Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:05:50 GMT

ترامپ دستور قرنطینه ۳ ایالت درگیر کرونا را پس گرفت

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۳۶۷۹

ترامپ دستور قرنطینه ۳ ایالت درگیر کرونا را پس گرفت

شبکه خبری فاکس نیوز روز یکشنبه با علام این خبر افزود: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شنبه شب گفت که دولت وی به عنوان بخشی از تلاش ها برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، نیویورک، بخش هایی از نیوجرسی و برخی از مناطق ایالت کانکتیکات را قرنطینه نمی کند.

وی در توئیتی،  قرنطینه این مناطق را ضروری ندانست و خاطرنشان کرد مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) توصیه های مسافرت را اعلام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری اندکی پس از صدور توصیه های مربوط به سفر، از مردم نیویورک، نیوجرسی و کانکتیکات درخواست کرد به مدت ۱۴ روز از هرگونه سفرهای غیرضروری پرهیز کنند. در این بیانیه همچنین کارمندان مشاغل حساس از جمله حمل و نقل، متخصصان بهداشت عمومی، خدمات مالی و تامین مواد غذایی مشمول این محدودیت ها نشدند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری با بیان اینکه کارمندان بخش های مذکور وظایفی ویژه دارند، افزود: فرمانداران نیویورک، نیوجرسی و کانکتیکات برای اجرای کامل توصیه های مربوط به محدودیت ها سفری اختیار کامل دارند.

ترامپ هم در توئیتی نوشت: به توصیه کارگروه ویژه ویروس کرونا کاخ سفید و پس از مشورت با فرمانداران نیویورک، نیوجرسی و کانکتیکات، از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری خواسته ام توصیه های منع سفر صادر کند، ضمن آنکه قرنطینه لازم نخواهد بود. این در حالی است که ترامپ پیشتر در اوایل روز شنبه گفته بود به "قرنطینه اجباری" فکر می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پس از اعلام قرنطینه نکردن ۳ منطقه آمریکا افزود: برخی دوست دارند نیویورک را قرنطینه ببینند، زیرا اینجا منطقه مهمی است.

ترامپ همچنین شب گذشته در توئیت دیگری نوشت: من به قرنطینه برخی مناطق نیویورک، نیوجرسی و کانکتیکات فکر می کنم. به زودی تصمیماتی گرفته می شود.

او اضافه کرد: با «اندرو کومو» فرماندار نیویورک و «ران دسانتس» فرماندار فلوریدا گفت وگو کرده  و گفته است که مشکل سفر مردم نیویورک به فلوریدا است و ما این را نمی خواهیم.  

کومو که همزمان با اظهارات ترامپ، نشست خبری برگزار کرده بود، در مورد گفته های ترامپ اظهار سردرگمی کرده و گفت: با ترامپ در مورد کشتی بیمارستانی و گشایش سایت های اورژانس پزشکی صحبت کرده، نه قرنطینه سراسری.

از سوی دیگر، ترامپ به خبرنگاران گفت که اگر تصمیم وی قرنطینه باشد، فقط برای مدت کوتاه حدود ۱۴ روز خواهد بود.

ترامپ با گذشت چند هفته از مقابله با کرونا در آمریکا، از تمایل خود به بازگشایی دوباره کشور و بازگرداندن ایالات متحده به حالت عادی گفته است، اما همچنین خاطرنشان کرده که "نقاط مهمی" وجود دارد که موراد بسیاری از ابتلای به ویروس کرونا در آنجا دیده شده است.

اکنون شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در آمریکا از چین پیشی گرفته و به بیش از ۱۰۰هزار نفر رسیده است. تنها در ایالت نیویورک ۵۲ هزار مبتلا وجود دارد که این آمار نیمی از تعداد مبتلایان آمریکا را تشکیل می دهد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دونالد ترامپ قرنطینه ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دونالد ترامپ قرنطینه ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا ویروس کرونا دونالد ترامپ قرنطینه ایالات متحده آمریکا مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۳۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا

توفان شن در شهر آتن یونان/ رویترز و خبرگزاری فرانسه برپایی چادر تحصن دانشجویان حامی فلسطین در محوطه دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک آمریکا/ رویترز پناهجویان در پشت دیوارهای مرزی ایالات متحده آمریکا/ رویترز تحصن و تعطیلی کلاس درس از سوی دانشجویان در کالج امرسون در شهر بوستون ایالت ماساچوست آمریکا در اعتراض به نسل کشی اسرائیل و در حمایت از مردم غزه/ رویترز استقبال از نخست وزیر انگلیس از سوی صدراعظم آلمان در برلین/ خبرگزاری فرانسه کشاورزان ایالت جنوبی "تامیل نادو" هند، در جریان اعتراضی در شهر دهلی جمجمه و استخوان‌هایی را به نمایش می‌گذارند که ادعا می‌کنند بقایای بقایای کشاورزان تامیل است که بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند. آنها خواستار قیمت بهتر برای محصولات کشاورزی شان هستند./ رویترز بقایای موشک های بالستیک ایرانی در نزدیکی شهر " آراد" در جنوب اسراییل/ رویترز مزرعه گل لاله در هلند/ رویترز تظاهرات علیه قطع بودجه های آموزشی در شهر بوینوس آیرس آرژانتین/ رویترز و خبرگزاری فرانسه رژه خیابانی در صدونهمین سالگرد واقعه نسل کشی ارامنه به دست امپراتوری عثمانی در شهر ایروان ارمنستان/ خبرگزاری فرانسه یک بازدیدکننده از نمایشگاه فناوری در هانوفر آلمان با یک ربات "سنگ – کاغذ- قیچی" بازی می کند./ خبرگزاری فرانسه واکسیناسیون کودکان در یک مرکز بهداشتی در هاندان چین/ DDP کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسراییلی دانشگاه های آمریکا تا اوضاع غزه

دیگر خبرها

  • فهرست دانشگاه‌های آمریکا که شاهد تظاهرات حمایت از فلسطین هستند
  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا