Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-05@02:11:52 GMT

ایجاد تخت‌های نقاهتگاهی در سراسر کشور توسط ارتش

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۱۶۱۰

ایجاد تخت‌های نقاهتگاهی در سراسر کشور توسط ارتش

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش با اشاره به ایجاد تخت‌های نقاهتگاهی در کشور گفت: در برخی از استان‌های از بیمارستان‌های ارتش برای درمان بیماران غیرکرونایی استفاده می‌شود.

امیر بهزاد موذنی (رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش) در گفتگو با ایلنا، درباره فعالیت‌های ارتش جمهوری اسلامی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران به ویژه نیروی زمینی از همان روزهای اول شیوع بیماری کرونا در کشور به صورت فعالانه با در اختیار گذاشتن بیمارستانهای ثابت خود برای درمان بیماران کرونایی در اختیار وزارت بهداشت، وارد عمل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ضدعفونی کردن معابر، غربالگری و رفع آلودگی معابر عمومی نیز از دیگر اقدامات ارتش در بحث کرونا بوده است. همچنین ارتش براساس نیازمندی استانها اقدام به ایجاد نقاهتگاه‌هایی برای نگهداری بیماران پس از درمان کرده است.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: بعد از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد بیولوژیک با این رویه، رزمایشی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد که بخشی از این رزمایش ایجاد نقاهتگاه هزار تختی در تهران بود که توسط ارتش جمهوری اسلامی در ظرف مدت ۴۸ این نقاهتگاه در تهران ایجاد شد و از زمان ابلاغ ایجاد این نقاهتگاه در ۴ فروردین ماه این نقاهتگاه در ۶ فروردین ماه با حضور فرمانده ارتش، دکتر حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، دکتر زالی رییس ستاد مقابله با کرونا در تهران افتتاح شد.

امیر موذنی تصریح کرد: بیش از ۶ هزار تخت نقاهتگاهی توسط ارتش نیروی زمینی در دیگر نقاط کشور برپاه شده است. همچنین نیروهای ارتش در بیش از ۳۰۰ نقطه در اقصی نقاط ایران در خصوص بحث غربالگری برای بیماریابی و جداسازی بیماران فعالیت داشته است. در ورودی اکثر شهرها نیز جداسازی و ضدعفونی کردن خودروها و ماشین ها توسط نیروی زمینی ارتش انجام شده است.

وی با اشاره به ایجاد بیمارستان صحرایی توسط ارتش گفت: در دو شهر هدف قم و رشت به صورت ویژه هر روز شهر توسط نیروهای ارتش ضدعفونی می‌شود. به غیر از تهران به درخواست استان قم با توجه به شیوع گسترده بیماری در این استان در تاریخ ۱۴ اسفندماه در قم یک بیمارستان صحرایی ۵۰ تختخوابی احداث شد و با توجه به رزمایشی که برگزار شد ۳۰۰ تخت نقاهتگاهی نیز به این بیمارستان صحرایی اضافه شده است.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش با اشاره به انجام فعالیت‌های تحقیقاتی برای تولید دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده یادآور شد: ماسک، لباس‌های حفاظت فردی، ضدعفونی‌کننده دست و ضدعفونی‌کننده سطوح نیز در یگان‌های ارتش تولید شده است. همچنین فعالیت‌های تحقیقاتی برای تشخیص بیماری کرونا در ارتش جمهوری اسلامی در حال انجام است.

امیر موذنی در پاسخ به این سوال که آیا ارتش از ظرفیت‌های درمانی خود برای درمان بیماران غیرکرونایی نیز استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش ۲۴ بیمارستان از ۲۶ بیمارستانی که در سراسر کشور دارد را به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است. همچنین در برخی از شهرها مانند گرگان، بخشی از شهر مشهد، تبریز از بیمارستان‌های ارتش برای درمان بیماران غیرکرونایی استفاده می‌شود تا بیمارستانهای دانشگاهی وابسته به وزارت بهداشت بتوانند به بیماران کرونایی خدمات ارائه دهند. البته در تمام بیمارستانهای ارتش بیماران نیروهای مسلح و بازنشستگان ارتش و نیروهای مسلح پذیرش می‌شوند و تمام تخت‌های بیمارستانهای ارتش با هماهنگی دانشگاه هر استانی نیز می‌تواند در اختیار بیماران کرونایی قرار بگیرد که در اکثر استانها بیمارستانهای ما نیز درگیر این موضوع هستند.

وی با اشاره به غربالگری نیروهای مرزی توسط ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: عملیات غربالگری و بیماریابی در پادگان‌ها تحت نظارت ارتش جمهوری اسلامی در حال انجام است. خوشبختانه باتوجه به اینکه از اواسط بهمن ماه دستورات پیشگیری در خصوص فاز دوم آنفولانزا صادر شده بود خوشبختانه هیچ اپیدمی در پادگان‌های ارتش اتفاق نیفتاده است.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش درباره آمادگی ارتش برای ایجاد بیمارستان‌های صحرایی گفت: همانطور که امیر فرماندهی نیروی ارتش جمهوری اسلامی هم اعلام کرده است ما تا ۱۵ هزار تخت توان افزایش تخت‌های نقاهتگاهی را داریم و در هر نقطه‌ای که وزارت بهداشت تمایل داشته باشد می‌توانیم بیمارستان صحرایی برپا کنیم.

لینک کوتاه: asriran.com/0031YG

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ارتش برای درمان بیماران ارتش جمهوری اسلامی بیمارستان صحرایی وزارت بهداشت توسط ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۱۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو

آفتاب‌‌نیوز :

امین افشار، رییس هیات مدیره کانون هموفیلی ایران در پاسخ به این سوال که این کانون بار‌ها از اهمیت استفاده از شیوه‌های نوین درمان هموفیلی سخن گفته است، مشکل عمده در عدم استفاده از این روش‌ها چیست؟ گفت: متاسفانه دیدگاه جامعی نسبت به این بیماری در کشور وجود ندارد و هزینه‌هایی که برای بیماری هموفیلی می‌شود متنوع است؛ بخشی از هزینه‌های درمان بیماری هموفیلی را بیمه‌های پایه می‌دهند، بخشی دیگر را صندوق صعب العلاج می‌دهد، قسمت دیگر هم از مابه التفاوت ارزی به اسم طرح دارویار پرداخت می‌شود. برخی هزینه‌های دیگر هم از سمت بهزیستی و مراکز توانبخشی تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: بنابراین هر ارگانی به بخش خودش نگاه می‌کند و اینگونه می‌پندارند که استفاده از دارو‌های نسل قدیمی تر، هزینه کمتری در بر دارد. درست است که در ظاهر شاید اینگونه باشد، اما در مجموع آن هزینه‌ای که می‌شود با وضعیت درمان بیماران مطابقت ندارد.

بیماران هموفیلی متولی خاصی ندارند

افشار افزود: به طور مثال سازمان غذا و دارو اعلام می‌کند داروی هملیبرا داروی بسیار خوب و اثر بخشی است، اما هزینه بسیار بالایی دارد. این در صورتی است که تنها با نگاهی به مطالعات صندوق صعب العلاج و بیمه سلامت می‌توان دریافت که نسبت به فایبا و فاکتور ۷ در مجموع مصرف هملیبرا به نفع و به صرفه است. ولی چون درگیر بخشی نگری می‌شویم و بیماران هموفیلی متولی خاصی ندارند، باعث می‌شود گا‌ها تصمیماتی گرفته شود که منطقی بر آن حاکم نباشد.

وی یادآور شد: اگر هزینه‌های درمانی، دارویی، توانبخشی و حتی هزینه‌هایی که در زمینه اجتماعی و توانمندسازی بیماران هموفیلی انجام می‌شود درست صورت گیرد، باعث می‌شود، سطح کیفیت بیمار هموفیلی خیلی بالاتر برود.

او متذکر شد: علاوه بر این موانع بحران‌های دارویی را اضافه کنید، به طور مثال در ماه‌هایی از سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بحران دارویی در کشور داشتیم. این امر باعث شد بیمارانی که سال‌ها از دارو استفاده می‌کردند و مفاصل آن‌ها سالم مانده بود، در این برهه بحران دارویی مفاصل این بیماران نیز دچار مشکل شود.

 تقویم دارویی بیماران هموفیلی را تدوین کنید

رییس هیات مدیره کانون هموفیلی ایران تاکید کرد: ما بار‌ها درخواست کرده ایم که برنامه تقویم دارویی بیماران هموفیلی را تدوین کنند تا سهمیه دریافت ماهانه داروی بیماران مشخص باشد، چرا که اگر بیمار داروی خود را به موقع دریافت نکند در بدن او خونریزی اتفاق می‌افتد و هر خونریزی اگر درمان نشود و یا دیر درمان شود مفاصل را از بین می‌برد و همه این‌ها هزینه‌ها و تبعات بدی را هم برای فرد بیمار و هم برای دولت دارند.

کم توجهی به دارو‌های جدید هموفیلی

رییس هیات مدیره کانون هموفیلی ایران درباره حمایت‌های بیمه‌ای از بیماری هموفیلی اظهار کرد: طبق قانون، ۵ بیماری خاص که هموفیلی هم یکی از آن‌ها است، پوشش بیمه‌ای بالایی دارند. ما در این خصوص قدردان دولت هستیم، جمهوری اسلامی ایران با توجه به نگاه معنوی که به حیات انسان‌ها دارد، تا جای ممکن خدمات به بیماران ارائه کرده است و تا جای ممکن هزینه این خدمات رایگان بوده است.

وی افزود: متاسفانه در مورد دارو‌های نوین هموفیلی که وارد بازار می‌شود، سازمان غذا و دارو و شورای عالی بیمه مقداری توجه کمتری نشان داده اند. این دارو‌های جدید که اثر بخشی آن‌ها هم مطالعه شده است و نسبت به دارو‌های قبلی اثربخشی بهتری دارد، تحت پوشش بیمه قرار گرفته نشده است و بیمار مجبور است فرانشیزی را پرداخت کند.

۶۰ درصد بیماران هموفیلی دهک یک تا پنج جامعه هستند

او همچنین بیان کرد: طبق آماری که از اداره وزارت کار داریم، ۶۰ درصد بیماران هموفیلی دهک یک تا پنج جامعه هستند و این افراد توانایی پرداخت فرانشیز دارویی را ندارند. ۱۰۰ میلیون تنها هزینه پایه‌ای است که برای این بیماری می‌شود، اما گا‌ها هزینه‌های این بیماری به میلیارد‌ها تومان نیز می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: ما به شوارای عالی بیمه نامه‌ای نوشتیم و درخواست کردیم که دارو‌های نوین را جزء لیست بیمه قرار دهند. البته منظور این نیست که دارو‌های قدیمی اثر بخشی ندارند. بلکه بیماری هموفیلی بیماری است که باید دارو در تنوع بالایی در اختیار بیماران باشد.

شرایط توزیع دارو در استان‌ها

افشار تصریح کرد: شعار امسال فدراسیون جهانی هموفیلی که کانون هموفیلی ایران هم عضو آن است، دسترسی عادلانه به دارو و درمان برای همه بود. در کشور ما دارو به صورت عادلانه توزیع نمی‌شود.

وی ادامه داد: هر کسی که به پایتخت نزدیک است، می‌تواند از خدمات دارویی و درمانی بهتری بهرمند شود. در استان‌ها هم آن‌هایی که به مرکز استان نزدیک‌تر هستند دسترسی بهتری به دارو دارند. همین رفت و آمد‌ها برای دریافت دارو می‌تواند بیمار هموفیلی را با تبعات خطرناکی روبه رو کند.

او در پایان تاکید کرد: دولت می‌تواند طرحی را برنامه ریزی کند که بیمار هموفیلی در خانه بماند و دارو را در خانه تحویل بگیرد. به این روش می‌توان مصرف بهینه دارو گفت.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح حمام خون راه می‌اندازد
  • ضرورت افزایش ظرفیت استخدام ماما در بخش بهداشت و درمان
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد