Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-03@22:54:38 GMT

عوامل کشتار خرس در ارومیه دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۲۰۷۵

عوامل کشتار خرس در ارومیه دستگیر شدند

خرداد: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان عصر دیروز، شنبه با همکاری‌ نیروی انتظامی و اطلاعاتی عوامل کشتار خرس قهوه‌ای را شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش خرداد ،مهران نظری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی دریافت خبری در خصوص آزار، اذیت و کشتار یک قلاده خرس قهوه‌ای در یکی از روستاهای غرب شهرستان ارومیه، ماموران انتظامی و یگان حفاظت محیط زیست به محل روستا اعزام شده و افراد عامل را شناسایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: این افراد با سرعت عمل ماموران، در حدود ۲۴ ساعت دستگیر و برای بررسی بیشتر تحویل مقام قضایی شدند.
وی بیان کرد: طبق قانون این افراد حق شکنجه و آزار و اذیت این حیوان را نداشتند و باید به محض مشاهده آن در محیط روستا موضوع را به ماموران یگان حفاظت استان اطلاع می‌دادند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی افزود: در راستای حفظ گونه‌های جانوری، به خصوص گونه‌های در معرض خطر، که خرس قهوه‌ای نیز یکی از این گونه‌هاست ماموران یگان حفاظت محیط زیست با هرگونه تخلف زیست محیطی طبق ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد می کند.
نظری از دوستداران محیط زیست استان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه آزار و آذیت حیوانات و تخریب محیط زیست موضوع را از طریق شماره ۱۵۴۰ اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا روز جمعه یک فایل ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که طی آن چند نفر از اهالی روستایی در ارومیه اقدام به شکار، آزار و در نهایت کشتار یک قلاده خرس قهوه‌ای کرده بودند.
در پی انتشار این فیلم مسوولان استان با دستور ویژه استاندار آذربایجان‌غربی اقدام به شناسایی و دستگیری این افراد کردند.
خرس قهوه‌ای جزو خرس‌های کمیاب و در معرض انقراض است که بومی این استان به شمار می رود.
این جاندار در هنگام بارش برف و باران از زیستگاه خود به سمت دامنه کوه ها روانه می‌شود. برچسب ها: مهران نظری ، خرس ، ارومیه

منبع: خرداد

کلیدواژه: خرس ارومیه حفاظت محیط زیست خرس قهوه ای یگان حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۲۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز

ایوب شریفی اظهار داشت: با بررسی و تحقیقات محرمانه و رصد کامل محل اختفا، ۲ متخلف که اقدام به نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی در مرکز نگهداری خود کرده بود شناسایی و دستگیر شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سقز افزود: با اخذ حکم از مراجع قضائی و هماهنگی و همکاری لازم با پاسگاه و همکاری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در تفتیش و بازرسی از محل مذکور، ۹ قطعه کبک وحشی و ۹ قفس چوبی از متهمین کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: عرضه، نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی بدون اخذ مجوز از محیط زیست بر اساس قانون شکار و صید جرم است و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

کبک‌ها ارزش اکولوژیکی بالایی در چرخه حیات دارند، در فصل پاییز و زمستان که حشره سن به زیر بوته گیاهانی مانند گون و درمنه روی می‌آورند کبک‌ها از این حشره تغذیه کرده و با کنترل بیولوژیکی آن که آفت محصولات گندم و جو است کمک شایانی به حفظ کیفیت محصولات کشاورزی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • رئیسی: حفاظت از محیط‌زیست باید مردمی شود
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند