Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نظام پزشکی شهرستان نهاوند با بیان اینکه فعال بودن مطب‌های پزشکان می‌تواند بار عمده‌ای را از دوش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بردارد گفت: ما به لحاظ مالی مشکلی نداریم اما لازم است تجهیزات لازم از سوی مراکز دولتی در اختیار قرار گیرد تا با مشکل مواجه نشویم.

غلامرضا مسعودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به مجاهدت جهادگران سلامت اظهار کرد: آن موقع که ما در جبهه‌ها حضور داشتیم ۸۰ درصد کارها مشخص بود و می‌دانستیم که باید چه کار کنیم اما الان با توجه به ناشناخته بودن ویروس کرونا هیچ چیز مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در وضعیت کنونی لازم است به کادر درمانی روحیه و دلگرمی داده شود افزود: کادر درمانی در چنین شرایطی جانفشانی کرده و در وظیفه خود کوتاهی نکرده‌اند بنابراین باید بهترین‌ها در اختیار آنها قرار گیرد.

بازرس اسبق سازمان نظام پزشکی کشور در پاسخ به تاثیر اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در کنترل بیماری کرونا گفت: به طور حتم این طرح در کنترل شیوع کرونا بی‌تاثیر نیست اما با توجه به اینکه این ویروس برای اولین بار است خود را نشان داده، کارهایی هم که برای مقابله با آن انجام می‌شود نیز بدون تجربه قبلی است، به همین خاطر نتیجه آن را نمی‌توان به صورت کارشناسی شده پیش‌بینی کرد.

وی افزود: ما در بیماری آنفلوانزا دارای تجربیاتی بودیم که با تزریق به موقع واکسن مانع از گسترش آن می‌شدیم اما در حال حاضر با توجه به اینکه واکسن این بیماری هنوز کشف نشده، لذا نمی‌توان کار خاصی روی آن انجام داد.

مسعودی افزود: با توجه به نامشخص بودن واکسن بیماری کرونا بهترین راه مقابله در شرایط کنونی این است که راه‌های انتقال آن را مسدود کنیم.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای تهیه تجهیزات حفاظتی برای مطب‌های بخش خصوصی گفت: با توجه به اینکه باید تجهیزات حفاظتی برای پزشکان بخش خصوصی تهیه شود تا آنها نیز بتوانند در داخل مطب به فعالیت خود ادامه دهند بنده حدود ۵۰ لیتر الکل از تهران خریداری کردم که به سرعت تمام شد، از سازمان علوم پزشکی هم کمک گرفتم که آن هم سریع مصرف شد.

رئیس نظام پزشکی شهرستان نهاوند با بیان اینکه فعال بودن مطب‌های پزشکان می‌تواند بار عمده‌ای را از دوش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بردارد گفت: ما به لحاظ مالی مشکلی نداریم اما لازم است تجهیزات لازم از سوی مراکز دولتی در اختیار قرار گیرد تا با مشکل مواجه نشویم.

وی در خصوص مداخلات غیر مجاز برخی از افراد در امور پزشکی نیز گفت: متاسفانه برخی با سوء استفاده از طب سنتی اقدام به طبابت و مداخله در کار پزشکی می‌کنند که این مساله مخاطراتی را برای مردم به وجود آورده است.

مسعودی گفت: من‌ به عنوان پزشک و عضوی از نظام پزشکی کشور کار این گونه افراد فرصت‌طلب را که فاقد شماره پزشکی هستند را نوعی شیادی می‌دانم که متاسفانه برخی از مردم هم حرف‌هایشان را باور کرده و جان خود را به خطر می اندازند.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: پزشکان نظام پزشکی بیمارستان ها پزشکی نظام پزشکی مطب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ بیمار به درمانگاه و اورژانس چشم بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمدحسین سرمست در حاشیه بازدید دادستان مرکز خوزستان از مجموعه چشم پزشکی بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز که امروز با هدف بررسی ظرفیت‌های موجود در اهواز به منظور توسعه و ایجاد یک بیمارستان ویژه چشم پزشکی انجام شد، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه حدود 350 تا 400 بیمار به درمانگاه و اورژانس چشم بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه می‌کنند و بیش از 30 عمل جراحی نیز در اتاق‌های عمل چشم این مرکز درمانی انجام می‌شود.

 وی افزود: بار بالای مراجعات و کمبود فضای فیزیکی موجب شده علی‌رغم ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی، شاهد نارضایتی و گاه مراجعه به سایر استان‌ها برای درمان باشیم.

سرمست گفت: در همین راستا و با توجه به وجود ظرفیت‌های درمانی در اهواز، از جمله بیمارستان طالقانی قدیم اهواز، در حال پیگیری هستیم که حضور امروز دادستان مرکز خوزستان نیز به همین منظور است.

در این بازدید، گزارشی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مجموعه چشم‌پزشکی بیمارستان امام خمینی(ره) ارائه شد.

صادق جعفری چگنی دادستان مرکز خوزستان نیز با ابراز خرسندی از ظرفیت‌های موجود در چشم پزشکی اهواز، بر لزوم حمایت از این حوزه تاکید و دستور پیگیری این موضوع را صادر کرد و مقرر شد در جلسه‌ای با حضور نمایندگان دانشگاه، این موضوع به صورت ویژه دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شستن دست با ماده مشتعل تینر جان مرد کهنسال مهابادی را گرفت
  • رهبر انقلاب: امروز مسئله غزه، مسئله اول دنیاست/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! نشان می‌دهد ملتها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند
  • استقلال متعلق به تهران است اسمش تغییر کند به مردم برمی‌خورد/ لابد مسابقات را هم به بندر ماهشهر منتقل می‌کنند!
  • حمایت از تحقیقات ریسک‌پذیر و خطرپذیر نخبگان
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی