Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@03:39:46 GMT

اعلام میزان بارش باران در سیرجان

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۰۱۰۴

اعلام میزان بارش باران در سیرجان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد ذبیحی نژاد، رئیس اداره هواشناسی سیرجان گفت: میزان بارندگی سامانه اخیر در سیرجان تا ساعت ۱۰و ۳۰ امروز ۲۶ میلی متر است.

او با اشاره به میزان بارش سال زراعی جاری افزود: از اول مهرماه تا صبح روز نهم فروردین ۱۱۵ میلی‌متر بارش در این شهرستان ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذبیحی نژاد تصریح کرد: بارش باران تا امشب ادامه خواهد داشت و برای دو روز آینده بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

 

او بیان داشت: ظرف این مدت اختلال در تردد جاده ای، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها به سبب کاهش دید افقی دور از انتظار نخواهد بود.

میزان بارش باران در ایستگاه‌های باران سنجی شهرستان سیرجان تا ساعت ۱۰:۳۰ بدین شرح است:

چاه چغوک: ۳۸ میلی‌متر.

نوکهن: ۲۸ میلی‌متر.

قطاربنه: ۲۸ میلی‌متر.

زیدآباد: ۲۷ میلی‌متر.

بلورد: ۲۶ میلی‌متر.

خیرآباد کفه: ۲۳ میلی‌متر.

پاریز: ۲۳ میلی‌متر.

کوه خواجویی: ۲۲ میلی‌متر.

تیتوئیه: ۱۳ میلی‌متر.

جنگل بویه: ۱۲ میلی‌متر.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و هوا وضعیت راهها میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۰۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود

ایسنا/اصفهان رئیس اداره هواشناسی شهرستان اردستان گفت: طبق بررسی مستندات موجود، بارش‌های اخیر این شهرستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بوده است.

جواد رمضانپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سامانه بارشی از صبح روز دوشنبه وارد شهرستان شد و خوشبختانه بارش‌های خوبی را برای نقاط مختلف اردستان داشت. این سامانه بارشی شامگاه چهارشنبه از منطقه اردستان خارج شد.

وی با اشاره به ثبت میزان بارش‌های باران در سه روز گذشته این شهرستان، افزود: بیشترین بارش باران از سمت شمال شرق شهرستان و روستای جهان آباد و کچوسنگ اتفاق افتاد و توانست تا ۴۰ میلی متر بارش باران را ثبت کند. همچنین شهرهای اردستان، زواره و مهاباد بین ۳۰ تا ۳۵ میلی متر باران گزارش شده است.

رئیس اداره هواشناسی اردستان گفت: به طور کلی در همه نقاط شهرستان بارش بین ۱۰ تا ۴۵ میلی متر گزارش شده است و اکثر نقاط شهرستان با توجه به شدت بارش‌هایی که بود باعث جاری شدن روان آب و سیلاب شد. طبیعتا شدت بارش‌ها باعث تخریب برخی مزارع، خسارت به زیرساخت‌های کشاورزی و راهداری شده است.

رمضانپور با بیان اینکه در کنار شدت بارش‌های باران شاهد افت ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در اکثر نقاط شهرستان بودیم، تصریح کرد: از روز پنجشنبه هوای اکثر نقاط شهرستان آفتابی خواهد بود ولی برخی نقاط کوهستانی مانند دهستان علیا شاهد وضعیت ابرناکی و احتمال رعد و برق و حتی بارش پراکنده و نقطه‌ای را پیش بینی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه میزان بارش سال زارعی شهرستان اردستان به حدود ۱۵۰ میلی متر رسیده است، گفت: سال گذشته زارعی تا این لحظه ۱۱۳ میلی متر بارش ثبت شده بود که این مقدار ۲۷ درصد افزایش بارش‌ها را نشان می‌دهد. همچنین بارش‌های باران نسبت به بلندمدت ۳۶ درصد رشد داشته است.

رئیس اداره هواشناسی اردستان با اشاره به بی سابقه بودن بارش‌های اخیر در شهرستان اردستان، خاطرنشان کرد: طبق بررسی مستندات موجود، بارش‌های اخیر این شهرستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بوده است.

رمضانپور گفت: با توجه به بارش‌های خوب و قابل توجهی که در سال زارعی امسال ثبت شد، قطعا در بخش آب‌های زیرزمینی و قنوات تاثیرگذار خواهد بود. همچنین با توجه به اینکه در ماه دوم سال قرار داریم بارش‌های اخیر باعث تعدیل دما هوا و پرآب شدن چشمه‌های روستایی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • ثبت بارش ۱۰۴ میلی متری باران در شیرآباد
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت