Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-06@20:34:03 GMT

استقبال پمپئو از ایجاد هیئت صلح افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۲۶۰۳

به گزارش ایلنا، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، از ایجاد هیئت مذاکره‌کننده از سوی دولت افغانستان برای مذاکره با طالبان استقبال کرد.

وی در پیامی توئیتری نوشت: «از همتایان افغانم برای ایجاد تیمی ویژه برای مذاکرات موفقت‌آمیز بین‌الافغان تشکر می‌کنم. همچنین از تعهد شما به آغاز آزادی زندانیان و تلاش‌تان برای ایجاد صبح و ثبات قدردانی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

پمپئو در ادامه گفت: «از شما می خواهم که همان تلاش را برای تشکیل دولت فراگیر نیز نشان دهید. این مرحله به علاوه تصمیماتی که قبلا اتخاذ شده است می‌تواند به همه افغان‌ها کمک کند تا آینده‌ای روشن‌تر را تحقق بخشد.» 

این در حالی است که طالبان روز گذشته -‌شنبه- اعلام کرد که حاضر به مذاکره با تیم فعلی ارائه‌شده از سوی دولت افغانستان نیست.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: افغانستان مایک پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۲۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان

حسین ابراهیم طاها دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در اجلاس عمومی این سازمان با اشاره به افغانستان گفت سازمان همکاری اسلامی تعامل خود با طالبان را در چارچوب رویکرد بشردوستانه و گفتگوی سازنده ادامه می‌دهد.

وی در ادامه نیز از کشورهای عضو خواست تا از طریق صندوق امانی بشردوستانه افغانستان که تحت نظارت و مدیریت بانک توسعه اسلامی قرار دارد به تلاش‌های بشردوستانه سازمان همکاری اسلامی در افغانستان کمک کنند.

پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی عنوان «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» از 4 تا 5 می (15 تا 16 اردیبهشت) در گامبیا در حال برگزاری است.

گفتنی است «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز به همراه هیئتی به نمایندگی از هیئت حاکمه افغانستان در این اجلاس شرکت کرده است.

به گفته بلخی، هیئت طالبان قرار است در حاشیه این دیدار با مقامات عالی سازمان همکاری اسلامی و نمایندگان کشورهای عضو پیرامون مسائل دوجانبه و چندجانبه گفتگو کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • وقوع انفجار در کابل
  • هیئت مذاکره‌کننده حماس در قاهره، امشب عازم دوحه می‌شود
  • طاها:سازمان همکاری اسلامی به تعامل با افغانستان ادامه می‌دهد
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • کابینه جنگ اسرائیل امروز تشکیل جلسه می‌دهد
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی