Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، کیانوش جهانپور، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در نشست خبری روزانه با اصحاب رسانه که در ارتباط با اخبار کووید19 از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود، در تاریخ 9 فروردین ماه سال 99، گفت: هر 10 دقیقه یک ایرانی جان خود را از دست می‌دهد. البته این با تجزیه آمار کلی که اظهار می‌شود قابل برآورد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی اگر آماری که ارائه می‌دهیم را بررسی کنید به همین مرگ و میر خواهید رسید. آمار ترخیصی و بهبود در کشورهای دیگر کمتر از ایران است. 

وی افزود: ما ابتلای بیشتری در سنین بالا داریم. میانگین ابتلای ما 55 سال است و میانگین مرگ و میر 69 سال است. البته به این معنا نیست که در سنین دیگر متوفی نداشتیم. اینکه در جاهای دیگر دنیا، خلاف اخلاق پزشکی اظهارات بدی درباره سالمندان دارند، در کشور ما تمام هم‌ و غم ما نجات سالمندان است. 

جهانپور گفت: تلاش ما این بوده است که نتایج علمی دانشگاه‌هایمان که استنادات علمی دارند، توسط تولید محتوا به وسیله وزارت بهداشت در سایت وزارت بهداشت منتشر شود. این مقابله ای با اخبار فیکی است که جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد. با توجه به اینکه عمر مطالعه بیماری کم است، ولی این نتایج به مراتب موثق‌تر است. 

وی افزود: الان به قطعیت یکی از دقیق‌ترین آمارها را دربین تمام کشورهای جهان ما داریم. خیلی از کشورها نمی توانند آمار را مدیریت کنند اما از ثمرات بسیج ملی غربالگری ما را یاری کرد تا مدیریت آمارف شناسائی و خدمت رسانی زودهنگام داشته باشیم. این در بین اپیدمی‌لوژیت‌های جهان این اقدام از اهمیت بسیاری برخوردار است. ما در دنیا یک تفاوت امکانات را در کشور های مختلف می‌بینیم. بطور جهانی شاهد پاندمیک جهانی هستیم و اگر عزم جدی داشته باشیم، میتوانیم یک اشتراک‌گذاری اظلاعات بین ملت‌ها نه دولت‌های جهان داشته باشیم.

ادامه دارد..

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا کیانوش جهانپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۵۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عرب علیدوستی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به سرخک در این شهرستان گفت: با توجه به نزدیکی استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است.

وی افزود: خانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر دلیل واکسن سرخک را دریافت نکرده‌اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با بیان اینکه بیماری سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد از شهروندان تقاضا کرده اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند.

وی افزود: خانواده‌های رفسنجانی واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی با واکسن MMR انجام داده و در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک، جهت انجام نمونه‌گیری فوراً به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع) مراجعه کنند.

.

کد خبر 6094301

دیگر خبرها

  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد