Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد آقازاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۶۴۸ بیمار مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی تاکنون ۳۶۲ نفر بهبود یافته‌اند که رقمی بسیار قابل توجه به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: وضعیت آذربایجان‌غربی در این خصوص بسیار بهتر از متوسط کشوری است که امیدواریم همین روند ادامه یابد.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع این بیماری در استان ۶۴۸ نفر به کرونا مبتلا شده‌ و ۵۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: تاکنون نمونه آزمایشگاهی یک‌هزار و ۶۵۴ نفر مشکوک به بیماری کرونا در استان دریافت شده که از این تعداد، نتیجه ۶۴۸ نفر شامل ۳۹ درصد مثبت بود.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۳۸ هزار و ۳۰۹ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲ هزار و ۶۴۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر در کشور بهبود یافته از بیماری کرونا هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آذربایجان غربی بیمارستان چین دانشگاه علوم پزشکی ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۳۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرشته صادقی نسب بیان کرد: باتوجه به شرایط جوی مناسب جهت ایجاد و گسترش بیماری برگی خصوصا زنگ زرد گندم در مزارع غلات استان لازم است کارشناسان شبکه مراقبت ضمن پایش دقیق مزارع، در صورت مشاهده بیماری سریعا به کشاورزان اطلاع رسانی لازم را درخصوص  کانون کوبی و سمپاشی  مزارع با سموم توصیه شده انجام دهند.

وی تاکید کرد:  با توجه به نقش بیماری‌ها در کاهش عملکرد محصول، عملیات مبارزه  بایستی با نظر کارشناسان شبکه مراقبت و در اسرع وقت انجام گیرد تا علاوه بر اثربخشی مناسب از وارد آمدن خسارت به مزارع جلوگیری کند. 

صادقی نسب افزود:عملیات ردیابی و پایش در مزارع همچنان ادامه دارد و توصیه های مدیریتی لازم توسط کارشناسان به کشاورزان انجام  می گیرد.

دیگر خبرها

  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید