Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:27:10 GMT

سهم مدیران دولتی در مهار کرونا خدمت‌رسانی به مردم است

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۱۲۳۷

سهم مدیران دولتی در مهار کرونا خدمت‌رسانی به مردم است

هادی رجایی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر قشری به نوبه خود وظیفه‌ای برای مبارزه با کرونا دارد که وظیفه مدیران دولتی به‌عنوان سربازی برای مردم، مبارزه در صف مقدم این  بحران است تا شرایط کشور به حالت عادی بازگردد.

وی وظیفه اصلی مردم را در مهار این بیماری ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی دانست و تصریح کرد: یکی از بهترین نکات که مورد غفلت واقع شده مطالعه و کتاب‌خوانی است  که میتوان از فرصت ماندن در خانه برای آشتی با این یار قدیمی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار قوچان گفت: همواره در ایام نوروز به صله‌رحم و دید و بازدید سفارش می‌شد اما امروز باید برای حفظ سلامتی بزرگ‌ترها در خانه‌ ماند و با تلفن جویای حال آنها شد.

رجایی نیا با اشاره به برگزاری ۲۲ جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در شهرستان قوچان با حضور دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی شدن مصوبات آن گفت: یکی از تصمیمات گرفته‌شده برای شهرستان توسط ستاد استانی پیش بینی ۲۲۰ تخت بیمارستانی و ۵۰۰ تخت نقاهتگاهی بود.

وی با اشاره به تأمین اقلام موردنیاز بخش درمانی این شهرستان و نبود مشکل برای کادر درمانی افزود: محدودیت‌هایی برای مراجعه به بیمارستان‌های این شهرستان در نظر گرفته‌ شده که مردم برای کاهش ابتلا جز در موارد ضروری نباید به بیمارستان مراجعه کنند.

 فرماندار قوچان از رصد و پایش افراد و خانواده‌های مشکوک به این بیماری خبر داد و یادآور شد: در ابتدا ورودی و خروجی شهر از طریق تب سنجی و غربالگری کنترل می‌شد که با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از هشتم فروردین ورودی‌های شهرستان برای داخل شدن خودروهای غیربومی ممنوع شده است تا از انتشار این بیماری در جامعه جلوگیری شود.

رجایی نیا با بیان این که یکی از وظایف مدیران شهرستانی در این بحران کمک به کاهش اجتماعات مردمی و در کنار آن رفع نیازهای آنان است گفت: بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مکان‌هایی همچون بازار دام در قوچان تعطیل شد اما با تمهیدات در نظر گرفته‌ شده هیچ مشکلی برای تأمین گوشت مصرفی شهرستان چه در روزهای پایانی سال و چه در ایام نوروز نداشته‌ایم.

وی با اشاره به تولید اقلام بهداشتی در این شهرستان افزود: یکی از اقدامات خوب دستگاه‌های اجرایی همچون شبکه بهداشت و درمان و صنعت و معدن تسهیل گری برای دو واحد صنعتی تولیدکننده مواد ضدعفونی سطوح و دست بود که در بحران به وجود آمده توانستند بخش قابل‌توجهی از نیاز شهرستان را برطرف کنند.

مقابله با بحران کرونا نیازمند عزم همگانی است و بدون یک اراده جمعی معطوف به‌مواجهه مؤثر با بیماری، امکان رهایی از زنجیره انتقال آن وجود ندارد. بر همین اساس به ابتکار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی پویشی اجتماعی برای فراخوان عمومی و عمل به مسوولیت پذیری جمعی در برابر شیوع ویروس عامل بیماری کرونا به راه افتاده است.

از ابتدای شیوع این ویروس در شهرستان قوچان تا دهم فروردین‌ماه امسال تعداد مبتلایان به این بیماری که آزمایش آنها مثبت بوده است ۴۷ مورد گزارش‌شده که هفت تن از این بیماران جان خود را از دست دادند.

شهرستان قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا سهم_من_در_مهارکرونا قوچان پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قوچان ویروس کرونا قوچان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۱۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛رضاعلی معصومی فرماندار بویین میاندشت در جلسه ستاد برگزاری دهه کرامت ضمن تاکید به مشارکت همه دستگاه‌ها اداری واجرایی در اجرای برنامه‌های دهه کرامت گفت:با توجه به مطالبه مردمی و همچنین برنامه‌ریزی کانون خدمت رضوی، برنامه‌ها باید مردم محورباشند و به صورت جامع و فراگیر باشد در تمام شهرستان اعم از شهرها، روستا‌ها و مدارس اجرا شوند.
مرتضی احمدی دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان هم با تبیین عناوین برنامه‌های دهه کرامت گفت: در دهه کرامت امسال بیش از ۳۰ عنوان برنامه از جمله حضور کاروان زیر سایه خورشید، جشن بزرگ میلاد امام رضا (ع)، تجلیل از ورزشکاران و مدال آوران شهرستان، اجرای سرود خیابانی و پاتوقی، شب شعر، میز خدمت سلامت، تجلیل از مزدوجین دهه کرامت، تجلیل از متولدین دهه کرامت، تجلیل از مادران با ۵ فرزندوگردهمایی رویش سبز می‌باشد.

دیگر خبرها

  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم