Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@21:07:41 GMT

پیشگیری، درمان و قرنطینه» حلقه های مبارزه علیه کروناست

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۵۹۴۲

پیشگیری، درمان و قرنطینه» حلقه های مبارزه علیه کروناست

سعیدپور علی  روز یکشنبه در یازدهمین جلسه شورای سلامت کیش، افزود: حلقه درمان با محوریت بیمارستان و حلقه قرنطینه‌سازی و فعالیت‌های نقاهتگاه بر عهده مرکز توسعه سلامت، هلال احمر، بسیج و سازمان منطقه آزاد کیش است که در راستای مبارزه با ویروس کرونا در جزیره کیش درحال فعالیت و تلاشند.

وی اضافه کرد: اجرای دستورالعمل و ضوابط قرنطینه با هدف کاهش تقاضای بازگشت کیشوندان از سفر در بازه زمانی طولانی‌تر؛ فرصتی را در بدنه بهداشت و بیمارستان کیش ایجاد کرده تا روند کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در جزیره کیش با شدت بیشتر ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این نشست که  با حضور  مدیرعامل و شورای معاونان و مدیران این سازمان منطقه آزاد کیش در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد،  مجید ملانوروزی معاون گردشگری با اشاره به اولویت بندی ورود مسافران به کیش بر اساس ضوابط بهداشتی گفت: پرسنل درمانی پزشکی با معرفی‌نامه از مرکز توسعه سلامت و بیمارستان کیش، پرسنل نیروهای نظامی و انتظامی، ماموران دستگاه‌های اجرایی و دولتی با درخواست کتبی و حکم ماموریت و ساکنین جزیره کیش نیز با داشتن کارت کیشوندی، سند یا قولنامه منزل مسکونی، گواهی شغلی و ثبت مشخصات در سامانه سلامت برای ورود به جزیره کیش ارزیابی می‌شوند. 

 همچنین غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، برگزاری آموزش‌های آنلاین را یکی از اقدامات مهم آموزش و پرورش کیش در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا  بر شمرد و افزود: با استفاده از مدرسان آموزش و پرورش کیش؛ آموزش آنلاین برای دانش‌آموزان در شبکه مرکز صدا و سیمای کیش راه‌اندازی شده است.

مظفری افزود: تا پایان فروردین، شبکه آموزش آنلاین به فعالیت خود ادامه خواهد داد و دانش‌آموزانی که خارج از جزیره کیش هستند و به این شبکه دسترسی ندارند می‌توانند با مراجعه به اپلیکشن تله کیش از بسته‌های آموزشی بهره‌مند شوند.

طبق آخرین آمار اعلام شده،  ۳۷ بیمار مبتلایان به ویروس کرونا در جزیره کیش شناساسایی شده است ، همچنین از ابتدای شروع اپیدمی  ۸۰ بیمار مشکوک به کووید - ۱۹ در بیمارستان کیش بستری بوده اند ودر حال حاضر ۷ بیمار در بیمارستان کیش بستری هستند که دو مورد از آنها مثبت و ۵ مورد نیز مشکوک به بیماری می باشند که نمونه آنها برای آزمایشگاه ارسال شده است. 

  ازبین ۳۷ بیمار مبتلا به کرونا، تاکنون ۳۳ نفر با حال عمومی خوب مرخص شده اند ، ۲ نفر فوت کرده اند و ۲ نفر نیز در بیمارستان بستری می باشند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آموزش و پرورش درمان دستگاه های اجرایی فوت مسافران بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سازمان منطقه آزاد کیش بیمارستان کیش ویروس کرونا جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۵۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ تخت تا پایان دولت سیزدهم به تخت‌های استان افزوده می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مجتبی عبداللهی استاندار البرز در آیین گشایش این کلینیک تخصصی خیر ساز گفت: هفته سلامت فرصت مناسبی است تا ضمن توجه به مقوله سلامت در جامعه از مجاهدت تلاشگران و فعالان عرصه سلامت قدردانی کرد. سلامت از اهمیت به سزایی برخوردار است. در این حوزه ایثارگری‌های زیادی داشتیم و همچنان ادامه دارد. شهدای زیادی در راه حفظ سلامت مردم جان خویش را نثار کرده اند.

وی ادامه داد: کلینیک تخصصی بیمارستان امام حسین (ع) توسط بنیاد خیریه پورکاشانی ساخته شده است. خوشبختانه خیرین و واقفین در استان البرز بسیار فعال هستند. در حوزه ساخت بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها خیرین فعالیت‌های درخشانی داشته اند. موضوع خیریه و وقف از گذشته در کشور ما مرسوم بوده است. وقف وخیرات چشمه‌ای همیشه جاری است.

عبدالهی ادامه داد: استان البرز از نظر زیرساخت‌های درمانی ضعیف است، ولی طی این چند سال اقدامات خوبی صورت گرفت. تا پایان دولت سیزدهم ۱۵۰۰ تخت به تخت‌های استان افزوده خواهد شد و در حال حاضر مجموع تخت‌های دولتی و خصوصی استان ۳۲۰۰ تخت می‌رسد.

استاندار البرز خاطر نشان کرد: در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به موضوع سلامت و توسعه تخت‌های بیمارستانی شده است. امیدوارم بتوانیم تعداد تخت‌های بیشتری را با حضور رئیس محترم جمهور و وزیر محترم بهداشت تا پایان این دولت به بهره برداری برسانیم.

وی افزود: در خصوص کادر درمان، پرسنل پزشکی و پرستاری برنامه ریزی‌هایی را انجام دادیم تا کادر درمان را تقویت کنیم و بتوانیم تعداد نیرو‌های بیشتری را جذب کنیم. من به نوبه خودم از تمامی همکاران بهداشت و درمان تقدیر می‌کنم.

وی همچنین در بخشی از صحبت‌های خود از اقدامات دکتر صیادی رییس دانشگاه و فعالیت‌های شبانه روزی دکتر شکیب رییس بیمارستان امام حسین (ع) در ساخت و تجهیز این کلینیک تشکرکرد.

در حاشیه این مراسم از خیر محترم حاج منصور پورکاشانی، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بنیاد خیریه پور کاشانی قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • ۱۵۰۰ تخت تا پایان دولت سیزدهم به تخت‌های استان افزوده می‌شود
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت