Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها همه‌جا صحبت از جولان ویروس کروناست؛ ویروسی که از چین شروع شده و دامن خیلی از کشورها از جمله ایران را هم گرفته است.

قدس آنلاین؛  همان‌طور که در جریان هستید ویروس کرونا ابتدا در کشور چین شیوع پیدا کرد و ظرف مدت کوتاهی همه‌گیر شد به‌طوری که هزاران نفر در چین مبتلا شدند و خیلی‌ها نیز به‌سبب مبتلا شدن به این بیماری جان خود را از دست دادند، حال چند وقتی ‌ است که کرونا به ایران نیز رسیده است ‌که بی‌توجهی نیز می‌تواند بر شیوع این ویروس دامن بزند و مبتلایان ‌را بیشتر کند، از این رو سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری اعلام کرده و به‌سرعت به‌دنبال شناسایی و ردیابی این ویروس در سراسر جهان است تا بتواند این شرایط را تحت کنترل بگیرد و هرچه زودتر از شیوع بیشتر این ویروس خطرناک و کشنده جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا، شاهد خدمات و تلاش‌های خالصانه متولیان بهداشت و درمان و تیم‌های درمانی در جای جای ایران اسلامی بودیم که بی‌وقفه در صف اول مبارزه با ویروس کرونا، ایثار و فداکاری را سرلوحه کار خود قرار دادند و در این راه بشردوستانه از جان روی برگرداندند و دل در گروی صیانت و حراست از جسم و جان بی‌شمار انسان‌های مبتلا و دردمند بستند.

بی‌تردید نقش‌آفرینی پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران‌ سختکوش در درمان بیماران مبتلا و نیز تلاش در جهت ریشه‌کنی و مبارزه با ویروس کرونا آن‌قدر ستودنی و والاست که قلم از بیان این جانفشانی‌ها قاصر و الکن است؛ سفیدپوشان دلسوزی که شبانه‌روز برای کمک به هموطنان بیمار، عاشقانه تمام هستی خود را نثار نظام سلامت کردند.

اما این ویروس در حال گسترش است و مهم‌ترین دستورالعمل برای مقابله با کروناویروس، برای مردم است و مردم باید در خانه‌ها و شهرهای خودشان بمانند، بهداشت فردی را رعایت و از ارتباطات و حضور در تجمعات، پرهیز کنند. اطمینان داریم که اگر دو، سه هفته این موارد رعایت شود، شاهد معجزه در کشور و شکست کرونا خواهیم بود.‌

براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۲۹۰۱ نفر بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۳۸ هزار و ۳۰۹ نفر رسید.

متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۳ نفر از مبتلایان جدید کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری در کشور به ۲۶۴۰ مورد رسید؛ در بین بیمارانی که بستری هستند ۳۴۶۷ نفر از بیماران حال نامساعدتر و ابتلای شدیدتری به بیماری دارند. میانگین سنی مبتلایان ۵۵ سال و میانگین سنی درگذشتگان ۶۹ سال است.خوشبختانه تاکنون ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. 

جدیدترین  اخبار کرونا در ایران را در ادامه مشاهده می‌کنید:

10:04| صدهزار اتباع خارجی در قم غربالگری می‌شوند

معاون استاندار قم گفت: پالایش سلامت و غربالگری ۲۸ هزار و ۳۹۸ خانوار بالغ‌بر ۱۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی مقیم در قم در مورد بیماری کرونا هدف‌گذاری شده است.

09:46| 12 خودروی غیربومی در قم مشمول جریمه 500 هزارتومانی شدند/ 58 مغازه متخلف پلمب شد

فرمانده نیروی انتظامی قم گفت: در جهت کنترل ورودی‌های قم، ۵۰ تیم عملیاتی جهت جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی مستقر شدند و در درون استان نیز ۱۳ اکیپ سیار توسط راهور به شناسایی خودروهای غیربومی پارک شده در قم و تماس با مالکین اقدام کردند.سردار عبدالرضا آقاخانی عنوان کرد: در طول ۴۸ ساعت گذشته، ۱۲ خودروی غیربومی در قم با توجه به مقاومتی که برای ورود به شهر داشتند، مشمول جریمه ۵۰۰ هزارتومانی و ۲ خودرو نیز به پارکینگ منتقل شدند.

09:43| اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در جاسک

فرماندار جاسک از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با قوت و جدیت در این شهرستان خبر داد و گفت: تمام مبادی ورودی و خروجی شهرستان جاسک و مبادی دریایی تحت کنترل شدید است

09:39| ۳۸۰ بوستان و پارک در شهرستان قم تعطیل شد

معاون شهردار قم گفت: با تدابیر لازم و در جهت جلوگیری از تجمعات مردم و پیشگیری از شیوع کرونا، ۳۸۰ بوستان بزرگ، محلی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در قم تعطیل شد.

09:31| حمایت از بیماران خاص در بحران شیوع کرونا؛ بسته‌های بهداشتی بین نیازمندان در گیلان توزیع شد

مدیرکل کمیته امداد گیلان حمایت‌های این‌ نهاد از مددجویان تحت‌پوشش، بیماران خاص و صعب‌العلاج را در بحران شیوع کرونا مورد تأکید قرار داد و گفت: بسته‌های بهداشتی بین نیازمندان و محرومان استان گیلان توزیع شده است.

09:29| تشکیل قرارگاه رسانه‌ای مبارزه با کرونا در قم/مطالبه خبرنگاران از مسئولان برای معیشت مردم در بحران کرونا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به تشکیل قرارگاه رسانه‌ای مبارزه با کرونا در استان گفت: از جمله دغدغه‌های اصحاب رسانه و خبرنگاران قم، رسیدگی مسئولان به معیشت مردم در بحران کروناست.

09:28| شمار مبتلایان به ویروس کرونا در مرکز و غرب استان سمنان به 413 نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ۶ شهرستان زیرپوشش این دانشگاه را ۴۱۳ نفر عنوان کرد.

09:24| طرح محدودیت عبور و مرور خودروها در سطح شهرهای استان مرکزی انجام می‌شود

استاندار مرکزی گفت: طرح محدودیت عبور و مرور خودروها در سطح شهرهای استان مرکزی انجام می‌شود.

08:58|گروه‌های جهادی طلاب و روحانیان اردبیل برای تدفین اموات کرونایی تشکیل شد

جمعی از طلاب و روحانیان حوزه علمیه اردبیل در قالب گروه‌های جهادی در غسل، کفن و تدفین اموات کرونایی ایثارگری کرده و این اموات را شرعی به خاک می‌سپارند.

0042| تلاش جهادی قرارگاه پدافند زیستی سپاه برای شکست کرونا / ‌راه اندازی ‌خط تولید ‌جدید ماسک

قرارگاه پدافند زیستی سپاه ناحیه آمل با مشارکت شهرداری، بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی، چهارمین کارگاه خط تولید ماسک جهت مبارزه با بیماری کرونا را در این شهرستان راه‌اندازی کرد.

0037| 139 فوتی و 1443 مبتلا به کرونا در آذربایجان شرقی/شیوع کرونا در کدام شهرها بیشتر است؟

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: کرونا در آذربایجان شرقی از ابتدای شیوع تاکنون ۱۳۹ فوتی و ۱۴۴۳ مبتلا داشته است.

0026|  اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در صفوف 300 نانوایی در سیستان و بلوچستان

سیدمحمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: از روز گذشته همکاران سلامت محیط و پایگاه‌های بسیج با مداخله و  انضباط بخشی بهتر در صفوف نانوایی‌ها و آموزش به مردم جهت پیشگیری از بیماری کرونا این طرح را اجرایی می‌کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فاصله گذاری اجتماعی طرح فاصله گذاری اجتماعی کرونا در ایران ویروس کرونا کرونا کرونا ویروس مبتلایان به ویروس کرونا قربانیان ویروس کرونا اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی گروه های جهادی ویروس کرونا شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۲۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار توزیع کارت کنکور

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، بیش از ۹۷۰ هزار داوطلب نوبت دوم کنکور نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهلت دریافت کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به همراه راهنمای شرکت در آزمون تا روز گذشته چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه در سامانه جامع آزمون سراسری در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور برای مشاهده و پرینت فعال بود.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، بیش از ۹۷۰ هزار داوطلب نوبت دوم کنکور نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کردند.

رقابت برای کسب صندلی‌های سال ۱۴۰۳ دانشگاه‌های کشور از صبح امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه جاری آغاز شد، در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند.

در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر امروز آغاز می‌شود و در اولین روز رقابت کنکور ۱۴۰۳ بیش از ۶۵۰ هزار داوطلب به رقابت می‌پردازند.
داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح فردا جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 747784

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • آخرین آمار توزیع کارت کنکور
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال