Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@18:55:04 GMT

ممنوعیت حضور گردشگران در مناطق حفاظت شده گلستان

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۸۲۳۹

ممنوعیت حضور گردشگران در مناطق حفاظت شده گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: بر اساس مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، ورود بازدید کنندگان و گردشگران به تمامی مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان تا بهبود شرایط کنونی ممنوع است.

محمدرضا کنعانی با اشاره به وجود تعداد بسیاری مناطق تحت مدیریت در استان مشتمل بر پارک ملی گلستان، مناطق حفاظت شده، تالاب های بین المللی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. که همه ساله با آغاز فصل بهار و نزدیکی روز طبیعت شاهد حضور تعداد بیشماری بازدیدکننده و گردشگر اعم از ایرانی و خارجی هستند، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان گلستان با هماهنگی با استاندار محترم  هرگونه حضور و تجمع گردشگران در مناطق تحت مدیریت استان ممنوع است، این تصمیم به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در مناطق تحت مدیریت و تفرجگاه‌های موجود در این مناطق و قطع زنجیره انتقال و شیوع ویروس کرونا مصوب و از روز جمعه هشتم فروردین ماه در استان با همکاری سایر دستگاه های نظارتی اجرایی شده است.

وی با اشاره به آمادگی نیروهای اجرایی حفاظت محیط زیست استان جهت جلوگیری از ورود گردشگران به مناطق تحت مدیریت و تالاب های بین المللی سراسر استان، خواستار همکاری کلیه شهروندان و عدم مراجعه به این مناطق جهت کاهش تجمع و کمک به ریشه کنی این بیماری شد.

مدیرکل محیط زیست گلستان با توجه به نزدیک شدن ۱۳ فروردین و روز طبیعت، از شهروندان محترم تقاضا کرد به منظور حفظ سلامت خود و اعضای خانواده، روز طبیعت امسال را در خانه و در کنار خانواده خود بگذرانند و با ماندن در خانه برای قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا کمک کنند. 

کنعانی با تقدیر از کوشش شبانه روزی پزشکان، کادر درمانی و اعضای ستاد مقابله با شیوع بیماری کرونا در استان از آمادگی کارکنان حفاظت محیط زیست گلستان جهت همکاری با مدافعان سلامت تا ریشه کنی این بیماری خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مناطق حفاظت شده محیط زیست گلستان کروناویروس مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۸۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک

سید سعید موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست باغملک گفت: طی گشت و کنترل یگان حفاظت اداره محیط زیست باغملک در رودخانه سد جره به دو نفر صیاد غیر مجاز ماهی برخورد نموده که برخلاف قوانین شکار و صید و در فصل ممنوعه اقدام به صید ماهی نموده که متخلفین دستگیر و ماهی‌های صید شده و ادوات صید از متخلفین کشف و ضبط گردید. 

او می‌گوید: با توجه به فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان و سایر آبزیان در زیستگاه طبیعی هرگونه صید غیرمجاز با استفاده از تور یا قلاب ماهیگیری و ... ممنوع است و یگان این اداره به صورت شبانه روزی در حفظ و حراست از این ذخایر الهی بدون خستگی در تلاش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین