Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@22:48:51 GMT

موقعیت شناسی برای مقابله با کرونا ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۶۸۷۸

موقعیت شناسی برای مقابله با کرونا ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام دکتر مهدی طاهری در نشست هم اندیشی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت: توجه به اینکه مسئله امروز جامعه فقط یک مسئله مربوط به یک بیماری است یا موضوعی مهم‌تر است، مهم و ضروری است و اینکه یک رزمنده ای نداند کجای میدان ایستاده و کجا را باید هدف قرار دهد، آفت میدان جنگ است و یکی از عوامل شکست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام طاهری افزود: در این برهه سه مرحله و سه موضوع وجود دارد که مسئله اول این است که این وضعیت یک بیماری همه گیر است و دوم یک حمله است و اگر حمله است چه نوع حمله‌ای و وظیفه ما در قبال آن چیست.

وی بیان کرد: در مورد مرحله اول که مطرح می‌شود این یک بیماری است، سربازان و افسران که همان پرستاران و پزشکان هستند، باید بدون ترس وارد میدان می‌شدند و با غلبه بر ترس بر تهاجمی که شده بود پیروز می‌شدند.

وی ادامه داد: مسئله‌ی ماسک بیش از اینکه یک مسئله بهداشتی باشد یک مسئله روانی در کشور بود و از این مرحله با ایجاد کارگاه‌های ماسک در نقطه نقطه کشور و حتی روستاها گذشتیم و این فضای روانی به طور کل شکسته شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مسئله دوم بحث حمله بیولوژیکی دشمن بود، گفت: اتفاقاتی که در کنار جنگ بیولوژیکی دشمن در حال رخ دادن بود، تا کنون در تاریخ تشیع اتفاق نیفتاده بود و این نوع حمله از سنخ دیگری بود و دشمن کاری کرد که مردم از حرم و شهرهای مقدس و هر چیزی که جنبه‌ی دینی دارد فرار کنیم.

حجت الاسلام طاهری ادامه داد: دعوای این روز ما دعوای جسمی نیست، مسئله و اتفاقی افتاده که صرفاً دوختن ماسک آن را حل نمی‌کند و ما رسالت‌های دیگری داریم و گام دوم شروع شد که مسئله معنویت و انفاق بود و در این گام همه وظیفه داریم از اقدام و دوستان خود حمایت کنیم و دست گیر آنان باشیم.

وی افزود: بحث سومی که پیش آمد، موضوع شایعاتی بود که به وجود آمد و در مسئله شناختی اگر نتوانیم موفق شویم، چیزهای زیادی را از دست خواهیم داد و ما از رزمندگان خود یاد گرفتیم در کنار مبارزه اعتقادات و ایمان خود را تقویت کنیم.

حجت الاسلام طاهری در ادامه از کمبود نیروی انسانی خواهر برای غسل، کفن و دفن بیماران کرونایی گلایه کرد و ادامه داد: اینکه یک جاهایی آمادگی نداشته باشیم تا در میدان نبرد همه با تمام توان خدمت رسانی کنیم، باعث ضعف و شکست می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: کوچک‌ترین کارها برای خدا دیده خواهد شد و هر کس بتواند قدمی در این مسیر بردارد خدا یاری گر او خواهد بود.

حجت‌الاسلام طاهری نحوه رفتار در این شرایط را در قالب سه رویکرد انفعالی؛ تقابلی و تعاملی تبیین کرد و گفت: در این زمان رویکرد تعاملی برای ما مهم است و باید در این مسیر به سه نکته توجه داشت یکی بعد بهداشتی و سلامتی دوم بعد جسمانی که بعد اول تهیه امکانات لازم به اندازه توان است و در سنگری که وزارت بهداشت فرمانده آن است ما همه باید سربازی کنیم و همه انجام وظیفه و کمک می‌کنیم.

وی بُعد سوم را بعد شناختی دانست و افزود: در این مسیر دو آمادگی لازم است، یکی آمادگی برای عملیات و دیگری آمادگی برای قوی شدن و ضعیف نشدن، و ضعیف نشدن یعنی اعتقادات ما باید قوی بشود و در این مورد نیاز به یک کارگروه پاسخگویی به شبهات داریم، شبهاتی که در خصوص مسائل دینی ما مطرح می‌شود.

در این نشست مسئولیت غسل و تکفین اموات به شهرداری‌های هر شهرواگذار شد و تجهیز امکانات و تجهیزات لازم برای غسل از سوی شبکه بهداشت تأمین می‌شود و ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها و استان هم مسئول نظارت بر انجام صحیح امورات شرعی شدند.

کد خبر 4888541

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد ویروس کرونا تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام گرگان شهرکرد سال جهش تولید ماسک طبی سیلاب طرح غربالگری ضدعفونی بارش باران نوروز حجت الاسلام طاهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۶۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورونوف سریعترین بازیکن پرسپولیس!

آفتاب‌‌نیوز :

تیم پرسپولیس در حالی موفق به شکست نساجی و کسب سه امتیاز مهم شد که در نیمه دوم و با اخراج سروش رفیعی و دریافت گل تساوی، امید هواداران این تیم برای زدن گل پیروزی کاهش یافته بود.

با این حال در یک صحنه پاس سینا اسدبیگی به عمق دفاع نساجی، با فرار زیبای اوستون اورونوف همراه شد. در این صحنه و زمان ارسال پاس، اورونوف حدود دو متر از مدافع نساجی عقب بود، اما با یک استارت سریع خود را به توپ رساند.

جالب اینکه باوجود عقب بودن اورونوف، او علاوه بر اینکه به توپ رسید، چند متری هم از مدافع راست نساجی جلو افتاد تا در موقعیت مطلوب تک به تک دروازه یوآن پولی را باز کند.

اورونوف در این مدت چهره یک بازیکن سریع و تکنیکی را از خود نشان داده، اما در عین حال قدرت ضربه بسیار خوبی هم دارد و این را در دو گلی که به ثمر رسانده، ثابت کرده است.

البته اورونوف در این بازی دو موقعیت دیگر هم داشت و شاید اگر دقت می‌کرد، میتوانست تعداد گل‌های خود را به سه و چهار نیز افزایش دهد.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • اورونوف سریعترین بازیکن پرسپولیس!
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟! | روایت متفاوت حسین شریعتمداری از حمله ایران به اسرائیل
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • گل‌گهر 0 - 0 شمس‌آذر: همه چیز صفر!
  • حمدان: عملیات کرم ابو سالم نشانه آمادگی مقاومت بود
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • مراقبت‌های ضروری بعد از تعویض مفصل زانو + فیلم
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی