Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@15:50:46 GMT

آیا ویروس کرونا بر روی قلب تأثیر می‌گذارد؟

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۳۸۰۳

آیا ویروس کرونا بر روی قلب تأثیر می‌گذارد؟

محققان چینی معتقدند بااینکه کرونا ویروس جدید یک بیماری نقص دستگاه تنفسی است اما مشخص‌شده که برخی از بیماران با شرایط وخیم دچار آسیب قلبی می‌شوند که افزایش خطر مرگ را به همراه دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محققان بیمارستان دانشگاه ووهان چین دریافتند از بین ۴۱۶ بیمار بستری‌شده در بیمارستان به خاطر عفونت شدید کووید-19، حدود ۲۰ درصد دچار آسیب جدی به ماهیچه قلبشان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از نیمی از این بیماران هم فوت کردند.

پزشکان چینی هشدار می‌دهند آسیب‌های قلبی در بیماران مبتلا به کووید-19 مسئله‌ای شایع است بخصوص در افرادی که مبتلا به بیماری قلبی یا فشارخون بالا باشند.

دکتر «بو یانگ»، سرپرست گروه تحقیق، دراین‌باره می‌گوید: یافته‌های ما نشان می‌دهد بیمارانی که دچار صدمه قلبی می‌شوند با ریسک بسیار بالا مرگ مواجه هستند.

یکی از فرضیه‌های محققان در این مورد واکنش سیستم ایمنی به کرونا ویروس است که اگر تحت کنترل نباشد موجب بروز شرایطی موسوم به «توفان سیتوکین» می‌شود و می‌تواند به اعضای بدن آسیب رساند. احتمال دیگر این است که در افراد مبتلا به بیماری قلبی، استرس کلی ناشی از این عفونت به ماهیچه‌های قلب آسیب می‌رساند.

و درنهایت این امکان وجود دارد که کرونا ویروس جدید به‌طور مستقیم به قلب حمله نماید. به گفته محققان، این ویروس به گیرنده‌های سلول‌های بدن موسوم به ACE2 به شکل بسیار محکمی متصل می‌شود. این گیرنده‌ها نه‌تنها در ریه‌ها، بلکه در نقاط دیگر بدن نظیر قلب و دستگاه گوارشی هم وجود دارند.

برخی فرضیه‌ها حاکی از آن است که داروهای متداول فشارخون نظیر بازدارنده‌های ACE و مسدودکننده‌های گیرنده آنژیوتنسین، افراد را بسیار در ابتلا به بیماری کووید-19 آسیب‌پذیر می‌کنند.

محققان بر اهمیت پیشگیری در شرایط کنونی تأکیددارند و عنوان می‌کنند افراد مبتلا به بیماری قلبی و سابقه سکته باید خودشان را ازجمله افراد با ریسک بالا بدانند و در مراقبت از خودشان بسیار جدی باشند. این گروه از بیماران نباید بدون مشورت پزشک، مصرف هیچ‌یک از داروهایشان را متوقف نمایند.

انتهای پیام/4145

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کرونا نگیریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۳۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن

همشهری آنلاین ـ لاله غزالی: کووید ـ ۱۹ و زیرسویه‌های آن حدود ۳ سال جهان را با مخوف‌ترین پاندمی قرن مواجه کرد و جان بسیاری از انسان‌ها را گرفت. اکنون که این بیماری فروکش کرده و آمار ابتلا به آن و تلفاتش کاهش پیدا کرده است، پزشکان و متخصصان در حال پژوهش درباره مسائل مرتبط با آن هستند.

اکنون موضوع مهم درباره کرونا عوارض آن است چراکه محققان براساس مطالعات خود ثابت کرده‌اند این بیماری تبعات و عوارضی دارد که مبتلایان را تا سال‌ها پس از بهبودی هم درگیر خود می‌کند.
عوارض این بیماری برای افراد متفاوت است و فاکتورهایی همچون سابقه بیماری‌ها، ژنتیک، میزان ایمنی بدن و... را دربر می‌گیرد.

کرونا عوارض کوتاه‌مدت و بلندمت دارد و می‌تواند به اندام‌های حیاتی بدن شامل قلب، ریه، مغز، کبد، کلیه و... آسیب بزند و باعث سکته قلبی و مغزی، افزایش احتمال ابتلا به پارکینسون و آلزایمر، نارسایی کلیه، ریزش مو و بثورات پوستی، مشکلات تنفسی، خستگی مزمن و... شود.

آنچه در این میان به آن کمتر پرداخته شده، عوارض روانی کروناست و حتی شاید فرد بهبودیافته نداند بعضی تغییرات خلقی وی به دلیل کرونا باشد. این در حالی است که پژوهشگران در تحقیقات خود به نشانه‌های متقنی از ارتباط بیماری‌های روانی با کرونا دست یافته‌اند و تاکید می‌کنند افراد درگیر باید از این موضوع آگاه باشند و برای درمان اقدام کنند.

در اینفوگرافیک زیر شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن را مشاهده می‌کنید:

گرافیست: داود سرخوش

کد خبر 846950 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کرونا خبر مهم بیماری - ویروس بیماری - بیمارستان بیماری روانی روانشناسی

دیگر خبرها

  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران