Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس معاون نظارت و پایش محیط زیست فارس اعلام کرد که از این هفته نظارت و پایش حضوری سیستم بی‌خطرساز بیمارستانها برای نظارت بر چگونگی کارکرد این سیستم‌ها در شرایط کرونا انجام خواهد شد.

لیلا تاجگردون در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: اگرچه پیش از بروز کرونا ویروس به طور مرتب نظارت و پایش سیستم آتوکلاو بیمارستان‌های استان فارس انجام می‌شد اما به دلیل شیوع این بیماری، حساسیت‌های بیشتری در این باره در دستور اجرا قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول ادامه داد: از آزمایشگاههای متعمد نیز خواسته شده که تجهیزات لازم را در اختیار داشته باشند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست فارس با بیان اینکه تعداد دفعات سرکشی به روند دفع پسماندهای عفونی بیمارستانی در استان بیشتر شده است، از بیمارستان‌هایی که دارای آتوکلاو هستند و نسبت به بی خطر سازی پسماندها اقدام می‌کنند، تشکر و قدردانی کرد.

تاجگرودن خاطرنشان کرد: پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها به شهرداری تحویل داده می‌شود و طی تماس و پیگیری روزانه با مسئولان شهرداری این مهم را دنبال می‌کنیم.

او با بیان اینکه پایش مستمر بیمارستان‌ها در راس برنامه اداره کل محیط زیست فارس قرار دارد، یادآور شد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، محیط زیست نسبت به ارسال دستورالعمل‌های مقابله با ویروس کرونا به علوم  پزشکی، نظام پزشکی، همه بیمارستانها، مدیریت پسماند شهرداری، دادستان و حضور مستمر در جلسات پدافند غیر عامل استانداری اقدام کرده است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست فارس اضافه کرد: تاکنون مشکلی برای دفن پسماندهای عفونی بیمارستان‌های درگیر کرونا در فارس گزارش نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونا فارس شهرداري کروناویروس محیط زیست فارس نظارت و پایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۵۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: تکلیف مدیریت اجرایی پسماند‌های الکترونیکی در کشور مشخص نیست و کاملا غیر اصولی مدیریت می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی طی سخنانی به مناسبت هفته زمین پاک با بیان اینکه «پسماند‌های الکترونیکی یکی از خطرناک‌ترین پسماند‌ها در جهان محسوب می‌شود»، اظهار کرد: متاسفانه عملا این پسماند‌ها در کشور طبق قانون مدیریت نمی‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید ساز و کار مناسبی برای این پسماند‌ها در کشور دیده شود و متولی مشخصی در این حوزه داشته باشیم، گفت: هفته زمین پاک به کار‌های نمادین اختصاص پیدا کرده و عملاً اقدام چشمگیر و اثرگذاری در این حوزه دیده نمی‌شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس معضل پسماند‌ها را یکی از اولویت‌های حوزه محیط زیست خواند و تاکید کرد: پسماند‌ها می‌توانند ثروت تولید کنند، ولی مهمتر از آن کاهش اثرات مخرب محیط زیستی آنهاست که در کشور ما به معضلی جدی بخصوص در استان‌های شمالی و استان‌های مسافرپذیر تبدیل شده است.

دیگر خبرها

  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور