Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@11:34:48 GMT

ممنوعیت بکارگیری نشاکاران غیربومی برای مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۴۷۹۶

ممنوعیت بکارگیری نشاکاران غیربومی برای مقابله با کرونا

ایسنا/گیلان رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: برنجکاران برای مقاله با کرونا از اعضای خانواده خود برای نشاء کمک بگیرند و کارگران متفرقه و غیربومی نشاکار را بکار نگیرند.  

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، علی درجانی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و بیماری سریع الانتشار آن طی هشدارهایی از کشاورزان خواست تا موارد بهداشتی را به طور جدی رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا در استان، موثرترین راه جلوگیری از شیوع آن را با توجه به نظرات متخصصان اهل فن، حضور نیافتن در اجتماعات و جلوگیری از ایاب و ذهاب غیر ضروری عنوان کرد و گفت: توجه بیشتر به کشت مکانیزه برنج می تواند موجب کاهش هزینه تولید، استفاده نکردن از کارگرهای نشاکار و افزایش ایمنی و سرعت در انجام کار و خروج هر چه سریع تر از مزرعه شود.

وی از کشاورزان خواست تا کارگران متفرقه و غیربومی نشاکار را در کشت و کار برنج بکار نگیرند و افزود: برنجکاران از اعضای خانوار خود در امر کشت و کار برنج بخصوص در مرحله نشاکاری استفاده کنند و فاصله ایمنی توسط کارگران نشاکار رعایت شود.

درجانی با توجه به ضرورت تبادل نکردن کارگر از استانها یا حتی شهرستانها و روستاهای همجوار و توجه به احداث خزانه در چند نوبت طبق تقویم زراعی اعلام شده به جهاد کشاورزی شهرستانها، تصریح کرد: بدلیل عدم ورود کارگر در پیک نشاکاری، با طولانی کردن دوره نشاء امکان استفاده از کارگرهای محلی و بومی فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی نیز باید بنگاه های کارگری را برای انجام عملیات کشت و کار برنج در سطح روستاها حذف کنند و از ظرفیت بانک های نشاء در سطح روستا استفاده شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ادامه داد: برنجکاران با مالکیت بالا نیز، خزانه گیری خود را متناسب با شرایط جاری به چند مرحله تقسیم کنند تا در زمان نشاء با مشکل کارگر مواجه نشوند.

وی با اشاره به اینکه ضد عفونی روزانه تراکتور و سایر ماشین های کشاورزی، پس از اتمام کار روزانه با استفاده از محلول ضد عفونی کننده با ترکیب ۱ به ۹ آب و محلول سفید کننده وایتکس (یک لیوان وایتکس + ۹ لیوان آب سرد) ترجیحا" با استفاده از سمپاش انجام شود اضافه کرد: کشاورزان قبل از شروع کار با انجام تعمیرات و سرویس های مورد نیاز و ضروری از جمله تعویض روغن موتور و سایر روانکارها در هانگار، از آماده بکار بودن ماشین آلات اطمینان حاصل کرده تا حتی الامکان از انجام آنها در سر مزرعه خودداری شود.

درجانی گفت: بعد از هر مرحله از انجام سرویس و نگهداری ماشین آلات، شستشوی دست ها با آب و صابون تاکید می شود و استفاده از دستکش کار یا دستکش مناسب دیگر برای کار با ماشین آلات کشاورزی و یا تنظیمات ادوات نیز ضروری است.

وی  تصریح کرد: همچنین کشاورزان از به تاخیر انداختن انجام عملیات آماده سازی مزارع شالیکاری خودداری کرده و انجام فعالیت ها را به روزهای آخر موکول نکنند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شاليزار کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۴۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۸۰ درصدی نشاء مکانیزه در بهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، غلامرضا قنبری با اشاره به نخستین نشا مکانیزه برنج در اراضی شالیزاری شهرستان بهشهر، گفت: اولین نشا مکانیزه برنج رقم طارم هاشمی در اراضی شالیزاری روستای حسین آباد این شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۸۰ درصد نشا شالیزار‌های این شهرستان بصورت مکانیزه انجام شود.

وی با اشاره به خشکسالی احتمالی در سال زراعی جاری به اجرای بیمه برنج و مصرف بهینه آب توسط بهره برداران و تولید کنندگان تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • پیش‌بینی ۸۰ درصدی نشاء مکانیزه در بهشهر
  • نخستین نشاء مکانیزه برنج در بهشهر
  • مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد
  • ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان