Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمداکبر چاکرزهی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیلاب سوم و چهارم فروردین بیش‌از ۶ میلیارد تومان به زیرساخت‌ها، واحدهای مسکونی و اموال شخصی مردم ساکن در مسیر رودخانه تیس چابهار خسارت وارد کرده است.

وی بیان کرد: سیلاب به ۹۰ واحد مسکونی روستای تیس چابهار خسارت ۳۰ تا ۷۰ درصدی و ۱۹ واحد مسکونی نیز به طور کامل تخریب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: بهسازی ۱۵ هزار مترمربع از معابر تخریب شده از سیل آغاز شده و ماشین آلات سنگین در روستای تیس حضور دارند و تمام آثار سیل با کمک این منطقه، نیروهای مردمی، خیران و انجمن‌های غیردولتی برداشته شده و روال زندگی عادی مردم جریان دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه بندهای غیرکارشناسی توسط عده‌ای از افراد سودجو بر روی بستر رودخانه روستای تیس با هدف تصرف زمین ساخته شده و تخریب آنها در اثر سیلاب خسارت زیادی به مردم و زیرساخت‌ها وارد کرده است.

چاکرزهی افزود: توزیع تانکر آبرسان، تامین اقلام ضروری زندگی، اسکان موقت و رسیدگی فوری به تمام سیلزدگان در ساعات اولیه سیلاب از جمله اقدامات سازمان منطقه آزاد چابهار بوده است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان چابهار سیل پروندهٔ خبری خسارت سیل بهاری در نیمه جنوبی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان چابهار سیل سیستان و بلوچستان چابهار سیل روستای تیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۶۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید شبانه استاندار از مناطق تحت تاثیر سیلاب شرق استان کرمان

ایسنا/کرمان در پی اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی و سیلابی شدن منطقه شرق استان، استاندار کرمان از چند محور در شهرستان بم و نرماشیر بازدید کرد.

محمدمهدی فداکار شامگاه ششم اردیبهشت ماه در پی اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی و سیلابی شدن شرق استان، وارد شهرستان بم شد و از محور بم-روداب بازدید کرد.

در ادامه استاندار کرمان با حضور در نظام‌شهر از محور نظام‌شهر - ارگ جدید نیز بازدید کرد.

این محور همچنان مسدود است اما هیچگونه خسارت جانی و مالی وارد نشده و آب ناشی از بارش باران در رودخانه هدایت و از منطقه مسکونی خارج شده است.

محور روداب شرقی روستای مهدی‌آباد نرماشیر مقصد بعدی استاندار کرمان بود که این روستا به دلیل بارش شدید باران دچار سیلاب شده است.

فداکار در حاشیه بازدید از این روستا گفت: در پی بارندگی در شرق استان به ویژه در منطقه بروات، سیلاب به طرف منطقه ارگ جدید، دشت مجاور آن، نظام شهر و نرماشیر هدایت شد و علی‌رغم حجم و سرعت بالای بارندگی اما خوشبختانه آسیب جدی وارد نشده است.

وی با بیان این مطلب که دو روستا تحت تاثیر بارش باران قرار گرفتند که آب در حال فروکش کردن و وضعیت آن در حال ساماندهی است، افزود: به لطف خدا، با مدیریت و آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی، خسارت خاصی اتفاق نیفتاده اما باید آمادگی لازم برای مقابله با خطرات ناشی از سیل را حفظ کرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در مجموع بارندگی‌های استان کرمان تلفات خاصی در منطقه حادث نشده، افزود: حدود ۱۱ روز است که استان درگیر سامانه بارشی بوده و در همه مناطق یعنی جنوب، شمال، شرق و غرب استان شاهد بارندگی بوده‌ایم و تاکنون با بیش از ۶۰ میلیمتر یعنی دو برابر میانگین بارندگی نسبت به سال گذشته بارش باران را داشته‌ایم.

وی با بیان این مطلب که با تلاش دستگاه‌های اجرایی، تدابیر قبل و حین بارندگی و بازدیدها، شاهد چالش خاصی در استان نبودیم، گفت: به غیر از یکی دو مورد خسارت به دام و جاده‌ها، خسارت قابل توجهی در استان رخ نداد است.

استاندار کرمان تصریح کرد: نزدیک به ۶۰۰ دستگاه و تجهیزات مختلف برای مقابله با خطرات احتمالی ناشی از سیل در مناطق مختلف استان مستقر شده بودند که وضعیت به خوبی کنترل شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • بازدید شبانه استاندار از مناطق تحت تاثیر سیلاب شرق استان کرمان
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • سیلاب، راه ۱۰ روستای بم را مسدود کرد
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان