Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشکیل گروه بین المللی برای ریشه کنی منشا و شیوع ویروس کرونا، دستور سرلشکر موسوی به ارتش برای آمادگی جهت مردم‌یاری در مناطق در خطر سیل، تولید روزانه ۳ میلیون ماسک توسط بسیج برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، تشکیل گروه بین المللی برای ریشه کنی منشا و شیوع ویروس کرونا،  دستور سرلشکر موسوی به ارتش برای آمادگی جهت مردم‌یاری در مناطق در خطر سیل، تولید روزانه ۳ میلیون ماسک توسط بسیج از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۱۰ فروردین ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشکیل گروه بین المللی برای ریشه کنی منشا و شیوع ویروس کرونا

«اسدالله بادامچیان» در نشست مجازی شورای سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: سال نو با نزول برکات آسمانی و همت بلند ملت مقاوم و صبور ایران با فداکاری و خدمات ارزشمند مسئولان و مأموران کشوری و لشگری و بسیجی و مردمی، و به ویژه فداکاران عرصه بهداشت، از پزشکان، دانشمندان تلاشگر برای ساخت داروها، پرستاران و کارکنان سلامت و همکاری همگانی و دعا و توسل، شروع شده و با عنایات خدای متعال و جهاد صادقانه همگانی، انشاالله در آینده نزدیک جشن پیروزی بر این بلیه جهان‌گیر را خواهیم داشت.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی از طرف حزب مؤتلفه اسلامی از همه تلاش‌های صادقانه در این صحنه پر خطر از همگی آن‌ها که حتی در تعطیلات نوروزی، در خدمت همه بودند تشکر و تقدیر کرد و از رهبر و دولت و ملت چین که در جهت مبارزه با کرونا با جمهوری اسلامی ایران، همکاری صمیمانه و کمک دارویی و لوازم معالجه را ارسال داشتند تقدیر و امتنان داشت.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی از خدمات و گزارش‌های مؤثر دبیران و اعضا و طرفداران حزب در سراسر کشور در رابطه با مبارزه با کرونا، تقدیر نمود و از همه ملت خواست که در تبعیت از رهنمود و فرامین ولی امر مسلمین همه نوع همراهی را در رابطه با مبارزه با کرونا، با یکدیگر و با مسئولان دولت و همه دستگاه‌ها ونهاد‌ها داشته باشند.

 

دستور سرلشکر موسوی به ارتش برای آمادگی جهت مردم‌یاری در مناطق در خطر سیل

در پی بارش‌های اخیر و پیش بینی هواشناسی مبنی بر ادامه بارندگی در برخی مناطق کشور، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش ضمن تاکید بر حفظ آمادگی رزمی، به فرماندهان نیروهای زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی، دستور داد، یگان‌های مستقر در مناطقی که احتمال جاری شدن سیل وجود دارد، علاوه بر مشارکت همزمان در امر مبارزه با کرونا، آمادگی کافی برای مردم‌یاری در مناطق سیل زده را داشته باشند.

امیر سرلشکر موسوی، به فرصت طلبی‌های دشمنان برای آسیب رساندن به نظام و امنیت کشور و مردم اشاره کرد و گفت: فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروها و مناطق، لازم است همزمان با موضوع مهم مردم‌یاری، آمادگی‌های رزمی در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی را به بهترین شکل حفظ کنند.

وی یادآور شد: با توجه به هماهنگی و انسجام موجود در نیروهای مسلح، در حال حاضر در شرایط مطلوبی از نظر آمادگی روحی و رزمی قرار داریم.

 

تولید روزانه ۳ میلیون ماسک توسط بسیج /شاهد وحدت و همدلی در مقابله با کرونا در کشور هستیم

سردار «غلامرضا سلیمانی» در حاشیه بازدید از کارگاه تولید ماسک و اقلام بهداشتی دانشجویان بسیجی در لانه جاسوسی سابق آمریکا گفت: با هماهنگی که با سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت شده در این گارگاه دانشجویان بسیجی در حال تولید ماسک N۹۵ با استاندار‌های لازم، هستند و این ماسک‌ها پس از استرلیزه شدن در اختیار مراکز درمانی و مردم در تهران و سایر استان‌ها قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: روزانه دانشجویان بسیجی جهادگر در کشور ۲۰۰ هزار ماسک و سایر دوستان جهادی هم در روز ۲ میلیون ۸۰۰ هزار ماسک تولید می‌کنند که در مجموع بسیج روزانه ۳ میلیون ماسک تولید می‌کند.

سلیمانی تاکید کرد: ما امروز در کشور شاهد وحدت، همدلی و مشارکت مردم در بسیج ملی مبارزه با کرونا هستیم و هر روز صحنه‌های زیبایی از فداکاری در کشور آفریده می‌شود.

او ادامه داد: فرق ملت ما با کشور‌های دیگر به خصوص غرب و کسانی که ادعای دموکراسی دارند همین است که آن‌ها در شرایط بحرانی جا خالی می‌کنند، ولی در چنین شرایطی مردم و نهاد‌های مختلف ما همه پای کار می‌آیند و برای حل مشکل تلاش می‌کنند و در موضوع کرونا هم همینطور است که این نشان از توانمندی‌های ملت بزرگ ایران، جمهوری اسلامی و سیستم بهداشت و درمان هم است.

  دولت با همه توان حامی صددرصد سربازان خط مقدم بخش سلامت و درمان کشور است   حجت الاسلام «حسن روحانی» روز یکشنبه (۱۰ فروردین) در جلسه هیات دولت، حفظ سلامت و امنیت و تداوم چرخه تولید  را از جمله اصولی دانست که تصمیمات بر اساس آنها اتخاذ می شود.

متن سخنان رییس جمهوری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

روز میلاد با سعادت پرچمدار حادثه کربلا؛ قمر بنی هاشم(ع) و روز تجلیل و احترام به جانبازان عزیز سراسر کشورمان را تبریک عرض می کنم و امیدوارم از فرصت معنوی  این ایام که ایام میلاد شعبانیه است و روز بعد هم میلاد امام سجاد(ع) را داریم، برای توجه بیشتر به خداوند و معنویت استفاده و از همه خادمان کشور به خوبی تجلیل کنیم.

می‌خواهم در این فرصت از مردم عزیز و بزرگواری که در این ایام تحمل کردند و به دستوراتی که مسئولین بهداشتی کشور داشتند و توصیه‌هایی که کردند، توجه فرمودند و همچنین گروهی که برای زندگی مردم و تأمین مایحتاج عمومی مردم همه توان خودشان را بکار بردند، سپاسگزاری و تشکر کنم.

اولاً ‌در کشور ما اصل اول در شرایط فعلی سلامت مردم است؛ باید از بخش بهداشت و درمان و همه سربازان مقدم این خط، یعنی پزشکان، پرستاران و کادر درمانی تقدیر و تشکر و  از آنها حمایت کنیم؛ دولت با همه توان حامی اینها خواهد بود؛ نیازمندی‌ها، تجهیزات، هر آنچه در داخل و خارج باید تأمین شود، ما این حمایت صد در صد را از بخش بهداشت و درمان داریم.

 

۶۰هزار ثوب لباس نفوذناپذیر تحویل وزارت بهداشت شده است

سرتیپ «امیر حاتمی» روز یکشنبه (۱۰ فروردین) در بازدید از کارخانجات تولید ماسک، مواد ضدعفونی و لباس های مخصوص ویژه کادر درمانی در بخش کرونا اظهار داشت: سازمان صنایع دفاع و سایر بخش های مرتبط با حوزه کرونا، بدون هیچ‌گونه تعطیلی و وقفه در انجام کار نهایت تلاش خود را برای کمک به بخش درمان و مردم جامعه به کار بسته اند.

وزیر دفاع افزود: زیرساخت های لازم در وزارت دفاع برای تولید ماسک از سال ۱۳۷۹ به وجود آمده بود اما از ۲۰ اسفندماه سال ۹۸ و همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور این وزارتخانه با تجهیز خطوط تولید خود توانسته است تاکنون حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار ماسک فیلتردار M۷۵۰ و  N۹۵ را تولید و تحویل مراجع ذی‌صلاح دهد.

حاتمی تصریح کرد: اگر تکیه بر توانمندی داخلی و نگاه به ظرفیت های بومی در بدنه دفاعی کشور نهادینه نشده بود، امروز قطعا در تأمین تجهیزات درمانی با چالش جدی روبرو شده بودیم.

 

شما جانبازان، مجاهدان فداکار و شهیدان زنده‌اید

در سالروز ولادت با سعادت قمر بنی هاشم حضرت اباالفضل‌العباس علیه‌السلام و روز جانباز، رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی از مقام شامخ جانبازان انقلاب اسلامی تجلیل کردند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

روز ولادت قمر بنی‌هاشم حضرت ابی‌الفضل‌العباس سلام‌الله‌علیه را که تا ابد مفتخر به پرچمداری کربلاست به جانبازان عزیز کشور که نامشان مفتخر به تقارن با این روز است، تبریک عرض میکنم. شما جانبازان، مجاهدان فداکار و شهیدان زنده‌اید. چشم و دل شما با پاداش الهی روشن خواهد شد ان‌شاءالله. از خداوند متعال برای شما و خانواده‌های صبورتان که خدماتشان در شمار برترین حسنات است، سلامت، عزت، ثبات قدم و عافیت نیکو مسألت میکنم.

سیّد علی خامنه‌ای
۹ فروردین ۱۳۹۹

همه‌ساله در روز جانباز، هیأتهایی از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی در تهران و شهرستانها برای تجلیل از جانبازان سرافراز به منازل آنان و آسایشگاهها مراجعه می‌کردند که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و تأکیدات مسئولان امور بهداشت و درمان مبنی بر رعایت فاصله اجتماعی، این دیدارها ملغی شد.

 

۱۲ فروردین تجلی اراده و عزم ملی در مسیر استقرار جمهوری اسلامی است

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید کرد، یوم‌الله 12 فروردین؛ تحقق عزم و ارادۀ ملی و همدلی و اتحاد عمومی ایرانیان در برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود. متن بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت یوم الله ۱۲ فروردین به این شرح است:

«12 فــروردیـن تـجــلّــی اراده و عــزم مـلــی در مســــیــر اســتـقـرار جـمهــوری اســـلامـــی»


یوم‌الله 12 فروردین؛ تحقق عزم و ارادۀ ملی و همدلی و اتحاد عمومی ایرانیان در برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ضمن تبریک اعیاد عظیم شعبانیه به ویژه میلاد فرخنده و موفورالسرور آخرین منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم «ارواح العالمین لمقدمه الفداء» و بهار طبیعت و آغاز سال نو، سالی که با تدبیر راهگشا و جهت دهی مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» در راستای مقاومت اقتصادی و رونق کسب و کار و تولید داخلی، سال «جهـش تـولیـد » نام گرفته؛ «یوم‌الله دوازدهم فروردین» را به عنوان شاخص ملی و میزان و تراز انقلاب اسلامی و روز تحقق شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» ملت قهرمان و شجاع ایران اسلامی و تجلی اراده ملی و خواست جمعی و عمومی ایرانیان و کوتاه کردن دست اجانب داخلی و خارجی نظام سلطه و طاغوت در تعیین سرنوشت خود؛ به عنوان گوهری تابناک و گرانسنگ دانست.
امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که برگرفته از آموزه‌های سراسر نورانی اسلام ناب محمدی «صلی الله علیه و آله و سلم» و مکتب حضرت امام خمینی «رحمه الله علیه» به الگویی بی‌بدیل و نمونه ای کارا و اثر بخش در مقابله و مبارزه با استکبارجهانی و مصداق  اتم آن، آمریکای مستکبر و صهیونیست بین الملل برای سایر ملت‌ها و دولت‌های مستقل، آزاده و آزادیخواه جهان به ویژه کشورها و دول اسلامی بدل گشته که پس از عبور موفقیت آمیز و امیدوار کننده از گردنه‌های سخت تاریخی؛ به فرموده مقام معظم رهبری«مد ظله العالی» هم اینک حساس و خطیر ترین شرایط را در پیچ بزرگ تاریخی پیش رو داشته که بایستی با دوری از اختلاف و تفرقۀ معاندان و منافقان؛ و حفظ وحدت حول محور ولایت فقیه با اجرای کامل سیاست های کلان مدیریت جهادی در میدان عمل و پیاده سازی جهاد اقتصادی همراه با ایجاد جهش در تولید داخلی و ملی و حمایت از کار و سرمایه‌های ایرانی و اتکا به توان جوانانِ برومندِ مؤمنِ انقلابی و مدیریت هوشمندانۀ مسئولان در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، بهداشتی و سیاسی و گذر از مشکلات موجود، به ویژه ویروس منحوس کرونا، به چشم انداز ایران اسلامی در افق سال 1404 و ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی «عجل الله تعالی فرجه الشریف»  درگام دوم انقلاب نائل آییم./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار مردم یاری در مناطق مبارزه با کرونا بهداشت و درمان انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی سرلشکر موسوی تولید ماسک یوم الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۵۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید

ایسنا/گیلان رئیس بسیج اساتید کشور از تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور خبر داد و گفت: بسیج اساتید در قالب مسئله محوری با تشکیل اندیشکده‌های تخصصی و حلقه‌های علمی اقداماتی را در رابطه با شناسایی نیازهای اساسی کشور و توجه به حل آنها از طریق روش‌های تحقیق، توسعه و بررسی علمی در کشور دنبال می‌کند.

محمدرضا مردانی امروز ششم اردیبهشت در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا در خصوص نقش آفرینی بسیج اساتید در جبهه علمی و فرهنگی و جهاد تبیین اظهار کرد:  بسیج اساتید متشکل از اعضای هیأت علمی و غیر هیأت علمی دانشگاه‌های کشور بوده و به صورت فردی در ارتباط با توسعه و گسترش فعالیت‌های علمی در رشته و تخصص خود نقش آفرین هستند.

وی افزود: بسیج اساتید در قالب مسئله محوری با تشکیل اندیشکده‌های تخصصی و حلقه‌های علمی اقداماتی را در رابطه با شناسایی نیازهای اساسی کشور و توجه به حل آنها از طریق روش‌های تحقیق، توسعه و بررسی علمی در کشور دنبال می‌کند.

رئیس بسیج اساتید کشور با تأکید بر اینکه اولویت ما کمک به اعتلای نظام آموزش عالی کشور است، گفت: در این راستا اندیشکده حکمرانی آموزش عالی را تشکیل دادیم و گروه‌های علمی شکل گرفته  که در کمک به مرجعیت علمی آموزش عالی کشور قدم‌هایی بر می‌دارد. حضور اساتید بسیجی در اتاق‌های فکر وزارت علوم، تشکیل کمیته‌های تخصصی در این زمینه در دانشگاه‌های مختلف از جمله اقداماتی هستند که هر کدام به نوبه خود در تدوین و ارائه بسته‌های سیاستی برای اعتلای آموزش عالی کشور تأثیرگذار می‌باشند.

مردانی از تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید خبر داد و تصریح کرد: این قرارگاه متشکل از ۲۲ کمیته تخصصی نظیر اقتصاد مقاومتی، مسکن و شهرسازی، عمران، کشاورزی و منابع طبیعی، زنان و امور خانواده و... که شامل موضوعات مهم و کلان کشور است، و در قالب این کمیته‌ها تفاهم‌نامه‌های متعددی با سازمان‌های مختلف از جمله مرکز بررسی استراتژیک، مرکز پژوهش‌های مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام، دانشگاه‌ها و مراکز مختلف منعقد کردیم تا نیازهای علمی کشور برای حل مسائل و مشکلات را دنبال کنیم.

وی در خصوص برگزاری اردوی راهیان پیشرفت برای اساتید، گفت: در راستای جهاد تبیین و آگاهی مردم از پیشرفت‌های کشور و دستاوردهای علمی، اردوهای راهیان پیشرفت شکل گرفته که اساتید را در قالب گروه‌های مختلف برای بازدید از این مراکز پیشرفت اعزام می‌کنیم. در استان گیلان هم مراکزی شناسایی کردیم که دستاوردهای علمی داشتند و حتی تا لبه دانش و فناوری کار کردند لذا هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا این اردوها برای سایر دانشگاه‌های کشور برگزار و بستری فراهم شود تا دیگر اساتید بتوانند ضمن آشنایی با پیشرفت‌های علمی، ظرفیت‌هایی که در زمینه تداوم پیشرفت‌ها دارند را ارائه کنند و به نوعی تعامل دو طرفه بین اساتید دانشگاه‌های کشور با مراکز علمی در استان‌ها شکل گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا