی از ۱۵ فروردین!

مدیر روابط عمومی شرکت آبفا خراسان شمالی از آغاز قرائت کنتورهای آب مشترکان شهری و روستایی استان از ۱۵ فروردین‌ماه خبر داد و گفت: مأموران فقط مجاز هستند تا با همراه داشتن اقلام بهداشتی همچون ماسک و دستکش برای قرائت کنتورها حضور یابند.

مسعود ناطق در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اعتراض ساکنان در شهرها و روستاهای خراسان شمالی مبنی بر چرایی قرائت کنتورهای آب در ایام شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: قرائت کنتورهای آب در شهرها و روستاهای خراسان شمالی از ۱۵ فروردین‌ماه آغاز می‌شود و هرگونه شروع زودتر این اقدام توسط مجریان، تخلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه مجریان و پیمانکاران بخش خصوصی که به قرائت کنتورها می‌پردازند موظف به تأمین اقلام بهداشتی برای قرائت کنندگان هستند، افزود: تهیه و تأمین ماسک و دستکش بهداشتی برای ماموران قرائت کنتورهای آب در ایام شیوع کرونا و این روزها ضروری است و در غیر این صورت ماموران نباید در محل کار و درب منازل حاضر شوند.

مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب خراسان شمالی در ادامه افزود: قرائت کنتورهای آب علاوه بر نمایش وضعیت میزان آب‌بهای مصرف‌کنندگان، پایش وضعیت سیستم آب‌رسانی داخل ساختمان نیز محسوب می‌شود، به‌نحوی‌که در صورت تغییر محسوس و غیرعادی میزان مصرف آب توسط هر مشترک، احتمال شکستگی سیستم لوله‌کشی داخلی ساختمان را ایجاد می‌کند و فوراً برای رفع آن اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت عدم حضور قرائت کنندگان کنتور، امکان شناسایی اتفاقات و خرابی‌ها سیستم لوله‌کشی ساختمانی و هدر رفت آب میسر نمی‌شود و امکان دارد این شکستی یا خرابی باعث از بین رفتن و آسیب جدی به منازل شود.

ناطق همچنین از عدم وصول مطالبات شرکت آبفا در راستای جلوگیری از شیوع کرونا خبر داد و گفت: این شرکت از انتهای سال گذشته، وصول مطالبات را متوقف کرده تا هرگونه فشار اقتصادی و همچنین حضور مردم در ادارات آبفا به حداقل خود برسد.

وی با اطمینان به خانوارها مبنی بر رعایت بهداشتی توسط قرائت کنندگان کنتور گفت: الزامی برای حضور مشترکان در کنار این افراد نیست و قرائت کنندگان کنتور، خود موظف به حضور در منازل هستند.

ناطق در انتها و در پاسخ به سؤالی مبنی بر امکان اعلام غیرحضوری شماره کنتور به شرکت آبفا گفت: به علت عدم ثبت شماره تماس از سوی مشترکان در سامانه آب و فاضلاب امکان برقراری تماس و دریافت شماره کنتورها وجود ندارد و قرائت کنندگان کنتور باید در محل منازل حضور یابند.

گفتنی است طی روزهای اخیر شهروندان استان نسبت به حضور قرائت کنندگان کنتورهای آب در منازل گلایه کرده بودند و حضور این افراد را در تک‌تک خانه‌های شهری، عاملی در راستای شیوع کرونا در استان بیان کردند.

به گزارش فارس در خراسان شمالی تاکنون ۲۹۳ بیمار مبتلابه کرونا شناسایی‌شده که از این تعداد ۳۰ نفر جان خود را ازدست‌داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آب خراسان شمالی روابط عمومی ویروس کرونا قرائت کنتورهای آب خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۱۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند

به گزارش قدس خراسان، محمد علی نعمت‌نژاد اظهار کرد: هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در استان واجد شرایط هوشمندسازی هستند که تاکنون ۸۸۲ فقره از این تعداد به کنتور هوشمند مجهز شده و ۷۶۳ حلقه چاه صنایع هنوز به کنتور هوشمند مجهز نشده اند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: ۵۳ درصد چاه‌های آب بخش صنعت در استان شامل ۸۸۲ حلقه چاه به کنتور هوشمند مجهز شده است.

وی اضافه کرد: طبق مصوبه کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی مقرر شده چاه های آب تمام صنایع استان خراسان رضوی تا پایان مهرماه امسال به کنتور هوشمند تجهیز شوند.

نعمت نژاد ادامه داد: طبق این مصوبه، صنایع متخلف با قطع برق روبرو خواهند شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: ۹۶ درصد چاه‌های کشاورزی در استان خراسان رضوی نیز برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه و غیر اصولی آب از منابع زیرزمینی، به کنتور هوشمند مجهز شده است.

وی اضافه کرد: فرو نشست زمین از تبعات برداشت غیر اصولی آب از منابع زیرزمینی است و طبق برآوردهای انجام شده، نرخ فرو نشست زمین در بخش مرکزی دشت مشهد بین ۱۵ تا ۱۷ سانتی‌متر در سال است، درحالیکه که ۵۰ درصد جمعیت استان در همین بخش ساکن هستند.

نعمت نژاد گفت: عمده فشار برنامه‌های کنترل و مدیریت مصرف آب و تعادل آبخوان بر روی بخش کشاورزی است، بخش‌های شرب و صنعت نیز باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نمایندگان خراسان شمالی در اردوی استعدادیابی بسکتبال حضور دارند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • دزدی آیفون منازل مناطق شمالی تهران!
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور + فیلم