Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-05@21:30:09 GMT

سیل به زیر ساخت های سیستان و بلوچستان آسیب زد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۶۹۷۱

سیل به زیر ساخت های سیستان و بلوچستان آسیب زد

زاهدان- معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب سوم و چهارم فروردین به ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه فرعی و ۴۵۰ کیلومتر راه اصلی این استان آسیب وارد کرد.

به گزارش قدس آنلاین؛ روح الله سرگزی اظهار داشت: در سیلاب این مدت ۶۵ دستگاه پل و ابنیه فنی راه‌های سیستان و بلوچستان دچار خسارت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با سیلاب این مدت بیش‌از ۲ هزار و ۵۰۳ نفر از شهروندان ۷۰ روستای شهرستان‌های دلگان،چابهار،کنارک،ایرانشهر، نیکشهر، سراوان، فنوج، خاش و سرباز  دچار مشکل شدند که خدمات رسانی به آنان توسط نیروهای هلال احمر همچنان ادامه دارد.

وی تخریب ۳۷ واحد مسکونی را از دیگر خسارت سیل در سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: ۱۴۰ واحد مسکونی نیز در این مدت دچار آسیب شدند که باید تعمیر و بازسازی شوند.

سرگزی گفت: همچنین در سیلاب اخیر هزار و ۱۳۷ هکتار از اراضی کشاورزی، هزار و ۲۸۲ هکتار از باغات میوه، ۱۴۷ حلقه چاه کشاورزی، ۱۹۳ رشته قنات و ۴۳ کیلومتر کانال انتقال آب سیستان و بلوچستان دچار آسیب جدی شدند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیل سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۶۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد

 علیرضا قاسمی  بیان کرد: مجتمع آبرسانی بندینی در جنوب استان مشتمل بر ۲۸ روستا در شهرستان‌های زرآباد و کنارک است که طول خط انتقال اصلی و فرعی این مجتمع به بیش از ۱۱۰ کیلومتر می‌رسد و این خط انتقال آب را از منطقه جهلو زرآباد تا روستای ساحلی تنگ در کنارک منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: بارندگی‌های اواخر فروردین ماه سال جاری منجر به وقوع سیلاب، طغیان و تغییر مسیر رودخانه‌های محلی شد که در پی این اتفاق خط انتقال در پنج نقطه دچار حادثه و آب بردگی شد. 

قاسمی افزود: پس از فروکش سیلاب ضمن ارزیابی مسیر‌های اصلاح خط، نسبت به تهیه لوله اقدام شد و با استقرار تیم اجرایی طی مدت زمان کمتر از ۱۰ روزعملیات لوله گذاری به طول بیش از سه کیلومتر صورت گرفت. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه، پیش بینی می‌شود طی ۲۴ ساعت آینده کلیه روستا‌های مسیر به مرحله آبگیری برسند، افزود: در مدت قطع آب در شبکه‌های روستایی با استقرار ۱۳ دستگاه تانکر، آبرسانی سیار به اهالی منطقه انجام می‌گرفت.

 در پی وقوع سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان تدمین آب شرب ۲۹۵ روستا و ۶ شهر استان دچار اختلال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • وعده سخنگوی صنعت آب برای سیستان و بلوچستان/سدها لبریز شدند
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
  • ۲۶ طرح روبنایی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • ساخت سد کهیر از زیر آب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • ساخت سد کهیر از زیرآب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • نقش مهم سد‌ها در کنترل سیلاب سیستان و بلوچستان
  • کار دانشگاه‌ها تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است