Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به فعالیت کارگاه‌های تولیدی گروه‌های همیار بهزیستی خراسان رضوی گفت: تعداد زیادی از کارگاه‌ها وگروه‌های همیار و گروه‌های مردم نهاد تحت پوشش بهزیستی در این ایام به تولید ماسک مشغول بودند که بالغ بر 40 هزار ماسک در روز تولید کرده‌اند.

به گزارش خبرگزای فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، حمید رضا پوریوسف، در یازدهمین جلسه کمیته پیشگیری و مقابله با کرونای در مراکز تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: تا امروز سه هزار و 100 اقدام در سامانه بهزیستی کشور ثبت شده و سعی کرده‌ایم هماهنگی و آموزش را به صورت مجازی و آنلاین با همکاران بهزیستی پیگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: پیگیری‌های زیادی داشتیم تا مراکز دولتی و غیر دولتی تجمعی در خصوص اقلام بهداشتی و ضدعفونی از قبیل ماسک، مایع شست‌وشوی دست و سطوح و دستکش کمبودی نداشته باشند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: بیش از 41 میلیارد ریال اعتبار از سوی بهزیستی برای جبران هزینه‌های اقلام بهداشتی و حفاظتی به مراکز مختلف تجمعی شامل مراکز توانبخشی، مراکز پیشگیری و خانه و فرزندان پرداخت شده که بیشترین مقدار آن به مرکز توانبخشی پرداخت شده است.

پوریوسف با اشاره به اینکه کمک‌هایی شامل ماسک و لوازم بهداشتی از طریق سازمان ملل به ارزش 180 میلیون تومان در بین مراکز سالمندان خراسان رضوی توزیع شده است، ادامه داد: از اواسط اسفندماه شیفت‌های 1480 مشاوره تلفنی را تا ساعت 24 فعال کردیم تا کمکی به سلامت روان جامعه داشته باشیم.

وی افزود: طرح آموزش و توزیع بسته‌های حفاظتی و بهداشتی را در بین کودکان کار و خیابانی در چهارراه‌ها، معابر اصلی و مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار مشهد را توسط 26 تیم داوطلب انجام دادیم و تا امروز پنج هزار را توزیع کردند و  خود مراقبتی و بهداشت فردی را نیز به کودکان آموزش داده اند، همچنین بسته های مواد غذایی و حمایتی بین خانواده های نیازمند توزیع شده است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به فعالیت کارگاه‌های تولیدی گروه‌های همیار بهزیستی خراسان رضوی در ایام نوروز و بحران کرونا بیان کرد: تعداد زیادی از کارگاه‌ها وگروه‌های همیار و گروه‌های مردم نهاد تحت پوشش بهزیستی در این ایام به تولید ماسک مشغول بودند که بالغ بر 40 هزار ماسک در روز تولید کرده‌اند.

پوریوسف در خصوص آموزش و توزیع بسته‌های بهداشتی توسط تیم‌های سیار کاهش آسیب و مراکز تجمع معتادان متجاهر، افزود: 10 تیم در مشهد و یک تیم در نیشابور به پاتوق‌های معتادین سرکشی می کنند و تاکنون هزار و 800 بسته بهداشتی بین این افراد توزیع شده و 15 پایگاه سلامت اجتماعی و سلامت روان در قالب 37 تیم در خراسان رضوی در محلات کار آموزش و توزیع بسته‌های بهداشتی و حفاظتی ویروس کرونا را انجام می‌دهند و در حال حاضر هزاران عدد ماسک و دستکش و مواد شست و شوی دست و سطوح توزیع شده است.

وی گفت: خراسان رضوی با 300 مرکز تجمعی و 12 هزار فرد مقیم در مراکز به خاطر وجود معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی که دارند وضعیت خاصی دارد و از طرفی تجمع این افراد در مراکز خود باعث تسهیل بیماری کرونا شده به همین جهت توجه زیادی به مراکز شده است.

انتهای پیام/ 70068

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان رضوی بهزیستی سلامت روان مشهد کرونا بهزیستی خراسان رضوی گروه های همیار توزیع شده کارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۷۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ مدیرکل بهزیستی مازندران ضمن گرامیداشت روز روانشناس و مشاوره ، با اشاره به نقش روانشناسان در ایجاد جامعه سالم از نظر جسمانی و روانی، گفت: اکنون ۲۱۲ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در استان در راستای ارائه مشاوره تخصصی در زمینه‌های فردی و خانوادگی، ازدواج، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تحصیلی، ارتقاء توانمندی‌های معنوی، اخلاقی و فکری و ... فعالیت دارد.

دکتر فریبا بریمانی به خدمات حضوری و غیر حضوری مشاوره و روانشناختی اشاره کرد و افزود: پارسال ۱۶۶ هزار و ۳۰۱ نفر با مراجعه به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی از متخصصان مراکز بهزیستی خدمات دریافت کردند و  ۱۹۴ هزارو ۵۶۸ نفر  هم در تماس با ۱۴۸۰ "صدای مشاور"، برای رفع مشکلات روانشناختی در زمینه‌های فردی و خانودگی، کودک و نوجوان، تحصیلی، شغلی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره طلاق، توانایی تصمیم گیری صحیح و مناسب و همچنین تقویت مهارت‌های زندگی و مهارت‌های بین فردی  از خدمات مشاوره تلفنی بهره‌مند شدند.

بریمانی، از ارائه آموزش به بیش از هشت هزار و ۳۰۰  جوان در آستانه ازدواج اشاره و خاطرنشان کرد: پارسال ۱۴ هزار و ۹۹ زوج مازنی برای افزایش استحکام روابط زوجین در کلاس‌ها ودر کارگاه‌ها و جلسات آموزشی پیش از ازدواج شرکت کردند

مدیر کل بهزیستی استان ارتقای سلامت و توانمندسازی روانشناختی زوجین، افزایش رضایتمندی زندگی زناشویی و تحکیم بنیان خانواده را از جمله اهداف برنامه‌های پیشگیرانه و ارتقایی سازمان بهزیستی در حوزه خانواده برشمرد و گفت: در این راستا در سالی که گذشت ۱۵۴۱۱ نفر از آموزش زندگی خانواده و ۴۴۰۹۹ نفر از آموزش‌های مهارت‌های زندگی بهره‌مند شدند.

بریمانی،  انتخاب همسر و ازدواج را از بعد اجتماعی و فردی برای افراد جامعه، مرحله مهم و حساسی دانست و ادامه داد: ۹۶۸۰ نفر پارسال  از مراکز مشاوره سراسر استان برای ازدواج و انتخاب همسر خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی مازندران به  خدمات مشاوره طلاق در مراکز بهزیستی نیز اشاره کرد و افزود: پارسال ۴۶ هزار و ۳۶۱ زوج در مراکز مشاوره، خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند که از این تعداد پرونده بیش از ۲۳ درصد منجر به سازش شده است و عمده‌ترین دلایل طلاق نیز عدم مسوولیت پذیری، بی توجهی، کمبود مهارت‌های زندگی، اعتیاد، خیانت و سو ظن، خشونت و دخالت اطرافیان بود.

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر
  • برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳گروه علوم تجربی در خراسان رضوی
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در حال برگزاری است