Web Analytics Made Easy - Statcounter

​‎به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت امام حسین علیه السلام شبکه الکوثر به صورت زنده از تهران با رایزن فرهنگی کشورمان مصاحبه ای را با همین موضوع انجام داد .

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی،عباس خامه یار در ابتدا ضمن عرض تبريك اين مناسبت و درود به ارواح جانباختگان این جنگ بیولوژیکی گفت: شاید عید امسال همراه با درد و رنج باشد اما از خداوند متعال می خواهیم به حق امام حسین علیه السلام بر این بیماری غلبه پیدا کنیم و درسهای لازم را بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‎وی در ادامه افزود: با توجه به این که لبنان تشکیل شده از مجموعه ای از طوایف و گرایش هاى مذهبی و دینی مختلف، اما شاهد آن هستیم که شخصیت امام حسین علیه السلام، مورد احترام تمام آزادگان و بشریت و مبارزان با ظلم بوده و محدود به یک مکان و یا یک طایفه خاص نیست.

‎وى خاطر نشان کرد که بسیاری از شخصیت های لبنانی  پیرامون این امام بزرگ مطالبی را نوشته و در برابر ایشان سر تعظیم فرود آورده اند، شخصیت هایی مانند: «جرج جرداق» در کتاب معروف خود «امام علی صدای عدالت انسانیت» می نويسد: این همان راه صحیح و درست است که باید بپیمائیم. و یا «سلیمان کتانی» می نویسد: ما امام حسین را گم نکرده ایم که بخواهیم او را جستجو کنیم. شخصیت های بزرگ دیگری مانند «بولس سلامه» نیز اشعاری بديع در مدح آن حضرت سروده اند و یا «آنطوان بارا» انديشمند مسيحى در نوشته های خود این گونه می نویسد که: اگر امام حسین را ما داشتیم بر روی هر قطعه ای از زمین پرچم او را بر می افراشتیم و منبری قرار می دادیم و مردم را به مسیحیت دعوت می کردیم. علامه شیخ«عبدالله العلایلی» از انديشمندان بزرگ اهل سنت لبنان نیز در کتابش "امام حسين " به تفصيل به اين بزرگوار مى پردازد و آن حضرت را مورد تجلیل قرار ميدهد .

عباس ‎خامه يار در ادامه گفت:  لبنان همواره اين مناسبت را گرامى مى دارد ، ميليونها عاشق شيفته در قاهره در زينبيه و رأس الحسين گردهم مي آيند در دمشق و در کربلا و دیگر اماکن ، اين روز را گرامى مى دارند .البته به دلیل شرایط کنونی جهان باعث شده تا جشن ها در محدوده خانواده ها و در دلها برگزار شود، اما باید گفت که امام حسین منحصر به یک طایفه نبوده بلکه برای تمام آزادگان جهان است. 

‎گاندی می گوید : ما از امام حسین آموخته ايم که چگونه مظلوم باشيم تا پیروز شويم؛ امام حسین الگوی همه آزادی خواهان و آزادگان جهان به دور از هر گرایش دینی، مذهبی ، قوميتى و سیاسی می باشد.

‎خامه یار سپس با اشاره به این که امام حسین پیامی به تمام بشریت داده است كه : اگر دين نداريد لا اقل مردم آزاده باشيد ..

‎لذا شخصیت امام حسین (ع) فراتر از آن است که در مذهبی بگنجد و یا محدود به مکان و زمان شود. نسل جوان امروز که در برابر ظلم و استبداد و نقشه های شوم صهیونیست ها و آمریکائی ها جهت تجزيه منطقه ایستاده اند، خود بیانگر این است که از مکتب امام حسین علیه السلام الگو گرفته اند و با تمام توان وارد میدان کارزار و مبارزه شده اند. ما در حال حاضر شاهد آن هستیم که جوانان با تمام توان خود با الگو گیری از آن امام هُمام برای مبارزه با این بیماری و پاکسازی فضاهای آلوده به این مناطق می روند و در خط مقدم مبارزه با بیماری در جامعه قرار می گیرند. ما هزاران جوان را می بینیم که با الهام گرفتن از انديشه هاى انسانگرايانه سیدالشهدا در تمام مناطق لبنان جهت مبارزه با این بیماری ایستاده اند و این خود تصویر دیگری از پیروی آنان از امام حسین است، لذا جشن گرفتن منحصر به محدوده خاصی نمی شود و همین ایثار و از خودگذشتگی را می توان به روش های مختلف ميان پیروان آن حضرت مشاهده نمود.

‎رایزن فرهنگی کشورمان سپس به رسالت امام حسین اشاره كرد و گفت: امام حسین قيام كرد  تا جامعه را اصلاح کند، این گفتمان، تنها خطاب به مسلمانان نبوده بلکه همه بشریت را شامل می شود، سخنان آن حضرت برای محافظت از کرامت انسان و این امت و نیز مبارزه با ظلم و سلطه گری و فساد واستبداد بیان شد، و هم اکنون نیز با تأسى از ان امام همام  باید با  سلطه سیاسی و فرهنگی و نقشه تجزيه منطقه روبرو شده و مبارزه کرد.

‎وی افزود: در حقیقت مهم ترین موضوع این است که باید با روشهایی به غیر زبانمان مردم را به دین و حقیقت دعوت کنیم و بهترین روش معرفی اندیشه ها و اصول اخلاقی و فرهنگی ایشان است. این همان راه تمام آزادگان و مجاهدان در طول تاریخ بوده و همه آنان به آن حضرت اقتدا کرده اند و بر ابعاد انسانی نهضت حسینی تأکید می کنند؛ ما باید این آموزه ها را صادقانه و پاک به دیگران منتقل کنیم. و ما در محور مقاومت این رفتار را در مبارزه با استبداد و سلطه و استکبار می بینم.

‎خامه یار در خصوص این فرمایش پیامبر اکرم که امام حسن و امام حسین سروران جوانان بهشت هستند گفت: این فرمایش پیامبر اکرم را تمام فرقه های مذهبی اسلامی نقل کرده اند و نشان دهنده جایگاه ان حضرت بوده و پیامبر عظیم الشأن ما می خواست بر این امر تأکید کند که امت راه خود را گم نکنند و از ایشان پیروی کنند چرا که راه پیامبر نیز همین بوده و جایگاه سیدالشهدا را برای امت اسلام نشان می دهد، حادثه کربلا و پس از آن حضرت زینب نیز با جمله معروف خود«ما رأیت الا جمیلا» همین راه را ادامه دادند، تا بُعد انسانی این حادثه فراموش نشود.

‎رایزن فرهنگی کشورمان در پایان با اشاره به جنگ بیولوژیکی حاضر در جهان گفت: مواضع آمریکا و قدرت های استکباری بر ضد ملت ایران و تحریم های ظالمانه ای که اتخاذ کرده اند، نشان از تفاوت ارزش های دروغین آنهاست که مدعی دفاع از حقوق بشر و آزادی در جهان هستند.

 

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: عباس خامه یار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی لبنان امام حسین علیه السلام آن حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواضع متناقض سران غربی در برابر اتفاقات اخیر آمریکا + فیلم

بخشی از تناقضات گفتاری و رفتاری دولت‌های غربی در خصوص اتفاقات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا به تصویر کشیده شده است.   رفتار‌های تناقض‌آمیز دولت‌هایی که معنای لغوی آن حقوق بشر، بسته به زمانی که به کار می‌رود متفاوت است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • اسلامی: برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم
  • (ویدیو) دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو ۳۵‌ها به ایران در تلویزیون سعودی
  • دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو 35 ها به ایران در تلویزیون سعودی
  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب
  • مواضع متناقض سران غربی در برابر اتفاقات اخیر آمریکا + فیلم
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • مذاهب اسلامی برای کسب فیض به محضر امام صادق(ع) شرفیاب می شدند/ امام صادق(ع) مورد تأیید تمام مذاهب اسلامی هستند