Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@07:46:34 GMT

بهره گیری بهینه از موقوفه‌های زنجان برای جهش تولید

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۲۳۱۰

بهره گیری بهینه از موقوفه‌های زنجان برای جهش تولید

حجت الاسلام مختار کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بالغ بر ۳۲هزار هکتار از زمین‌های ملی استان زنجان موقوفه است، اظهار داشت: اوقاف آمادگی دارد امکان استفاده از این زمین‌ها را برای افرادی که برنامه و طرح سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف دارند، فراهم کند.

وی با بیان اینکه استفاده از زمین های موقوفه به شرط پرداخت حقوق موقوفات با موانع خاصی روبه‌رو نیست، افزود: زمین های در اختیار اوقاف در زنجان ظرفیت ها و ویژگی های متعددی دارند و برای بهره برداری در زمینه های مختلف، قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه با توجه به جنبه‌های اقتصادی وقف استفاده از این ظرفیت در تحقق شعار سال تاثیرگذار خواهد بود، گفت: بیشتر موقوفات استان  مربوط به زمین‌های کشاورزی است و این زمین ها مستعد سرمایه‌گذاری با هدف ایجاد اشتغال و جهش تولید است و می توان برای اجرای طرح های مختلفی از جمله ایجاد گلخانه، کشت‌های متراکم، مجتمع‌های کشت و صنعت و باغداری از ظرفیت این اراضی به بهترین شکل استفاده کرد.

حجت الاسلام کرمی افزود: در راستای بهره گیری از محدوده های اوقافی استان که دارای معدن هستند،  جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای اکتشاف و بهره‌برداری از سه محدوده معدنی در دستور کار است و عواید آن صرف نیات واقفینو امور خیریه خواهد شد.  

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در زمان حاضر حدود ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه در این استان ثبت شده است که این موقوفات حدود ۳۱ هزار رقبه را شامل می‌شود.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه جهش تولید زنجان پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه جهش تولید زنجان سازمان اوقاف و امور خیریه جهش تولید زنجان امور خیریه جهش تولید زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۲۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۷۸ موقوفه در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،حجت الاسلام محمد کاروند با اعلام این مطلب افزود: بیشترین این تعداد مربوط به شهرستان سقز با ۳۱ مورد بود.
وی یادآور شد: امسال نیز دو وقف جدید در سطح استان به ثبت رسیده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان، اظهار کرد: این موقوفه‌ها شامل یک دانگ مغازه واقع در چهارراه اصلی مریوان و دومی یک باب مغازه با حق سرقفلی واقع در در همین شهر به مساحت هفت متر مربع است.
در استان کردستان ۲ هزارو ۵۲۹ موقوفه وجود دارد که از این تعداد، ۲ هزار و ۴۰۲ مورد وقف متصرفی و ۱۲۷ مورد دیگر نیز موقوفه غیرمتصرفی است.

دیگر خبرها

  • ثبت ۷۸ موقوفه در کردستان
  • ایران امنیت انرژی بالایی دارد اگر مصرف‌کننده بگذارد
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین
  • ایران امنیت بالای انرژی دارد اگر مصرف کننده بگذارد
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • 3 پیشنهاد برای بهینه‌سازی عملیات توزیع در حوزه لجستیک و تجارت الکترونیک
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است