Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@16:18:04 GMT

آغاز کشت آزمایشی چای ترش در گلستان

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۰۴۸۱

آغاز کشت آزمایشی چای ترش در گلستان

گیاه دارویی چای ترش در سطح یک هکتار به‌صورت آزمایشی در شهر «انبارالوم» شهرستان آق‌قلا کاشته شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، کاشت آزمایشی گیاه دارویی چای ترش به صورت ردیفکار در شهر «انبارالوم» شهرستان آق‌قلا در سطح یک هکتار انجام گرفت.

چای ترش با نام علمی Hibiscus sabdariffa  در مناطق سرد به‌صورت یکساله و در مناطق گرم به‌صورت چند ساله رشد می‌کند و دارای خواص دارویی از جمله جلوگیری از فشارخون، کاهش کلسترول، کاهش قندخون و غنی از ویتامین «ث» است، قسمت مورد استفاده «کاسبرگ گل» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* توصیه به مبارزه با بیماری‌های قارچی در مزارع گندم

مدیر جهادکشاورزی کلاله طی بازدیدی از مزارع گندم این شهرستان گفت: با توجه به شرایط جوی و مشاهده بیماری‌های لکه برگی و اهمیت کنترل بیماری‌ها، توصیه به مبارزه با بیماری‌های قارچی در دستور کار کارشناسان پهنه قرار گرفته است.

محمد علیزاده با بیان اینکه از سالیان گذشته در مزارع گندم شهرستان حداقل یک نوبت سمپاشی برای کنترل بیماری‌های قارچی صورت گرفته است، گفت: در طی سه سال اخیر مصرف حداقل دو نوبت قارچ‌کش توصیه می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش عملکرد مشاهده شده از سوی کشاورزان حتی کشاورزان پیشرو سه مرتبه سمپاشی را هر ساله انجام می‌دهند که به راحتی به عملکردهای بالای پنج تن در مزارع دیم دست یافته‌اند.

انتهای پیام/83001

منبع: فارس

کلیدواژه: گلستان گیاه دارویی چای گرگان علیزاده چای ترش چای ترش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۰۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.
وی افزود: مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است.
هودیانی گفت: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن محصول گندم برداشت شود، افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم در بمپور بصورت قراردادی کشت شده و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.
بمپور از شمال به بخش بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز کنکور سراسری؛ رقابت ۲۷ هزار و ۲۰۲ نفر برای ورود به دانشگاه در گلستان
  • نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در استان گلستان آغاز شد
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو