Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@04:21:40 GMT

میزان پرشدگی مخازن سد‌ها به ۶۵ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۷۴۵۵

میزان پرشدگی مخازن سد‌ها به ۶۵ درصد رسید

خبرگزاری میزان- مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت منابع آب ایران از پرشدگی مخازن سد‌ها به ۶۵ درصد خبر داد. تاریخ انتشار: 16:15 - 11 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۹۰۲۸ سیف الله آقابیگی مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت منابع آب ایران در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان با اشاره به بارش‌های اخیر در کشور اظهار کرد:با پیش بینی اخیر توسط سازمان هواشناسی مبنی بر آغاز بارش ازرجمعه گذشته، شاهد بارش‌های مناسبی در استان‌های غرب، جنوب و شمال غرب و جنوب شرق بودیم که این بارش‌ها مخصوصا در جنوب استان فارس باعث افزایش حجم آب مخازن در استان‌های جنوبی کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت منابع آب ایران تصریح کرد: با وجود بارش‌های اخیر با تمهیدات در نظر گرفته شده، خسارتی به سد‌های کشور وارد نشده است.
وی با اشاره به عملکرد موثر سد‌ها در تسکین سیلاب افزود: در مناطق جنوبی کرمان، جیرفت، کهنوج، بم هرمزگان شاهد بارش‌های خوبی بودیم و بارش باران در سیستان و بلوچستان و خراسان تا فردا ادامه دارد حتی در سیلاب استان هرمزگان تا میزان دبی آب به عدد ۱۱۰۰ متر مکعب در ثانیه افزایش داشته، اما به طور کامل و بدون خروجی مهار شده است.
آقابیگی ابراز کرد: میزان پرشدگی سد‌ها حدود ۶۵ درصد حجم مخازن است که شرایط به نسبت خوبی است با وجود کاهش میزان بارش نسبت به سال گذشته به دلیل مدیریت صحیح بر خروجی سد‌ها حجم قابل توجهی از منابع آب برای استفاده ذخیره شده است.
وی افزود: وضعیت ذخیره سازی در سد‌های پنجگانه سد‌های استان تهران مناسب است، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و افزایش مصرف آب، نیاز است که مردم با مدیریت مصرف در صرفه جویی آب مشارکت کنند. بیشتر بخوانید: صرفه جویی ۴۰ هزار میلیارد تومانی با بومی سازی کنتور‌های هوشمند

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو منابع آب بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۷۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی، گفت: بارش باران های بهاری شب گذشته در بیشتر شهرستان باعث جاری شدن روان‌آب و تشکیل سیلاب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا نصرآبادی با اشاره به وجود بیش از 2300  سازه آبخیزداری در سطح استان، اظهار داشت: تا ظهر پنجشنبه حدود 13 میلیون مترمکعب رواناب در این سازه‌ها مدیریت شده‌اند و با توجه به ادامه بارندگی‌ها این میزان افزایش خواهد داشت. 

وی افزود: وجود این سازه‌ها باعث شد، حجم زیادی از سیلاب مدیریت و میزان خسارت‌های کاهش یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به پیامدهای تغییر اقلیم، گفت: تغییر زمان بارندگی‌ها و نیز نوع آن که شکل رگباری به خود گرفته و همچنین خشکسالی‌ها که موجب از بین رفتن پوشش گیاهی و کاهش نفوذ پذیری خاک شده است، سیلابی شدن بارش‌ها را به دنبال دارد.

نصرآبادی تصریح کرد: در این بارندگی‌ها دو بندسار که متعلق که متعلق به این اداره کل نبوده شکسته است و خساراتی به بار آورده است. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از شهروندان تقاضا کرد: قبل از ساخت بندسار با مراجعه به ادارات منابع طبیعی از مشاوره فنی رایگان همکاران این اداره کل برخوردار شوند تا در زمان وقوع سیلاب متحمل خسارت نشوند. 

وی ادامه داد: وجود سازه‌های آبخیزداری در کنار طرح‌های نهالکاری می‌تواند شرایط منطقه را برای کاهش پیامدهای خشکسالی و سیلاب بهینه کند. 

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت ۶۰۰۰ میلیارد تومانی سیل سال گذشته
  • وقوع بارش‌های پرحجم بهاری | لزوم توجه به هشدارها
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • وقوع بارش‌های پرحجم بهاری / لزوم توجه به هشدارها
  • اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال
  • آخرین وضعیت شهرستان‌های اصفهان پس از بارش‌های رگباری شب گذشته