Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@17:27:11 GMT

آمار مبتلایان به کرونا در کرمان به ۲۳۴ نفر رسید/ ۲۵ فوتی

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۷۹۱۶

آمار مبتلایان به کرونا در کرمان به ۲۳۴ نفر رسید/ ۲۵ فوتی

آفتاب‌‌نیوز :

مهدی شفیعی در نشست خبری مجازی ویروس کرونا افزود: از آمار مبتلایان امروز چهار مورد آقا و مابقی خانم بودند و چهار مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان که در این شهر بستری شدند و ۲ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی سیرجان بوده است.

وی با بیان اینکه متوسط سنی افراد مبتلای جدید به ویروس کرونا در استان کرمان ۶۸ سال است اظهار داشت: این آمار تاکید می کند که گروه سالمند در معرض موارد شدید بیماری و بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: فوتی مربوط به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمان گزارش نشده و در مجموع از ابتدای اپیدمی ۲۵ مورد فوت قطعی کووید ۱۹ در استان کرمان داشتیم.

وی بیان داشت: چهار نفر از مبتلایان کرونا در استان کرمان از دیروز تاکنون ترخیص شدند که ۲ نفر از آنان به نقاهتگاه و مابقی در منزل مسکونی خود دوران نقاهت را سپری می کنند.

شفیعی عنوان کرد: ۳۸ مورد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان های کرمان داریم که از این میزان چهار مورد در آی سی یو بستری هستند و از ابتدای بیماری (آغاز اسفندماه ۹۸) تمامی موارد بستری قطعی ۱۸۸ نفر شده و ۱۲۳ نفر هم ترخیص شده اند.

وی افزود: طی روز گذشته ۴۱ مورد جدید بیمار حاد تنفسی در استان کرمان بستری داشتیم که ۴۰ مورد از این میزان مشکوک به کووید ۱۹ برای نمونه گیری و تشخیص به حوزه بهداشت استان معرفی شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اضافه کرد: از ابتدای اپیدمی تا امروز ۱۳۹۸ مورد آزمایش تشخیصی برای کووید ۱۹ در استان کرمان انجام شده و مجموع بیماران تنفسی از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا امروز یکهزار و ۶۸۲ مورد بودند که یکهزار و ۱۲۲ مورد احتمال کرونا داشتند که آزمایش ۲۳۴ مورد مثبت قطعی شده است.

وی افزود: امروز از کادر بهداشت و درمانی استان کرمان مورد مثبت کرونا نداشتیم و این افراد سابقه خاص مسافرت به استان های آلوده نداشتند و در تردد و رفت و آمد با محیط بیرون شهر خود این اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: به مرور به نظر می رسد درگیری با ویروس در داخل شهر و محل سکونت یا اطرافیان به وجود می آید که این امر نشان می دهد جزو اپیدمی ویژه و در فاز استقرار بیماری قرار داریم که کار را برای کنترل اپیدمی حساس تر می کند و باید نکات بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم.

شفیعی گفت: اگر به موارد بهداشتی را رعایت نکنیم انتقال ویروس کرونا گسترده می شود و در اپیدمی هر چه به پیش می رویم باید دقت مردم به رفتارهای خود ازجمله انجام آداب سرفه، ضدعفونی و شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و ماندن در منزل و قطع کردن تمامی رفت و آمدها حتی با نزدیکان و همسایگان متمرکز و کنترل بیشتری شود.

وی با بیان اینکه ۲ نفر از بیمارانی که امروز ترخیص شدند به نقاهتگاه رفته اند تصریح کرد: اکنون آمار افراد بستری شده در نقاهتگاه کرمان به ۱۸ نفر رسیده و نقاهتگاه شهرستان های دارای بیمار بستری با توجه به تاکید ستاد کرونا در حال فعال شدن است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: احتمال درگیری با ویروس کرونا تا پایان فروردین و آغاز خردادماه ۹۹ در استان کرمان وجود دارد که طولانی شدن این مدت بستگی به رفتارهای مردم دارد.

وی افزود: ستاد کرونا در نشست آینده در مورد تعطیلات نیمه دوم فروردین ماه امسال و روز طبیعت تصمیم گیری می کند و نگران تجمعات و فاصله گذاری در جاهای شناخته شده مثل تفرجگاه ها و جاهای خوش آب و هوا هستیم و مخالف استفاده از فضای آزاد و طبیعت نیستیم.

شفیعی اضافه کرد: مشکلی برای تامین مواد ضدعفونی با توجه به ذخیره داروخانه ها با قیمت ها و برندهای متفاوت وجود ندارد که مواد اولیه بیش از ۲ مورد از این مواد کمبود بود که تامین شده و کمیته ای به ریاست صنعت، معدن و تجارت کمبود و میزان ماسک را نظارت و بررسی می کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرمان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمان استان کرمان ۲ مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب

آفتاب‌‌نیوز :

به طور کلی باید بدانید که کافئین باعث خشک شدن بدن می‌شود و چربی را از بین می‌برد و از آنجایی که قهوه بالاترین میزان کافئین را دارد، مصرف مداوم و روزانه قهوه باعث خشک شدن قلب دوم بدن یعنی کبد می‌شود؛ به همین دلیل عده زیادی برای از بین بردن کبد چرب خود شروع به مصرف قهوه می‌کنند.

بعد از مصرف قهوه کبد می‌تواند متابولیسم تخلیه و سوزاندن چربی را شروع کند. برای کبد چرب تنها پیشنهاد می‌شود که یک ساعت پیش از خواب شب خورده نشود و به جز این مورد، نکته دیگری در این اساس وجود ندارد.

از مضرات خوردن قهوه در شب می‌توان به بهم ریختگی ساعت خواب، بهم ریختگی نظم ترشح هورمن و اختلال در کارکرد غده هیپوفیز اشاره کرد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان