Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین ازسمنان ؛ خبرنگار مرآت، حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان در نشست با شماری از اصحاب رسانه با یادآوری آغاز اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در جهت کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در سطح کشور اظهار داشت: کنترل ورودی مراکز شهرستان‌های استان و مدیریت تعطیلی اصناف در اقدام مهمی است که در جریان اجرای این طرح انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خجسته‌پور با بیان این که اصنافی که ارائه خدمات آن‌ها به مردم ضرورت داشته باشد، به فعالیت خود ادامه خواهند داد گفت: مواد غذایی، بهداشتی، میوه‌فروشی‌ها، سبزی‌فروشی‌ها و دیگر اصنافی که نیازهای روزمره مردم را برآورده می‌کنند فعالیت خواهند داشت و اصناف غیرضروری باید تعطیل شوند.

وی با اشاره به این که کاستن از زنجیره انتقال بیماری از طریق کاستن از تجمعات و حضور افراد در جامعه یکی از موثرترین راه‌های کنترل بیماری کروناست، از نیروی انتظامی، بازرسی‌، مسئولان اصناف و اداره صمت به سبب همراهی در اجرای طرح مذکور قدردانی کرد و گفت: از مردمی که به واسطه اجرای این طرح با محدودیت‌هایی روبرو می‌شوند، عذرخواهی می‌کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان از کاهش 80 درصدی تردد در سطح استان در روز هشتم فروردین‌ماه به نسبت زمان مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین آمار ترددها نسبت به روز پیش از اجرای طرح 27 درصد کاهش یافته است و این امر نشان می‌دهد که مردم موارد کنترلی را رعایت می‌کنند.

خجسته‌پور با بیان این که فرمانداری‌ها و سازمان تعزیرات حکومتی با قاطعیت با اصنافی که مقررات مذکور را رعایت نکنند، برخورد خواهند کرد گفت: از عصر روز پنج‌شنبه و با آغاز اجرای طرح مذکور تا کنون با 10 واحد صنفی متخلف برخورد شده و این واحدها پلمب شده‌اند.

وی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با ارائه آمار مرتبط با بیماری کرونا گفت: چنان‌که مقامات کشوری اعلام کرده‌اند، آمار مربوط به بیماری کرونا منحصرا توسط سخنگوی وزارت بهداشت و به صورت ملی اعلام می‌شود و در سطح استان‌ها نیز روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی این آمارها با آیتم‌های خاصی اعلام می‌کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان با بیان این که نیروهای هلال احمر در 9 نقطه از خروجی‌های استان و 200 تن از نیروهای نیروی انتظامی در ورودی شهرستان‌ها مستقر هستند گفت: برخی از شهرها چندین ورودی دارند که بر این اساس به فرمانداران اعلام کردیم که ورودی‌های فرعی باید مسدود شود و برای هر شهر حداثر 2 تا 3 ورودی باید باز باشد.

خجسته‌پور گفت: بر این اساس تنها سه ورودی از سمت گرمسار، دامغان و مهدیشهر به شهر سمنان باز هستند که در دو مورد اول، از روز پنج‌شنبه نیروی انتظامی مستقر شده است و ورودی از سمت مهدیشهر نیز از امروز در کنترل نیروی انتظامی قرار گرفته است.

وی با تأکید بر این که با کمبود مواد مصرفی در بیمارستان‌های استان مواجه نیستیم و رفع سایر نیازمندی‌ها را نیز از طرق مختلف پیگیری می‌کنیم گفت: از نمایندگان فعلی به سبب همراهی در این فرایند تشکر می‌کنم؛ حتی منتخبین مردم که هنوز کار وکالت را آغاز نکرده‌اند تجهیزاتی را از اقصی‌نقاط کشور و بعضا خارج از کشور تهیه و به استان ارسال کرده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان با اعلام این مطلب که 60 درصد از ظرفیت 4 بیمارستان اصلی استان خالی است گفت: از ابتدای سال جاری نیز همه‌روزه آمار بستری‌ها رو به کاهش بوده است.

خجسته‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مبادی ورودی در 16 نقطه از سطح استان کنترل می‌شود گفت: افراد برای ورود به شهرها باید کارت ملی و شناسایی به همراه داشته باشند تا ساکن بودن آن‌ها در شهری که قصد ورود به آن را دارند ثابت شود.

وی در خصوص جریمه مسافرانی که با وجود اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان در شهرهایی غیر از شهرهای خود تردد می‌کنند گفت: این افراد ضمن آن که به جریمه نقدی 500 هزار تومانی محکوم می‌شوند، توقیف یک‌ماهه خودرو را نیز متحمل خواهند شد که تا کنون در دو مورد در استان این اتفاق افتاده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان در پاسخ به پرسش خبرنگار مرآت در خصوص عدم حضور برخی مدیران در استان بر خلاف دستور استاندار مبنی بر لغو کلیه مرخصی‌ها گفت: دستور استاندار در خصوص مدیران مرتبط با اجرای طرح‌های مربوط به کرونا در استان بود و طبعا مدیران برخی دستگاه‌ها ممکن است ارتباطی با این طرح‌ها نداشته باشند.

خجسته‌پور افزود: دو تن از مدیران اظهار کردند که با علائم حاد کرونا دست به گریبان هستند که هر دو در زادگاه خود و در قرنطینه خانگی به سر می‌برند؛ مابقی مدیران به ویژه مدیرانی که کار آن‌ها با طرح‌های مرتبط با کرونا ارتباط پیدا می‌کند در استان حضور دارند

46

کد خبر 1370233

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان نیروی انتظامی بیماری کرونا اجرای طرح خجسته پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۱۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شیرکوند بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: برابر با دستورالعمل ابلاغی از سوی کمیسیون مبارزه با کالای قاچاق، گشت مشترک بازرسان اتاق اصناف، سازمان غذا و دارو، اماکن و اداره صمت در شهرستان ورامین برگزار شد.

سرپرست اتاق اصناف ورامین افزود: طی این بازرسی‌ها، ۳۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق از سه واحد توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی کشف و ضبط و هر سه واحد صنفی با دستور مقام محترم قضائی پلمب شد.

وی با اشاره به اهمیت نظارت بر توزیع کالاهای سلامت محور اظهار کرد: گشت مشترک به منظور کنترل و پایش لوازم آرایشی و بهداشتی، حفظ سلامت مصرف کننده، جلوگیری از عرضه محصولات غیر مجاز، و همچنین پیشگیری از قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت مستمر در شهرستان ورامین ادامه خواهد داشت.

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به اطلاع رسانی لازم به کسبه بازار، خاصه صنوف توزیع کننده لوازم آرایشی و بهداشتی مبنی بر داشتن برچسب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، چنانچه کالای بدون برچسب مشاهده شود بازرسان اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های نظارتی پس از کشف تخلف، موارد را تشکیل پرونده و برابر مقررات و قانون در اسرع وقت اقدام خواهد کرد.

کد خبر 6088721

دیگر خبرها

  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • پلمب ۶۵ مشاور املاک و خودرو در کرمان
  • پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان