Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@08:18:33 GMT

افزایش بی سر و صدای قیمت نان در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۱۸۷۶

افزایش بی سر و صدای قیمت نان در خراسان جنوبی

در پی اعلام خبر معاون رئیس جمهور مبنی بر گران نشدن قیمت نان، قیمت نان در خراسان جنوبی در روزهای پایانی سال قبل افزایش یافت.

خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبی: همزمان با اعلام خبر گران نشدن قیمت نان در کشور توسط محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور؛ قیمت نان در خراسان جنوبی در روزهای پایانی سال گذشته افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 محمدباقر نوبخت، و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در توئیتی نوشت که قیمت نان علیرغم افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، افزایش نخواهد یافت.

 

 

نوبخت همچنین در این توئیت نوشته است: با تصمیم شورای اقتصاد علاوه بر افزایش قیمت خرید تضمینی گندم به ۲۵۰۰ تومان، قیمت فروش آرد به نانوایی ها کیلویی ۶۶۵ تومان تعیین شد، لذا امسال هم نان گران نمی‌شود.

 

افزایش آرد و کالاهای دیگر به دنبال افزایش قیمت نان توجیهی ندارد

«مهدی محمدی»، کارفرمای یک نانوایی لواش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص افزایش قیمت نان در خراسان جنوبی می گوید: بله؛ قیمت نان گران شد، ولی این افزایش قیمت زمانی هم به نفع مردم و هم به نفع نانوایان است که افزایش قیمت در دیگر نهاده ها نداشته باشیم.

 

این نانوا بیان می کند: اینکه فردا به دنبال افزایش قیمت نان، دوباره قیمت آرد و خمیرمایه، نمک و بیمه کارگران افزایش یابد منصفانه نیست و ظلم در حق مردم و نانوا است.

 

محمدی اظهار می کند: قبل از افزایش قیمت نان، تمامی قیمت مواد اولیه مانند آرد و کرایه های حمل و نقل افزایش یافته بود که در کنار سایر هزینه ها، پخت نان، برای یک نانوا توجیه اقتصادی نداشت.

 

وی با بیان اینکه افزایش قیمت نان به گفته متولیان امر، مصوبه چند ماه گذشته است که هم اکنون در استان اجرا شده است، می گوید: اگر افزایش قیمت نان، همان مصوبه چند ماه گذشته است که به ما ابلاغ نشده بود، پس نباید قیمت مواد اولیه هم افزایش داشته باشد.

 

این نانوا که به پخت نان لواش مشغول است، با گلایه از اینکه هم اکنون با افزایش بیمه پرداختی کارگران، افزایش قیمت حمل و نقل و افزایش قیمت آرد طی دو هفته پیش مواجه بوده ایم، گفت: مردم و رسانه ها فقط افزایش قیمت نان را می بینند، می شنوند و منتشر می کنند، در صورتی که این افزایش قیمت نان، به دلیل گران شدن آرد طی دوهفته پیش به نانوایان ابلاغ شده است.

 

وی با بیان اینکه قیمت هر کیسه خمیر مایه سه برابر شده است و قیمت هر کیسه نمک مصرفی دو برابر گران تر شده و کارگران هم توقعات بیشتری بابت پرداخت حقوق و دستمزد دارند، بیان می کند: اگر افزایش قیمت نان انجام نمی شد، نانوایان متضرر می شدند.

 

روزهای قرنطینه، فرصتی برای تولید محصولات خانگی

«سمانه احمدی» شهروندی است که با گلایه از افزایش بی سرو صدای قیمت نان آن هم در روزهای کرونایی، به خبرنگار شبستان اظهار می کند: با افزایش قیمت نان در شرایط اقتصاد خراب و کرونایی جامعه، مردم نان هم نمی توانند سر سفره بگذارند!

 

این شهروند با بیان اینکه خودم با خرید یک تنور دستی در خانه اقدام به تهیه نان می کنم، گفت: این روزهای قرنطینه بهترین فرصت برای تولید محصولات خانگی است و هم اکنون خودم برای تهیه نان بهداشتی و سالم دست به کار شده ام تا خیالم بابت مصرف نان سالم آسوده باشد.

 

احمدی می گوید: افزایش قیمت نان، آرد و یا هرچی که منجر به افزایش این قیمت نان شده، آن هم در شرایطی که مردم با کرونا ویروس دست و پنچه نرم می کنند، منصفانه نیست.

 

افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان در خراسان جنوبی

«اکبر مرادی»، رییس اتحادیه نانوایان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار شبستان از افزایش 20 تا 25 درصدی قیمت نان در خراسان جنوبی خبر می دهد و می گوید: این افزایش قیمت براساس اعلام کمیته آرد و نان استان به نانوایان ابلاغ شده است.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه مبنی بر اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که امسال نان گران نمی‌شود، بیان می کند: افزایش قیمت نان در خراسان جنوبی مربوط به آبان سال گذشته بوده که به دلایل متعدد و با تصمیم مقامات استان تاکنون اجرایی نشده بود.

 

 

وی با بیان اینکه از ۲۵ اسفندماه سال گذشته قیمت مصوب انواع نان یارانه ‌ای و آزاد توسط کمیته آرد و نان استان اعلام شده و نرخ‌نامه در اختیار نانوایی‌ها قرار گرفته استف گفت: نرخ نان سنگک ماشینی به ازای هر ۴۰۰ گرم نان ۸۵۰ تومان و هر یک کیلوگرم ۲ هزار و ۱۲۵ تومان، سنگ سنتی به ازای هر ۴۰۰ گرم ۹۰۰ تومان و هر کیلوگرم ۲ هزار و ۲۵۰ تومان و لواش ماشینی اتومات نیز ۳۲۰ تومان تعیین شده است.

 

وی ادامه می دهد: براساس این نرخ ‌نامه قیمت نان یارانه ‌ای لواش سنتی، لواش تنوری عراقی، لواش ماشینی دوار و لواش ماشینی بالشتکی ۴۵۰ تومان، فری و تافتون ماشینی هزار و ۲۵۰ تومان، فری و تافتون سنتی و بربری هزار تومان، تافتون دستگاهی انبوه پز ۲ هزار تومان تعیین شده است.

 

رییس اتحادیه نانوایان خراسان جنوبی با بیان اینکه قیمت نان نیمه‎ یارانه‌ای شامل نان سنگ ساده سه هزار و ۶۰۰ تومان، انواع تافتون ماشینی و سنتی از ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان و لواش سنتی و ماشینی نیز ۷۵۰ تومان مصوب شده است، گفت: این افزایش قیمت در استان خراسان جنوبی به دلیل گران شدن سوخت، اجرایی نشد و هم اکنون اجرایی شده است.

 

 افزایش قیمت نان مصوبه سال گذشته است

«داوود شهرکی»، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم از افزایش 20 تا 25 درصدی قیمت نان خبر داد و می گوید: دستورالعمل افزایش قیمت نان در آبان ماه سال گذشته و همزمان با سراسر کشور ابلاغ شده بود ولی اجرایی نشده بود.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی می افزاید:  همزمان با افزایش قیمت بنزین، در این مدت قیمت آرد، و دیگر کالاهای مصرفی نانوایان افزایش یافته بود ولی این مصوبه در استان اجرایی نشده بود.

 

شهرکی بیان می کند: این مصوبه با بررسی و کارشناسی انجام شده نسبت به سراسر کشور در استان نرخ پایین ‌تری در نظر گرفته شد و در حال حاضر برای جلوگیری از ضرر نانوایان با پنج ماه تاخیر، اجرایی شده است.

 

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: افزایش قیمت نان سازمان صنعت معدن تجارت خراسان جنوبی خراسان جنوبی قیمت نان در خراسان جنوبی افزایش قیمت نان افزایش قیمت رئیس سازمان سال گذشته هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۱۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی،مدیر عامل نمایشگاه بین المللی بیرجند گفت: در این نمایشگاه شرکت کنندگانی از استان‌های خراسان رضوی،خراسان شمالی،خراسان جنوبی،مازندران و محلات گل و گیاهان، گیاهان دارویی، محصولات گلخانه‌ای و ارگانیک را به نمایش گذاشتند.

لشکری افزود: این نمایشگاه از ۳ تا ۷ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در نمایشگاه بین المللی بیرجند برای علاقه‌مندان دایر است.

 

دیگر خبرها

  • سیل خراسان جنوبی/ خسارت به جاده ها/ فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • شیشه ۳۶ در خراسان جنوبی
  • سیل به برخی راه‌های ارتباطی خراسان جنوبی خسارت زد / فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • انسداد برخی از محور‌های مواصلاتی در خراسان جنوبی
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور