Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@22:06:33 GMT

(تصاویر) غذاهای کرونایی!

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۰۹۰۱

 باوجود اینکه زندگی تقریبا تمامی مردم جهان در اثر  ویروس کرونا تحت تاثیر قرار گرفته است، برخی از تولید کنندگان مواد غذایی تصمیم گرفته‌اند تا مضامین مرتبط با کرونا را دستمایه خلاقیت هنری خود قرار بدهند.

به گزارش فرارو، هوآنگ تونگ، صاحب رستورانی در هانوی، پایتخت ویتنام است. او این روزها در رستوران پیتزا هوم خود همبرگرهایی عرضه می‌کند که در نوع خود بی‌نظیر است؛ همبرگری که نان آن به شکل ویروس کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به خبرگزاری رویترز می‌گوید: ما این شوخی را داریم که می‌گوییم اگر از چیزی می‌ترسی، باید آن را بخوری. برای همین وقتی همبرگری بخوری که شبیه ویروس کرونا است، دیگر از آن نمی‌ترسی. این طرز فکر در دوران این همه‌گیری، موجب شادی می‌شود.

یکی از تبعات گسترش ویروس کرونا، بحران دستمال توالت در بسیاری از کشورها بود. مردم مضطرب به فروشگاه‌ها هجوم بردند و به حدی دستمال توالت خریدند که در بسیاری از فروشگاه‌ها نایاب شد.

همین موضوع بهانه‌ای شد برای شوخی تیم کورتوم، صاحب یک شیرینی‌پزی و نانوایی در شهر دورتموند در غرب آلمان، این‌روزها کیک‌هایی به شکل کاغذ توالت عرضه می‌کند که در این ایام در میان پرفروش‌ترین محصولات این مغازه است. در حال حاضر در این مغازه دستکم ۲۰۰ کیک دستمال توالتی تهیه می‌شود.

کورتوم به رویترز گفته است که تولید این کیک‌ها به سرپا ماندن مغازه‌اش در این روزهای سخت کمک کرده است. او می‌گوید: مشتری‌ها دیوانه این کیک‌ها هستند. بسیاری آن را می‌خرند تا کمی در این روزها شاد بشوند.

همچنین با نزدیک شدن به عید پاک (۱۲ آوریل) حتی شکلات‌های این عید هم مزین به مضمون کرونا شده‌اند. در برن، پایتخت سوییس، یک شیرینی‌پزی شکلات‌های خرگوشی تولید می‌کند که ماسک محافظتی بر صورت دارند.

روت اوبر، یکی از مدیران این شیرینی‌پزی، می‌گوید که برخی با دیدن این شکلات‌ها دست به گلایه زده‌اند، ولی اکثر مشتریان از آن به شدت استقبال کرده‌اند.

در این ایام که اکثر کسب و کارها و به ویژه رستوران‌ها، کافه‌ها و غذاخوری‌ها با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، این افراد در تلاشند تا با خلاقیت و نو‌آوری، ضمن کاهش میزان خسارات اقتصادی، لبخندی بر لب مردم بیاورند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ویروس کرونا همبرگر ویتنام کروناویروس شیرینی فروشی کیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۰۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد غذا های المپیک پاریس «غیرگوشتی» است

مسؤولان بازی‌های المپیک پاریس اعلام کردند به منظور حفاظت از محیط زیست، در این دوره ۶۰ درصد غذاها غیرگوشتی خواهد بود.   به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه ۶۰ درصد از غذاهایی که در طول زمان بازیهای المپیک به هواداران کشورها ارائه می شود بدون گوشت و ۸۰ درصد از منابع محلی تهیه می شود، بازی های المپیک پاریس، استاندارد جدیدی را برای پایداری محیط زیست ایجاد می‌کند.   جگر چرب، استیک تارتار، گوشت گاو بورگینیون، بلانکت دوو، ران قورباغه و حلزون تنها بخشی از غذاهای گوشتی در فرانسه هستند.    بیایید واقعی باشیم، غذاهای گیاهی‌ فرانسه شهرت خاصی ندارد. در واقع، فرانسوی‌ها دو برابر میانگین جهانی گوشت مصرف می‌کنند و بالاترین مصرف گوشت گاو و گوساله را به ازای هر نفر در اروپا دارند.   اما برگزارکنندگان المپیک پاریس به دنبال تغییر هستند. آنها قصد دارند غذاهای گیاهی زیادی در المپیک ارائه کنند.  هدف این است که نشان داده شود فرانسه اکنون بیشتر به «گیاه» می پردازد تا «گوشت».   ۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس "غیر گوشتی" است   اعلام شده است که ۶۰ درصد از غذاهایی که در طول این رویداد برای عموم مردم سرو می شود، بدون گوشت و ۸۰ درصد از تمام غذاها از محصولات محلی فرانسه تهیه می شود.   تونی استنگوئه، رئیس پاریس ۲۰۲۴ در بیانیه‌ای گفت: این وظیفه ماست افرادی را که در  المپیک شرکت خواهند کرد، آموزش دهیم. این یک وظیفه جمعی است که عادات خود را تغییر دهیم و بیشتر به محیط زیست فکر کنیم. بنابراین باید غذاهای گیاهی را نیز امتحان کنید چون از نظر طعم، بسیار خوب هستند.   رستوران دهکده المپیک ورزشکاران که ۴۰ هزار وعده غذایی در روز تهدیه خواهد کرد، در طول المپیک ۲۴ ساعته باز است و ظرفیت ۳۵۰۰ صندلی دارد. ۳۳ درصد از غذاها گیاهی خواهد بود و برای اولین بار، حدود ۱۵۰۰۰ ورزشکار به جای بشقاب های یکبار مصرف، از بشقاب های قابل شستشو استفاده خواهند کرد.   همچنین هیچ نوشیدنی الکلی در دهکده سرو نخواهد شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • ۶۰ درصد غذا های المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • محدودیت‌های تردد جاده‌ای در تعطیلات ۳ روزه اعلام شد | جاده چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • رستوران های هتل چمران شیراز
  • المپیک با طعم سبزیجات
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • یخ؛ جواهر کمیاب!
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد