Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@22:41:47 GMT

طراحی نقشه هوشمند تردد شهروندان در شیراز

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۵۶۱۸

طراحی نقشه هوشمند تردد شهروندان در شیراز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سعید حیدری یکشنبه ۱۰ فروردین در جمع خبرنگاران به تشریح کارکرد این اپلیکیشن پرداخت و گفت: شهروندان با نصب این اپلیکیشن از طریق بازار یا اپ‌استور روی تلفن همراه خود می‌توانند اجتماعات افراد پیاده، افزایش تراکم ازلحاظ جمعیتی و نواحی پرتردد را روی نقشه مشاهده کنند و در صورت شلوغی در آن نواحی حضور پیدا نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: همچنین در راستای کاهش حضور شهروندان در حوزه‌های شهرداری شیراز، هم‌اکنون ۵۳ سامانه شهرداری همچون استعلام آپارتمان‌های مسکونی، کمسیون ماده ۱۰۰ و ... بر بستر اینترنت قابل‌دسترسی و امکان دورکاری و استفاده آنلاین از آن‌ها فراهم است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز استان فارس افزود: تعداد کل سامانه‌های فعال در شهرداری  ۱۸۵ عدد است که ۱۰۶ سامانه کاربردی و ۷۹ سامانه اطلاع‌رسانی است که شامل پرتال‌ها، پایگاه‌های خبری و سامانه شفافیت شهرداری است. از ۱۰۶ سامانه کاربردی ۵۳ عدد از سامانه‌ها در حال حاضر قابلیت دورکاری دارد و ۲۰ سامانه دیگر نیز به‌زودی با این قابلیت  فراهم می‌شود.  

حیدری خاطرنشان کرد: در سیستم یکپارچه شهرداری الکترونیک که شامل زیرمجموعه‌هایی همچون استعلام آپارتمان‌های مسکونی، کمسیون ماده ۱۰۰، نوسازی، حفاری و ... است کلیه زیرمجموعه‌ها به‌غیراز حوزه نقشه که از نرم‌افزار Arc GIS استفاده می‌کنند از طریق اینترنت قابلیت دسترسی است.

او اضافه کرد: شهروندان می‌توانند کلیه درخواست‌های خود را به‌صورت غیرحضوری و از طریق سامانه ۱۳۷ ثبت و پیگیری کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: ثبت درخواست استعلام از طریق سامانه شهروند سپاری، ثبت درخواست سامانه الکترونیکی و جمع سپاری در دستور کار قرارگرفته که به‌زودی در اختیار همشهریان قرار خواهد گرفت تا شهروندان شیرازی بتوانند بدون مراجعه حضوری به حوزه‌های مختلف شهرداری خدمات لازم را دریافت کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز همچنین برگزاری جلسات مدیریتی در شهرداری از طریق وب کنفرانس را  یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده در راستای حفظ سلامت کارکنان اعلام کرد. 

کد خبر 496317 برچسب‌ها استان‌ فارس كرونا در ايران اینترنت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس كرونا در ايران اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۵۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت

پیرو برخی تماس‌های حاصله با تعدادی از شهروندان و درخواست مبالغی برای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت، مرکز امور مشتریان سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد که این سازمان برای ارائه خدمات به مردم از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند و این موضوع کلاهبرداری است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اخیراً شاهد این هستیم که برخی افراد در تماس با شهروندان، خود را به عنوان کارگزار یک شرکت بیمه‌ معرفی و با ادعای صدور "کارت هوشمند بیمه سلامت" و اعلام شماره حساب، اقدام به دریافت مبالغی از مردم برای صدور این کارت می‌کنند. این افراد مدعی هستند که با خرید این کارت هوشمند، شهروندان می‌توانند از مزایا و تخفیفاتی در هنگام دریافت خدمات تشخیصی و درمانی بهره‌مند شوند.

در همین راستا خبرنگار تسنیم پیگیر این موضوع از بیمه سلامت شد و مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران در اطلاعیه‌ای به تسنیم اعلام کرد: «برخی شرکت‌های سودجو به دنبال سوء استفاده از نام و عنوان بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند، این درحالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند بنابراین این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.»

فعالیت سامانه نسخ الکترونیک "بیمه سلامت" پایدار شد

این اطلاعیه تأکید می‌کند که «شهروندان برای اطلاع از آخرین اخبار و آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد به سایت سازمان به نشانیihio.gov.ir مراجعه و یا با سامانه 1666 تماس حاصل کنند.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • فصل جدید برنامه «جام جم» به زودی تولید می‌شود
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود