Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-08@20:24:11 GMT

بورس نوروز را با چراغ سبز به پایان برد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۵۰۴۰

بورس نوروز را با چراغ سبز به پایان برد

 معامله‌گران بازار سرمایه امروز یک میلیون معامله به ارزش ۵۴ هزار و ۱۷۷ میلیارد ریال ثبت کردند که باعث شدند شاخص کل با ۱۸۶۱ واحد صعود به رقم ۵۴۷ هزار و ۵۱۰ واحد برسد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز صعودی بود و با ۱۱۵۳ واحد رشد رقم ۱۹۵ هزار و ۱۲۸ واحد را ثبت کرد.

در این بازار توسعه معادن و فلزات، مخابرات ایران و بورس اوراق بهادار نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، پالایش نفت تهران، گروه صنعتی پاکشو و پالایش نفت تبریز نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بانک‌های ملت و تجارت، گلوکوزان، ملی صنایع مس ایران، سالمین، پالایش نفت اصفهان و فولاد مبارکه اصفهان نماد‌های پربیننده بورس بودند.

شاخص کل فرابورس نیز با یک واحد رشد در رقم ۷۰۲۰ واحد ایستاد. معامله‌گران این بازار ۶۴۹ هزار معامله انجام دادند که ۲۷ هزار و ۲۸۹ میلیارد ریال ارزش داشت. گروه توسعه مالی مهر آیندگان و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی و فرابورس ایران، پتروشیمی تندگویان، صنایع ماشین‌های اداری ایران، توکاریل و مدیریت انرژی امید تابان هور نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

لیست نماد‌های پربیننده فرابورس نیز از سهامی ذوب آهن اصفهان، فرابورس ایران، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، صنایع ماشین‌های اداری ایران و کشت و صنعت شهداب ناب خراسان تشکیل شده است.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر بورس فرابورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۵۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس بیش از ۱۲ هزار واحد افت کرد +نقشه

شاخص کل بورس امروز ۱۹ اردیبهشت با کاهش ۱۲ هزار و ۳۲۹ واحدی در سطح ۲ میلیون و ۲۱۹ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، امروز ۱۹ اردیبهشت شاخص کل بورس با کاهش ۱۲ هزار و ۳۲۹ واحدی در سطح ۲ میلیون و ۲۱۹ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۳ هزار و ۳۹۲ واحدی در تراز ۷۳۷ هزار و ۹۴۹ واحدی قرار گرفت تا بازار همچنان روند منفی را شاهد باشد. امروز سه نماد فملی، فولاد و شپنا بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس داشتند و سه نماد ذوب، ثفارس و خودرو هم پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس بودند.

شاخص کل فرابورس هم با کاهش ۱۳۷ واحدی در سطح ۲۴ هزار و ۸۱۹ واحدی قرار گرفت. آریا، هرمز و تجلی هم سه نماد با بیشترین تاثیر بر شاخص فرابورس بودند.

افران، سیر و فردا برترین تقاضا و سه نماد افران، کارین و پارند برترین عرضه را در بورس ثبت کردند. صنعت انبوه سازی با ۲۵۱ میلیارد تومان برترین گروه میان صنایع بود و بعد از آن صنعت خودرو و فلزات اساسی در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته، 12 هزار افت کرد
  • بورس قرمز ماند | افت ۱۲ هزار و ۳۲۹ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۱۹ اردیبهشت؛ افت ۷۶۴۹ واحدی شاخص کل
  • بورس بیش از ۱۲ هزار واحد افت کرد +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۱۹ اردیبهشت/ ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص
  • ریزش بورس ادامه دار شد؛ ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص
  • شاخص بورس ۸ هزار واحد کاهش یافت
  • کاهش ۷ هزار و ۶۴۸ واحدی شاخص کل بورس
  • ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس