Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران با تالیف نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل به انتقاد از تحریم‌های ظالمانه و ‏ناجوانمردانه درمانی و دارویی ایران آن هم در شرایط اپیدمی کرونا پرداخت.‏ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران با تالیف نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل به انتقاد از تحریم‌های ظالمانه و ‏ناجوانمردانه درمانی و دارویی ایران آن هم در شرایط اپیدمی کرونا پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این نامه به شرح زیر است: 

جناب آقای گوترش

دبیرکل محترم سازمان ملل

زیان انسانی و اقتصادی ناشی از گسترش بیماری COVID-19 در ایران با بالاترین میزان تحریم‌‌ها علیه این کشور مقارن شده است. تحریم‌‌هایی که ماهیت آن سیاسی است.

اگرچه برای چهار دهه گذشته تحریم‌‌های مختلفی وجود داشته است، از ماه مه سال 2018، تحریم‌‌های یکجانبه اعمال شده توسط ایالات متحده آمریکا علیه ایران به طور چشمگیری افزایش یافته است که عملاً به قفل شدن فضای اقتصادی انجامیده است. تحریم‌‌هایی که شامل شرکت‌‌های غیرآمریکایی که با ایران تجارت می‌‌کنند، نیز می‌‌شود.

اگرچه به نظر نمی‌‌رسد که تحریم‌‌ها سلاح‌‌های جنگی باشند، اما اگر نه بیشتر که به همان اندازه این سلاح‌‌ها مرگبار هستند.

به خطر انداختن سلامت مردم برای اهداف سیاسی نه تنها غیرقانونی بلکه وحشیانه است. ما نباید بگذاریم تاریخ تکرار شود. با توجه به همه‌‌گیری بیماری COVID-19 و نتایج نگران کننده آن در ایران، لازم است جامعه جهانی در برابر تحریم‌‌هایی که به میلیون‌‌ها ایرانی آسیب می‌‌رساند، بایستد. آنچه در مقطع کنونی حیاتی است، این است که شورای امنیت سازمان ملل متحد، ایالات متحده را وادارد تا به طور موقت موانع تأمین تجهیزات پزشکی ضروری به ایران را برطرف کند.

در آینده، لازم است جامعه جهانی تأثیرات احتمالی تحریم‌‌ها در مورد کمک‌‌های بشردوستانه را پیش‌‌بینی کرده و برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی اقدام کند.

ما، پزشکان، پرستاران و فراهم‌‌آورندگان خدمات سلامت در جمهوری اسلامی ایران که در خط مقدم مبارزه با شیوع گسترده بیماری COVID-19 در کشور هستیم، همسو با بسیاری از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی ایرانی و غیر ایرانی سراسر جهان با امضای این دادخواست، از سازمان ملل درخواست می‌‌کنیم تا به طور مؤثر دراین خصوص مداخله کند و تمام ظرفیت‌‌های خود و‌جامعه جهانی را به کار بندد تا ایالات متحده آمریکا را وادارد تا همه مجازات‌‌های یک جانبه علیه ایران را لغو کرده یا از شدت آن بکاهد.

خواهشمندیم که همین حالا اقدام نمایید، فردا دیر خواهد شد. ویروس‌ها هیچگونه تبعیضی قائل نیستند، انسان‌ها نیز نباید تبعیض بگذارند.

انتقاد از گوترش به دلیل اهدای 250 هزار ماسک محافظتی سازمان ملل به آمریکادبیرکل سازمان ملل خواستار بررسی و شناسایی اثرات تحریم‌ها بر روند مبارزه با کرونا شدسازمان ملل: تحریم‌ها علیه کشورها باید رفع شودتفاوت‌‌های ایمنی و ژنتیکی علت تفاوت در شدت بروز کرونا/ حکومت نظامی امری نامطلوب و غیرممکن

انتهای پیام/

R7573/P/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا سازمان ملل تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۸۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود...| واکنش تند ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس

به گزارش همشهری‌آنلاین، علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو طی نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن برشمردن فهرستی از موارد جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل کشی که توسط رژیم صهیونیستی در ۸ ماه گذشته به وقوع پیوسته است، خواستار اقدام فوری سازمان‌های بین‌المللی برای توقف از این نسل کشی شد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان با اشاره به گزارش موسسه دفاع مدنی در غزه مبنی بر کشف گوردسته جمعی حاوی پیکرهای ۲۰۰ تن از شهدای فلسطینی که توسط نیروهای اسرائیلی در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس غزه کشته و دفن شده بودند، در این نامه اظهار داشته است که پیش از ارتکاب به این جنایت نیز کارشناسان سازمان ملل در خصوص حمله به بیمارستان‌ها توسط رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند.

وی افزود: این واقعیت نشان می‌دهد که اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود، لاجرم شاهد تکرار چنین فجایعی خواهیم بود.

بحرینی در این نامه‌ها، با استناد به حقوق بین‌الملل، حقوق بین‌المللی بشردوستانه و اسناد مهم بین المللی از قبیل کنواسیون‌های چهارگانه ژنو، حمله به بیمارستان‌ها و اماکن درمانی، گرسنگی دادن به مردم به عنوان ابزار جنگی، جلوگیری از انتقال کمک‌های بشردوستانه و مواردی از این قبیل را مصادیق غیر قابل انکار جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی خوانده و اظهار داشت که سبعیت در حملات غیر انسانی رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچکس نیست و این رفتار قبلا نیز توسط این رژیم وعده داده شده است.

خاطر نشان می‌گردد، کنوانسیون‌های بشردوستانه ژنو، متضمن حقوق غیر نظامیان در مخاصمات مسلحانه است و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به عنوان پاسدار و نگهبان حقوق بین‌المللی بشردوستانه و کنوانسیون‌های ژنو موظف است حداکثر تلاش خود را برای اجرای مفاد این کنواسیون‌ها مبذول دارد.

کد خبر 847018 منبع: تسنیم برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین سازمان ملل

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد
  • تداوم سریال تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • تداوم تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود...| واکنش تند ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش