Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@17:01:15 GMT

مصرف میوه به چاقی می‌انجامد؟

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۳۶۲۰

مصرف میوه به چاقی می‌انجامد؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شهاب اولیایی رژیم شناس و متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با اشاره به عمده دغدغه مردم در ایام نوروز مبنی بر افزایش وزن، گفت: رعایت تعادل در مصرف هر نوع خوراکی در این ایام بهترین توصیه برای جلوگیری از افزایش وزن است.

وی با بیان اینکه در ایام عید مصرف مواد غذایی به ویژه تنقلات باید صرفا در حد تعادل صورت بگیرد، افزود: استفاده از آجیل با توجه به اینکه بسیار برای بدن مفید است، اما با توجه به اینکه به شدت چرب بوده و کالری زیادی دارد باید با احتیاط صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اولیایی با تاکید بر اینکه مصرف شیرینی جات نیز در ایام عید باید با رعایت احتیاط صورت بگیرد، تصریح کرد: مصرف بیش از اندازه شیرینی یکی از مواردی است که می‌تواند سلامت افراد را به خطر انداخته و برای فرد مشکل ساز شود.


این متخصص تغذیه با بیان اینکه بهترین کار در ایام عید استفاده از همه تنقلات با رعایت تعادل است، گفت: مصرف با رعایت تعادل و دوری از افراط در ایام نوروز لازم است تا افزایش ورودی انرژی به بدن رخ ندهد.


وی اگر مصرف مواد خوراکی بیش از انداره در ایام عید صورت گرفت افراد باید با انجام ورزش سعی در افزایش سوخت و ساز بدن داشته باشند، افزود: توجه به میزان مصرف غذا‌ها از نظری کیفی و کمی در ایام تعطیل سال به ویژه عید لازم است.


وی در پاسخ به این سوال که آیا مصرف زیاد میوه نیز در ایایم عید می‌تواند به چاقی منجر شود، گفت: متاسفانه در این رابطه نگاه مناسبی شکل نگرفته و مردم فکر می‌کنند، چون میوه مفید است باید زیاد استفاده کنند و در نهایت نیز به چاقی آن‌ها منجر نمی‌شود.

اولیایی ادامه داد: هر واحد میوه یعنی یک عدد میوه متوسط که ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم وزن دارد می‌تواند حاوی ۱۵ گرم قند باشد از این رو با مصرف آن گویا ۶ الی ۷ حبه قند وارد بدن می‌شود بنابراین با مصرف میوه زیاد گویا تعداد زیادی قند وارد بدن می‌شود که پس از آن پروسه ذخیره قند و تبدیل آن به چربی در بدن رخ می‌دهد.


این متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف روزی ۳ تا ۵ واحد میوه توصیه می‌شود، گفت: رعایت تعادل در مصرف میوه نیز توصیه می‌شود.

منبع: میزان

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصرف میوه تغذیه سالم افزایش وزن رعایت تعادل ایام عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۳۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد

همزمان با ایام رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) پرچم گنبد منور حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به نشانه ایام سوگواری تعویض شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074083 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!
  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود
  • پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد
  • هشدار برای تغییر تعادل جنسیتی دانشگاه‌ها
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند