Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@23:17:47 GMT

جلوگیری از شیوع کرونا با استفاده از اطلاعات مکانی موبایل

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۲۸۶۲

به گزارش مهر به نقل از انگجت، استفاده از ردیابی اطلاعات موقعیت مکانی دستگاه های موبایل برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ در حال گسترش است و به نظر می رسد آمریکا نیز از این شیوه استفاده می کند.

نشریه وال استریت ژورنال در گزارشی اشاره می کند سازمان های فدرال، ایالتی و محلی اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی را از تبلیغات موبایل دریافت می کنند تا بهتر بتوانند نسبت به این همه گیری واکنش نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاعاتی که نام و آدرس کاربر از آنها حذف شده به مقامات کمک می کند تا مناطقی را شناسایی کنند که هنوز مردم گردهم جمع می شوند (در چنین اماکنی ریسک گسترش ویروس کرونا بسیار زیاد است) یا مردم تا چه حد به قرنطینه خانگی پایبند هستند و ویروس کرونا چه تاثیری روی خرده فروشی داشته است.

به گفته مقامات هدف از این اقدام ایجاد یک پورتال با اطلاعات موقعیت مکانی برای ۵۰۰ شهر آمریکایی است. کارشناسان دانشگاه هاروارد، جان هاپکینز، پرینستون و موسسات آموزش عالی دیگر در یک پروژه به نام «شبکه اطلاعات تحرکات کووید ۱۹» این اطلاعات را در اختیار «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» آمریکا قرار می دهند.

البته تاکنون «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» و دولت آمریکا در این باره اظهار نظری نکرده اند.

این شیوه برای جلوگیری از تجمع افراد در پارک ها یا یافتن کسب و کارهایی که از قوانین فعلی پیروی نمی کنند، هم مناسب است اما از سوی دیگر نگرانی هایی درباره حفظ نشدن حریم شخصی نیز وجود دارد.  

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۲۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، بر اساس ادعای این نهاد آمریکایی، این افراد به انجام حملات سایبری «تحت هدایت و همکاری شرکت‌های نیابتی وابسته به سپاه پاسداران» به «بیش از ۱۲ شرکت آمریکایی، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده» متهم شده‌اند.

آمریکا برای این ایرانی ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد ! + عکس و مشخصات پاداش میلیون دلاری آمریکا برای تعقیب این ۲ ایرانی کد خبر 847029 برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه اینترنت - هکر

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب از فساد جلوگیری می‌کند
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باعث جلوگیری از فساد می‌شود
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا