Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@22:15:34 GMT

بررسی اعطای تسهیلات کم بهره، امهال بدهی و پوشش بیمه بیکاری

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۷۴۲۲

بررسی اعطای تسهیلات کم بهره، امهال بدهی و پوشش بیمه بیکاری

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جلسه کمیته بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی ۹ فروردین امسال با حضور معاون روابط کار و معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، نماینده معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی، نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی برگزار و اهداف قابل پیگیری در سه بخش اعطای تسهیلات کم بهره، امهال بدهی و پوشش بیمه بیکاری مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه پرداخت ۵۰ درصد غرامت دستمزد به کارگران دارای استراحت پزشکی بدون نظر کمیسیون پزشکی سازمان تامین اجتماعی که نیازمند زمان بیشتری است اعلام شد که معاونت روابط کار از این ابلاغ سازمان تأمین اجتماعی تشکر و خواهان اقدام به موقع استان ها در این زمینه شد.

همچنین پیشنهاد تشکیل کمیته های متناظر استانی و استفاده از ظرفیت های شورای هماهنگی استانی واحد های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا مورد موافقت قرار گرفت. همچنین انجام مکاتبات با مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها برای تامین تجهیزات و مواد صد عفونی برای کارگاه های استان و توزیع و ترویج مناسب دستورالعمل های راهنما با موضوع مقابله با بیماری کرونا از جمله در معادن از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

در این جلسه همچنین موضوع درخواست تعویق دریافت هزینه های آب، برق و گاز مصرف کارگاه های کشور تا پایان اردیبهشت سال جاری مشروط به حفظ اشتغال موجود مورد بررسی قرار گرفت.

امکان سنجی اعمال محدویت استفاده از نصف سرویس های ایاب و ذهاب کارگران مشاغل در کارگاه های کشور از طریق کمیته های متناطر استانی با هدف حفظ فاصله بیماری زایی و حمایت های دولت از کارفرمایان به شرط حفط اشتغال موجود از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

در این جلسه همچنین مقررشد با وزارت کشور و شهرداری تهران مکاتباتی در خصوص تامین وسایل حفاظت فردی و مواد ضد عفونی مورد نیاز کارگران در معرض آسیب بیماری کرونا مکاتباتی صورت گیرد. و علاوه بر این قرار شد نظر تخصصی اداره کل روابط کار و جبران خدمت در خصوص شرایط کاری کارگران، تعلیق قرارداد بعضی از کارگران بررسی و نظر کارشناسی اعلام گردد. در پایان مقرر شد دستورالعمل مشترکی از سوی حوزه معاونت روابط کار و سازمان تامین اجتماعی به منظور تعیین حدود و تفکیک نوع پرداخت بیمه بیکاری تهیه و ابلاغ شود.

کد خبر 4888548

منبع: مهر

کلیدواژه: تسهیلات بیکاری دستمزد ویروس کرونا شهرداری تهران نوروز شیوع کرونا آموزش مکمل وزارت آموزش و پرورش شهر تهران دستگیری سارق پلیس راهور حوادث چهارشنبه سوری احتکار ضدعفونی سازمان هواشناسی نیروی انتظامی روابط کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حق اولاد یا کمک عائله‌مندی یکی از مواردی است که در قسمت حقوق و مزایای فیش حقوقی دیده می‌شود. در وضعیت کنونی معیشتی بر اساس مواد ۸۶/۸۷ قانون تامین اجتماعی، کارگران برای بهره‌مندی از حق عائله‌مندی و حق اولاد باید سابقه ۷۲۰ روز کار را داشته باشند. سال گذشته وزارت تعاون در راستای توجه به سیاست‌های جوانی جمعیت و فرزند آوری لایحه اصلاح ماده ۸۶ قانون تامین اجتماعی را تقدیم دولت کرد تا کارگرانی که دارای فرزند هستند و برای کارگران مزبور حداقل ۳۰ روز حق بیمه پرداخت شده، می‌توانند از حق اولاد بهره‌مند شوند.

این لایحه به تصویب هیئت وزیران رسیده و به مجلس تقدیم شده است. در صورت تصویب تعداد زیادی از کارگران ازمزایای کمک عائله مندی بهره‌مند خواهند شد. اما شهروند خبرنگار ما درخواست پیگیری اجرای شدن این قانون را دارد.

متن شهروندخبرنگارما:

سلام. لطفا درباره لایحه تصویب حق اولاد بعد از گذشت ۳۰ روز از بیمه تامین اجتماعی و تغییر برای تعلق گرفتن حق اولاد پس از گذشت از ۷۲۰ روز به ۳۰ روز گزارش و اطلاع رسانی تهیه کنید
چندماه از تصویب این لایجه گذشته ولی به مرحله اجرا نرسیده ممنون میشم پیگیر این برنامه باشید. باتشکر

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه