Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@17:08:46 GMT

اسپیس‌ایکس محموله «دروازه» ناسا را ارسال می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۳۱۰۴

اسپیس‌ایکس محموله «دروازه» ناسا را ارسال می‌کند

ناسا شرکت خصوصی اسپیس‌ایکس را به عنوان شریک اصلی خود برای ارائه تدارکات به دروازه قمری انتخاب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، ناسا شرکت خصوصی اسپیس‌ایکس را به عنوان شریک اصلی خود برای ارائه تدارکات به دروازه قمری انتخاب کرد.

برهمین اساس، ناسا با شرکت فضایی خصوصی اسپیس‌ایکس برای ارسال محموله به ایستگاه فضایی دروازه (Gateway) که قرار است برای پروژه بازگشت به ماه و سفر به مریخ موسوم به «آرتمیس» راه‌اندازی شود، قرارداد بست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایستگاه فضایی «دروازه» برای برنامه آرتمیس که برای بازگشت فضانوردان آمریکایی به سطح ماه و حضور مداوم و پایدار در آن طراحی شده است، استفاده خواهد شد.

 طبق جدیدترین برنامه سازمان فضایی آمریکا، ناسا شرکت فضایی اسپیس‌ایکس را به عنوان نخستین تأمین کننده تجاری برای تحویل بار، آزمایش و سایر تجهیزات به گیت آژانس در مدار قمری انتخاب کرده است.

این قرارداد یک گام مهم به جلو برای برنامه آرتمیس ناساست که تا سال ۲۰۲۴ نخستین زن جهان را  به همراه تعدادی فضانورد مرد روی ماه فرود می‌آورد و یک حضور قمری پایدار انسانی را بنا می‌کند.

در ماه، ناسا و شرکای آن تجربه لازم برای مأموریت به مریخ و حضور انسان در سیاره سرخ را به دست می‌آورند.

به گفته ناسا، اسپیس‌ایکس وسایل و تجهیزات مورد نیاز  و سایر مواردی که خدمه ممکن است به آن در گیت و در طول سفرهای خود در سطح قمری احتیاج داشته باشند را به دروازه ارسال می‌کند.

ناسا در همین راستا چندین مأموریت ارسال محموله به دروازه را پیش‌بینی کرده است که بین شش ماه تا یک سال در آنجا باقی می‌مانند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ناسا اسپیس ایکس شرکت خصوصی اسپیس دروازه قمر اسپیس ایکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۳۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایکس سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!

به گزارش صدای ایران از ایسنا،ایلان ماسک اعلام کرده که برای مقابله مشکل بات‌ها و کاهش اسپم در پلتفرم ایکس، قصد دارد از تمام کاربران جدیدی که می‌خواهند پست بفرستند یا پست‌ها را لایک کنند، هزینه‌ای دریافت کند، هرچند هنوز میزان پول و زمان اجرایی شدن این کار را اعلام نکرده است.

دیگر خبرها

  • ایکس سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!
  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!
  • آرامگاه «گهواره‌گر» یکی از زیباترین بناهای به‌جا مانده در دشت توس
  • ساخت یک موشک جدید برای جستجوی حیات در سیاره زهره
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • ولادت امام رضا ۱۴۰۳ چند شنبه است و آیا تعطیل است؟
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد