Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر پرواز پیش از ظهر یکشنبه در بازدید از پایگاه های امداد و نجات و ایستگاه های بازرسی سلامت استان گلستان اظهارکرد: بحران شیوع ویروس کرونا، اولین دغدغه برای جهان امروز است.

وی افزود: در کشور ما هم، تمام دستگاه های مرتبط و نیروهای درمانی و امدادی جهادگونه در جبهه مقابله با ویروس خدمت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرواز ادامه داد: از اولین روزهای شیوع ویروس در کشور، همه ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری برای مقابله با این بیماری در میدان حاضر شدند و جمعیت هلال احمر هم بر اساس مأموریت های ذاتی در حوزه سلامت جامعه، تمام قد وارد میدان شده است.

پرواز ضمن اشاره به نقش محوری و داوطلبانه اعضا در فعالیت های جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: مشارکت داوطلبانه اعضا، نجاتگران، پزشکان و پیراپزشکان در طرح های مرتبط با سلامت جامعه، تحقق عینی ارائه خدمات داوطلبانه در سطح جامعه است، این مهم در استان گلستان و در تمامی فعالیت ها محقق شده است.

گفتنی است مدیرکل برنامه و بودجه جمعیت هلال احمر کشور از نقاهتگاه بیماران کرونایی در گرگان، اجرای طرح هاتفان امید، پایگاه های امداد و نجات بین شهری و ایستگاه های بازرسی سلامت استان گلستان بازدید کرد.

کد خبر 4888371

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر گلستان گرگان ویروس کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام گرگان سال جهش تولید ماسک طبی سیلاب شهرکرد ضدعفونی بارش باران طرح غربالگری نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۴۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان اضطراری ۲۳۷ نفر در سیل و آبگرفتگی یک هفته اخیر توسط هلال احمر

رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در ۲۴ استان، از حضور ۱۰۲۰ امدادگر برای کمک‌رسانی به افراد آسیب‌دیده، خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ محمودی به تشریح خدمات ارائه شده در سیل و آبگرفتگی از ١٢ تا ۱۹ اردیبهشت تا ساعت ۶ پرداخت و گفت: در این مدت زمان، ۲۴ استان (آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بوراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد) نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه در این مدت زمان ۱۶۳ مورد عملیات امدادی انجام شده، ادامه داد: امدادگران به ۹۶۶۳ نفر امدادرسانی کردند، ۲۳۷ نفر را اسکان اضطراری دادند، ۲۳۶ نفر را به مناطق امن منتقل کردند و با دستگاه پمپاژ، آب ۲۴۰ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات افزود: ۲۸۷ تیم عملیاتی شامل ۱۰۲۰ امدادگر در عملیات سیل و آبگرفتگی شرکت کردند.

محمودی گفت: ۵۸ دستگاه چادر، ۲۰۸۶ تخته پتو، ۸۳۲ تخته موکت، ۴۰۴۷ کیلوگرم نایلون، ۱۲۶۱ بسته غذایی، ۴۸۰۴ قوطی کنسروجات، ۴۸۳۲ کیلوگرم برنج، ۴۲۰ کیلوگرم روغن، ۶۱۵ کیلوگرم حبوبات، ۴۰۴ ست شستشو و ۳۸۲ ست بهداشتی بین افراد متأثر توزیع شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جمعیت هلال احمر نماد خدمت به جامعه است
  • هلال احمر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای امدادی و پشتیبانی در زمان بحران‌ها است
  • ۵۶۳ برنامه هفته هلال احمر در مازندران اجرا می شود
  • اجرای ۵۶۳ برنامه به مناسبت هفته هلال‌احمر در مازندران
  • اسکان اضطراری ۲۳۷ نفر در سیل و آبگرفتگی یک هفته اخیر توسط هلال احمر
  • ورود ۹۰۰ خودروی امدادی جدید به چرخه امداد و نجات
  • افزایش پایگاه های امدادی هلال احمر در سمنان
  • توزیع ۱۰۰۰ قلم دارو در داروخانۀ هلال‌احمر لرستان
  • اجرای ۵۷ عنوان برنامه امدادی ، درمانی و بشردوستانه در فارس
  • ۵۷ عنوان برنامه امدادی درمانی و بشردوستانه در فارس برگزار می‌شود