Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@03:38:23 GMT

عوامل کشتار خرس در ارومیه دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۴۱۳۹

عوامل کشتار خرس در ارومیه دستگیر شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان عصر دیروز، شنبه با همکاری‌ نیروی انتظامی و اطلاعاتی عوامل کشتار خرس قهوه‌ای را شناسایی و دستگیر کردند.

مهران نظری در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی دریافت خبری در خصوص آزار، اذیت و کشتار یک قلاده خرس قهوه‌ای در یکی از روستاهای غرب شهرستان ارومیه، ماموران انتظامی و یگان حفاظت محیط زیست به محل روستا اعزام شده و افراد عامل را شناسایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این افراد با سرعت عمل ماموران، در حدود ۲۴ ساعت دستگیر و برای بررسی بیشتر تحویل مقام قضایی شدند.

وی بیان کرد: طبق قانون این افراد حق شکنجه و آزار و اذیت این حیوان را نداشتند و باید به محض مشاهده آن در محیط روستا موضوع را به ماموران یگان حفاظت استان اطلاع می‌دادند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی افزود: در راستای حفظ گونه‌های جانوری، به خصوص گونه‌های در معرض خطر، که خرس قهوه‌ای نیز یکی از این گونه‌هاست ماموران یگان حفاظت محیط زیست با هرگونه تخلف زیست محیطی طبق ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد می کند.

نظری از دوستداران محیط زیست استان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه آزار و آذیت حیوانات و تخریب محیط زیست موضوع را از طریق شماره ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا روز جمعه یک فایل ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که طی آن چند نفر از اهالی روستایی در ارومیه اقدام به شکار، آزار و در نهایت کشتار یک قلاده خرس قهوه‌ای کرده بودند.

در پی انتشار این فیلم مسوولان استان با دستور ویژه استاندار آذربایجان‌غربی اقدام به شناسایی و دستگیری این افراد کردند.

خرس قهوه‌ای جزو خرس‌های کمیاب و در معرض انقراض است که بومی این استان به شمار می رود.

این جاندار در هنگام بارش برف و باران از زیستگاه خود به سمت دامنه کوه ها روانه می‌شود.

لینک کوتاه: asriran.com/0031Yj

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ارومیه خرس حفاظت محیط زیست خرس قهوه ای یگان حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۴۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، حسین مجیدی با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع نزاع و درگیری افرادی در خیابان منتهی به پل قویون ارومیه که موجب ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بودند، موضوع به طور ویژه در دستور کار دادستانی مرکز استان آذربایجان غربی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با اشراف اطلاعاتی، بررسی های همه جانبه و تحقیقات همه دستگاه های امنیتی، این افراد را که با یکدیگر درگیر شده بودند، شناسایی و مشخص شد که از اراذل و اوباش سطح دار می باشند.

حسین مجیدی افزود : پس از بررسی و پیگیری های مجدانه انتظامی و قضایی و تلاش های پلیس امنیت و همراهی دستگاه قضایی عوامل شرارت که ٧ نفر بودند ۴ نفر از آنها در شهرستان‌ های همجوار دستگیر و ٣ نفر دیگر نیز شناسایی و در کوتاه ترین زمان ممکن دستگیر و با آنها برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه ضمن تقدیر از زحمات مجموعه های قضایی و عوامل امنیتی و انتظامی تاکید کرد : دستگاه های قضایی، انتظامی و امنیتی با تمام قدرت اجازه نخواهند داد هیچ کسی و به هر عللی جامعه را بسوی ناامنی روانی و ناهنجاری بکشانند و ضمن هشدار به مخلان نظم و امنیت اجتماعی بشدت با افراد خاطی برخورد خواهیم کرد.

شب گذشته (ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) در پل قویون ارومیه تعدادی با قمه به نزاع دسته جمعی پرداخته و برای دقایقی موجب ایجاد رعب وحشت برای مردم شدند. / اینجا /

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899734

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • قمه‌کش‌های ارومیه دستگیر شدند
  • قمه‌کش‌های ارومیه دستگیر شدند + جزئیات
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند