Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه های پاکستانی روز دوشنبه پیام ویدیویی عبدالله حسین که بین سال های ۱۳۸۷ تا آبان ۱۳۹۱ به عنوان نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل خدمت می کرد، را بازتاب دادند.

وی به اطلاعاتی که به دستش رسیده اشاره کرد و البته بدون ذکر منبع، اظهار داشت: کرونا، ویروسی نیست که به طور طبیعی به وجود آمده باشد بلکه این ویروس در یک آزمایشگاه تولید شده  که هدف آن تولید و استفاده از نوع جدید سلاح شیمیایی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات کهنه کار پاکستانی که خرداد سال ۱۳۹۷ به عنوان وزیر خارجه در کابینه دولت انتقالی این کشور حضور داشت، مدعی است: یک شرکت آمریکایی در سال ۲۰۰۶ از دولت وقت این کشور مجوز تحقیق و تولید ویروس کرونا را دریافت کرد و در سال ۲۰۱۴ واکسن این ویروس نیز ساخته شد تا این تصور از بین برود که ویروس کرونا به طور خاص تولید شده است.

سفیر سابق پاکستان در سازمان ملل افزود: پس از نوامبر سال گذشته میلادی خط تولید واکسن کرونا در اسرائیل آغاز شد.

وی گفت: پس از مراحل اولیه تحقیق و تولید این ویروس در آمریکا، مرحله دوم در آزمایشگاهی در انگلیس آغاز شد و سپس با استفاده از یک فروندهواپیمای کانادا، این ویروس به آزمایشگاهی در شهر ووهان چین فرستاده شد.

عبدالله حسین هارون اظهار داشت: آمریکا طی سال های اخیر از توسعه چین به دچار سراسیمگی شده است. آنانی که امروز مدعی ارائه کمک و همکاری با سایر کشورها برای نبرد با کرونا هستند در حقیقت نیتشان چیز دیگری است.

وی افزود: کرونا به این دلیل ویروس کووید-۱۹ نامگذاری شد چون این ویروس با مجوز مرکز کنترل بیماری و پیشگیری آمریکا از پیشروترین نهادهای ملی این کشور در حوزه بهداشت عمومی، تولید شده بود.

این دیپلمات پاکستانی گفت: کرونا بازیچه آمریکا و سایر کشورهای غربی است، مجوز واشنگتن برای تحقیق این ویروس، تولید انبوه آن در اروپا و واگذاری تولید واکسن به رژیم صهیونیستی چیزی جز منافع سیاسی این کشور و تحت فشار قرار دادن سایر کشورهای جهان نیست.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به ۲۰۲ کشور سرایت کرده است. تاکنون تعداد مبتلایان آن در جهان به بیش از۷۲۰ هزار نفر و تعداد جانباختگان به بیش از ۳۵ هزار نفر رسیده است.

این در حالی است که رسانه‌ها و بعضی از کارشناسان در فضای مجازی فرضیه‌ای را در خصوص احتمال اینکه ویروس کرونا در آزمایشگاه به عنوان یک سلاح بیولوژیک ساخته شده باشد، مطرح کردند. اما تارنمای یی سی چین به نقل از اداره کل این سازمان در مدیترانه شرقی گزارش کرد که ویروس کرونا در آزمایشگاه تولید نشده و به عنوان یک سلاح میکروبی نیز ساخته نشده است. همچنین شایعات مربوط به این موضوع کاملا نادرست است و این ویروس از حیوان به انسان منتقل شده است.

چهارم اسفندماه گذشته معاون اول رئیس کمیته دومای کشوری در امور بین‌الملل روسیه به صورت غیرمستقیم احتمال نقش داشتن آمریکا در بروز کرونا را رد نکرد و گفت: بعید نیست این ویروس یک سلاح بیولوژیک باشد.

برچسب‌ها ویروس کرونا پاکستان ایالات متحده آمریکا پکن پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پاکستان ایالات متحده آمریکا پکن ویروس کرونا پاکستان ایالات متحده آمریکا پکن ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۲۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند طی یک ماه گذشته بیش از یک هزار پناهجو که اغلب آنها افغان و پاکستانی بودند در شمال غرب این کشور بازداشت شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، یک هزار و 96 پناهجوی که شمار زیادی از آنان شهروندان افغانستان و پاکستان هستند، طی یک ماه از استان «ادیرنه» در شمال‌غرب ترکیه بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد پناهجویان توسط نیروهای ژاندارمری ترکیه بازداشت شده‌اند.

بر اساس این گزارش، شمار زیادی از این افراد تبعه افغانستان و پاکستان هستند و پس از طی مراحل قانونی به اداره مهاجرت ادیرنه منتقل شده‌اند.

ترکیه اخیراً برای تسریع روند شناسایی و بازداشت پناهجویان که مقامات آن را «غیرقانونی» می‌خوانند ایستگاه‌های بازرسی و گشت‌های سیار را افزایش داده است.

پیش‌تر وزیر کشور دولت آنکارا گفته بود که شمار ایست‌های بازرسی و گشت‌های سیار در 30 شهر ترکیه برای شناسایی پناهجویان افزایش یافته است.

ادامه روند بازداشت پناهجویان افغان در ترکیه

این کشور به عنوان حلقه وصل آسیا به اروپا، مقصد موقت بسیاری از پناهجویانی است که برای ورود به اروپا از راه‌های قانونی و غیرقانونی وارد این کشور می‌شوند.

ترکیه در ماه‌های اخیر روند شناسایی، بازداشت و اخراج پناهجویان را تسریع کرده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • فرآیند تولید دیگ و ماهیتابه با قوطی فلزی نوشابه توسط کارگران پاکستانی (فیلم)
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • اسکله کمک‌رسانی آمریکا به غزه؛ پرده دودی برای حمله به رفح
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا