Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@04:54:26 GMT

مجلس یازدهم باید دولت را وادار به کار کند

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۱۹۹۸

مجلس یازدهم باید دولت را وادار به کار کند

سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اولویت‌های مجلس یازدهم، گفت: مجلس شورای اسلامی دو وظیفه مهم قانونگذاری و نظارت را برعهده دارد که متاسفانه نظارت بر اجرای امور کشور در مجلس فعلی آن طور که باید و شاید انجام نگرفت از این رو بسیاری از نا بسامانی های اقتصادی در اثر عدم نظارت مجلس شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن انتقاد از سیستم اقتصادی کشور، افزود: عملکرد نظام اقتصادی باید بررسی شود و در این راستا بخش دولتی، تعاونی و خصوصی نیاز به سازماندهی مجدد دارند به همین جهت این اقدام باید تا باقی مانده زمان همین دولت صورت گیرد به همین جهت باید این برنامه در اولویت مجلس قرار گیرد. از سوی دیگر انتظار می رود در دوره جدید کمیسیون‌های تخصصی پُرکار ظاهر شوند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید براینکه مجلس کارآمد می تواند دولت کارآمد داشته باشد، اظهار داشت: حتی اگر اعضاء کابینه، منتخب مجلس نباشند باز مجلس می تواند با کنترل و نظارت، سوال و تحقیق و تفحص دولت را به کار و توجه به مسائل اساسی کشور وادار کند.

سجادی خواستار نظارت دقیق و قوی از سوی مجلس آینده به عملکرد دستگاه اجرایی کشور شد و تصریح کرد: مردم به حق گلایه دارند که چرا قیمت ها افزایش پیدا می کند، چرا نظارت نمی شود؟ مجلس اگر نظارت کند دولت حتما وادار خواهد شد قیمت ها را کنترل کند.

وی تاکید کرد: به هرحال اگر در افزایش قیمت ها، خلاء قانونی وجود دارد، قانون تصویب شود و مجلس نظارت دقیق و کارآمد داشته باشد تا برای مردم ملموس شود این قیمت ها چرا بی جهت بالا می رود به همین جهت انتظار داریم مجلس آینده در این زمینه، اقدامات اساسی انجام دهد.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین درباره دورنمای تعامل مجلس یازدهم با دولت دوازدهم، گفت: رهبر معظم انقلاب همواره تعامل و همکاری دولت ها و مجالس را خواستار شده بودند ضمن آنکه هدف دولت و مجلس نیز اداره بهتر امور در کشور است.

سجادی افزود: وقتی این موضوع اصل قرار گیرد هم قوا با یکدیگر همکاری خواهند کرد و هم اگر در مواردی نقص و ناکارآمدی وجود داشت آن را بر طرف می کنند.

وی با بیان اینکه دولت در اختیار اعتدال و اصلاح طلبان و مجلس یازدهم نیز در اختیار اصولگرایان است، گفت: اما منافع کشور و مردم اصلاح طلب و اصولگرا نمی شناسند؛ باید همه در جهت حل مشکلات مردم و حرکت کنند.

کد خبر 4888553 سید مهدی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: جبهه پیروان خط امام و رهبری مجلس شورای اسلامی دولت دوازدهم حسن روحانی اعتدال و توسعه اصلاح طلبان ویروس کرونا حسن روحانی علی لاریجانی ایالات متحده آمریکا مجلس شورای اسلامی محمدجواد ظریف اسحاق جهانگیری سپاه پاسداران هیئت دولت ایران مجلس دولت دوازدهم حجت الاسلام حسن روحانی مجلس یازدهم قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۱۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بر این اساس مجلس در روزهای یکشنبه سه شنبه و چهارشنبه هر هفته نشست علنی برگزار می کند که جلسه سه شنبه ها نظارتی خواهد بود.

این روال در مدت زمان حدود سه هفته ای که تا پایان دوره یازدهم مجلس باقی مانده ادامه خواهد داشت.

آخرین نشست علنی دوره یازدهم مجلس در روز چهارشنبه دوم خردادماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • تک‌صدایی در لرستان نباید داشته باشیم/ هدف‌گذاری برای سفر دوم دولت
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • رادان: طرح نور را با همراهی دولت وقوه قضائیه ادامه می‌دهیم