Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:43:41 GMT

هزار و ۲۰۰ تن خیارشور شیروان روی دست کشاورزان

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۳۱۳۰

هزار و ۲۰۰ تن خیارشور شیروان روی دست کشاورزان

شهریار صالحی روز یکشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خیارشورهای این روستا همه ساله در اواخر تابستان تولید می شود که بخشی از آن اسفند و فروردین در خراسان شمالی و استان های دیگر به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه امسال به علت شیوع کرونا و نبود مسافران نوروزی محصولی کمتری به فروش رسیده است گفت: هر سال این محصول به خارج از کشور بویژه عراق صادر می شد که تاکنون در این زمینه صادراتی انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی با اشاره به اینکه بیشتر مشتریان خیارشور تولیدی روستای زوارم شیروان از استان های تهران، مازندران، خراسان جنوبی و کرمان هستند، افزود: امسال حتی استان های همجوار هم خرید نداشته اند.

دهیار روستای زوارم  شیروان گفت: در ۲ سال گذشته تولید خیارشور روند افزایشی داشته اما اینک وضعیت فروش متوقف و صادرات به کشور عراق هم صفر شده که کشاورزان نیازمند حمایت ویژه دولت هستند.

صالحی با اشاره به هزینه های انجام شده برای تولید این محصول اظهار داشت: با گرم شدن هوا امکان نگهداری این همه محصول در روستا وجود ندارد و به همین علت کشاورزان امسال قادر به کشت خیار و تبدیل آن به خیارشور نخواهند بود.

وی با بیان اینکه از ۵۰۰ خانوار این روستا، شغل ۴۰۰ خانوار تولید خیارشور است گفت: تولید این محصول در بین خانوارها از ۱۰ هزار دبه تا ۶۰ هزار دبه است که هر دبه هشت کیلویی با بهترین کیفیت و مرغوب، ۲۶۰ هزار ریال به فروش می رسد.

به گفته صالحی سالانه در این روستای گردشگری، بیش از۵۰۰ هزار دبه خیارشور تولید می شود که از این میزان در سال های گذشته ۱۰۰ هزار دبه به کشور عراق صادر می شد.

زوارم یا دره بهشت خراسان شمالی از روستاهای هدف گردشگری در ۲۸ کیلومتری جنوب غربی شهر شیروان یکی از نادرترین ییلاق های خراسان شمالی است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اراضی کشاورزی خراسان شمالی شیروان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اراضی کشاورزی خراسان شمالی شیروان عراق عراق عراق ویروس کرونا اراضی کشاورزی خراسان شمالی شیروان خراسان شمالی هزار دبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۳۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، فناوران یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت محصول ضدعفونی کننده برای افزایش سلامت دام ها شدند. 

بر اساس این گزارش،  این محصول با پیشگیری از ابتلای دام به انواع بیماری ها، به ارتقای امنیت غذایی در کشور نیز کمک می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است
  • افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی خریداری شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا