Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد تابع تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا است ولی تا زمان اعلام تصمیمات آن‌ها برنامه دانشگاه آزاد همچون دیگر دانشگاه‌ها این است که این ترم را به پایان برسانند؛ یعنی آموزش تا زمانی که ستاد مدیریت کرونا اعلام کند به صورت مجازی پیگیری می‌شود و هنگام بازگشایی دانشگاه‌ها، بقیه‌ی آموزش به صورت حضوری ادامه می‌یابد تا بتوانیم به نحو احسن ترم را به پایان برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبیعتاً هر زمانی که دانشگاه باز شد از فرصت‌ها برای کلاس‌های عملی و آزمایشگاه‌ها استفاده می‌شود.

دکتر احمد حیدری در گفت‌وگو با ایسنا با تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه با اشاره به پیشینه آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد از گذشته واحدی به نام آموزش الکترونیک داشت که این واحد سالهاست که مشغول فعالیت است. بستر فعالیت  این واحد فضای مجازی بود. تجربه برگزاری کلاس‌های مجازی، در دانشگاه آزاد وجود داشت اما طبیعتاً شرایط برای آموزش مجازی به صورت گسترده وجود نداشت.

وی افزود: از اوایل اسفند ماه، با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، در دانشگاه آزاد ستاد آموزش مجازی شکل گرفت. این ستاد در واحدهای همه‌ی استان‌ها نیز ایجاد شد. رییس این ستاد معاونت آموزش فنی مهندسی و کشاورزی (دکتر علمایی) است و رییس مرکز آی.تی و واحد الکترونیک و معاونان آن‌ها هم  به عضویت این ستاد درآمدند و زیرساخت‌ها را فراهم کردند.

حیدری خاطرنشان کرد: قبل از شروع سال۹۹ بیش از ۲۵۰ واحد دانشگاه آزاد کلاس‌های مجازی خود را آغاز کردند و روال هم این گونه است که هر واحد دانشگاهی مسئولیت آموزش دانشجویان خود را بر عهده دارد. هماهنگی‌های لازم انجام و یک پلتفرم مناسب ایجاد شد.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که «تلاش شده هر چه به صورت حضوری در کلاس‌های درس انجام می‌شد، در آموزش مجازی  هم ادامه پیدا کند.» گفت: دو ویژگی جدید هم به این نوع آموزش اضافه شده که یکی از آن‌ها فعال بودن شبکه LMS است. علاوه بر آن، دانشجویان به صورت آفلاین می‌توانند بعداً درس‌ها را مرور کنند.

حیدری ادامه داد: دغدغه‌ی همه‌ی دانشگاه‌های کشور و به خصوص دانشگاه آزاد این است که در این ترم تحصیلی، واحدهای تئوری از طریق فضای مجازی برگزار شود. تلاش‌های خوبی هم شده و بعد از این تعطیلات به جد همه‌ی واحدهای کشور مجددا آمادگی لازم را دارند که کلاس‌ها را به صورت مجازی برگزار کنند.

حیدری در پاسخ به سوالی درباره میزان استقبال دانشجویان از کلاس‌های مجازی گفت: روز گذشته با مسئولان واحدهای آذربایجان غربی، اصفهان، چارمحال و بختیاری، ایلام و برخی دیگر از استان‌ها صحبت کردم. استقبال خوبی از آموزش مجازی در این استان‌ها شده است. از لحاظ زیرساخت‌های اینترنتی، دانشجویان برخی استان‌ها با مشکلاتی روبه‌رو بودند که در حال حاضر مشغول مکاتبه با وزیر محترم ارتباطات هستیم تا دانشجویان استان‌های محروم هم بتوانند از کلاس‌های مجازی استفاده کنند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: به طور کلی ما باید بتوانیم تهدید کرونا را که بسیاری از کشورها با آن درگیر هستند، به فرصت تبدیل کنیم و این ترم را به پایان برسانیم. برخی از دانشجویان و استادان تصور می‌کردند بعد از تعطیلات نوروز، شرایط به حالت عادی برمی‌گردد و کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها برقرار می‌شود، به همین دلیل ممکن است استقبال از کلاس‌های مجازی در اسفند ماه چندان مناسب نباشد. اما در ایام تعطیل استقبال از کلاس‌های مجازی خوب بوده، مثلاً برخی کلاس‌های مجازی دانشگاه آزاد واحد زنجان در طول تعطیلات نوروز برگزار شد.

وی با بیان این که «برنامه دانشگاه آزاد و همه‌ی دانشگاه‌های کشور این است که این ترم را به پایان برسانند» گفت: یعنی آموزش تا زمانی که ستاد مدیریت کرونا اعلام کند به صورت مجازی پیگیری می‌شود و هنگام بازگشایی دانشگاه‌ها، بقیه‌ی آموزش به صورت حضوری ادامه می‌یابد تا بتوانیم به نحو احسن ترم را به پایان برسانیم. طبیعتاً هر زمانی که دانشگاه باز شد از فرصت‌ها برای کلاس‌های عملی و آزمایشگاه‌ها استفاده می‌شود.  

حیدری با تاکید بر این که شرکت در همه‌ی کلاس‌های مجازی مانند کلاس‌های حضوری اجباری است گفت: در سیستمی که قرار است به زودی آموزش مجازی در آن شکل بگیرد حضور و غیاب دانشجویان ثبت خواهد شد.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان و در پاسخ به سوالی درباره احتمال تغییر در روند پذیرش دانشجو در سال آینده گفت: حتما در سال تحصیلی آینده پذیرش در دانشگاه آزاد خواهیم داشت. تهدید کرونا را باید به فرصت تبدیل کنیم و راهکارهای جدید را به کار بگیریم. اگر شیوع کرونا تا اواسط اردیبهشت تمام شود روند عادی پی گرفته می‌شود. در صورتی که شیوع این ویروس ادامه داشته باشد در هر زمینه‌ای تصمیمات مناسب گرفته خواهد شد. تلاش دانشگاه آزاد این است که آموزش را به نحو احسن برای دروس تئوری در فضای مجازی ادامه دهد. برای دروس عملی نیز ان‌شا الله بعد از فرصتی که پس از بازگشایی دانشگاه‌ها ایجاد شد برای استفاده جهت پیشبرد کلاس‌های حضوری مانند کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها استفاده خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی کلاس های مجازی دانشگاه آزاد مدیریت کرونا آموزش مجازی دانشگاه ها ی کلاس ی دانشگاه استان ها ی آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۷۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجویان درس «آشنایی با دفاع مقدس» دانشگاه آزاد اسلامی یزد از باغ موزه دفاع مقدس یزد بازدید کردند.

در این بازدید که به همت امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی یزد صورت گرفت، جمعی از دانشجویان این دانشگاه در قالب درس «آشنایی با دفاع مقدس» به همراه استادان خود از باغ موزه دفاع مقدس استان یزد بازدید و کلاس درس خود را در آنجا برگزار کردند.

این بازدید با هدف آشنایی دانشجویان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد از آثار و مواریث فرهنگی، تاریخی هشت سال دفاع مقدس با هدف جریان‌سازی فرهنگی، آشنایی نسل امروز با حماسه هشت سال دفاع مقدس و تقویت روحیه خودباوری و تقویت اقتدار ملی و هویت اسلامی ایرانی برگزار شد.

در این رویداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با حضور استاد درس «آشنایی با دفاع مقدس» ضمن بازدید از تجهیزات و ادوات نظامی به کار گرفته شده در دوران هشت سال دفاع مقدس از تالار‌های باغ موزه دفاع مقدس در حضور کارشناسان هر تالار که خود از حماسه‌سازان دفاع مقدس هستند، بازدید کردند.

در این موزه با استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتال برای انتقال مفاهیم تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نقش مردم تلاش شده است.

به گزارش آنا، مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان یزد در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع کنار پارک آزادگان صفائیه احداث شد و شامل سه بخش محوطه، دو طبقه گالری نمایشگاهی و مفهومی و ساختمان اداری است.

زیربنای باغ موزه دفاع دفاع مقدس استان یزد با ۱۶ هزار مترمربع زیربنا احداث شد که زیربنای ساختمان اصلی آن سه هزار و ۸۰۰ مترمربع است.

همچنین در گالری این مرکز، اسناد و مدارک و آثار حجمی از دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد.

استان یزد ۳ هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد، ۳۰۰ هزار بسیجی و افزون بر ۳۰ هزار رزمنده دارد که در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های غرب و جنوب کشور حضور داشته‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • برنامه آزمون‌های نهایی خرداد ۱۴۰۳
  • تجربه آموزش‌های ترکیبی در مسیر پیشرفت و هوشمندسازی را ادامه می‌دهیم
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • واریز ۳ مطالبه معلمان تا پایان اردیبهشت
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • تصمیمی برای تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد اتخاذ نشده است
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری