Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:11:14 GMT

کمک ۴۵میلیاردریالی مس سرچشمه به سیل زدگان استان کرمان

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۷۸۰۸

کمک ۴۵میلیاردریالی مس سرچشمه به سیل زدگان استان کرمان

محمود پورقاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مجتمع مس سرچشمه در راستای فعالیت های اجتماعی و کمک به همنوعان خدمات ارزنده ای را در زمان های گذشته از جمله سیل خوزستان، زلزله بم و زلزله کرمانشاه ارائه کرده است.

وی افزود: در اوایل فروردین امسال با بروز سیل به منطقه جنوب استان کرمان و وارد آمدن  خسارت به ساکنان و زیرساخت های این منطقه، مدیریت مجتمع مس سرچشمه انجام هرگونه خدمات رسانی را به موکب شرکت ملی صنایع مس ایران ( مجتمع مس سرچشمه ) محول کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورقاسمی تصریح کرد: در مرحله اول کمک های ارسالی به این مناطق شامل ۵۰۰ تخته پتو، ۲ هزار  پوشک بچه، ۱۲ هزار کنسرو ماهی، ۲ هزار لباس زنانه، ۱۳ هزار آب معدنی، ۵ هزار بسته ساقه طلایی، یکهزار غذای آماده و ۵ تن آرد  بود.

وی ادامه داد: از دیگر کمک های مس سرچشمه به سیل زدگان زهکلوت و رودبار را پخت و توزیع ۳ هزار پُرس غذای گرم شامل می شود.

پورقاسمی تصریح کرد: با سرکشی های انجام شده از منطقه زهکلوت و راه های بسته شده بر اثر سیلاب، توانستیم ۳۴ کیلومتر از مسیر زهکلوت تا چاه ابراهیم و  پنج انگشت را با کمک سپاه بازگشایی کنیم که در این مسیر راه های ۲۶ روستا بر اثر سیلاب مسدود شده بود که بازگشایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر کمک های مس سرچشمه به سیل زدگان جنوب استان، فراهم آوردن امکانات از جمله هلیکوپتر و آمبولانس جهت انتقال بیماران، خانم های باردار و ... به بیمارستان بود.

نماینده موکب شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اینکه مردم زهکلوت و رودبار جنوب استان کرمان اغلب کپرنشین هستند گفت: مردم سیل زده این منطقه علاوه بر اینکه زندگی آنها زیرآب رفته و نابود شده است مشکل ویروس کرونا که در جامعه وجود دارد هم بر این مشکلات اضافه شده که حضور مردم جهادی از سایر استان ها و کمک های آنها قوت قلبی برای این مردم سیل زده است.

 وی خاطرنشان کرد: مس قرار است کارواش های صنعتی در این منطقه راه اندازی کند و فرش و گلیم های سیل زدگان را شستشو دهد تا هرچه زودتر ساماندهی شوند.

پور قاسمی با بیان اینکه ۱۵۰ نفر از خادمان موکب و کارگران مجتمع مس سرچشمه به طور جهادی در انجام این امور فعالیت دارند تصریح کرد: قرار است چادرهای اسکان موقت با کمک مجتمع مس در مناطق سیل زده جنوب استان مستقر کنیم.

برچسب‌ها رودبار رفسنجان زهکلوت سیل پروندهٔ خبری خسارت سیل بهاری در نیمه جنوبی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رودبار رفسنجان زهکلوت سیل رودبار رفسنجان زهکلوت سیل مجتمع مس سرچشمه مس سرچشمه جنوب استان سیل زدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۷۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، گفت: امروز دومین مرحله مردمیاری و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز در مناطق سیل زده شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف آن انجام شد.

به گزارش ایسنا،‌ ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات‌ وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیازهای اساسی مردم پرداخت.

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهادها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالاهای اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالاها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف تقسیم شد.

ناخدا دوم خزائی، همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان رفع نشود کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشور
  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشو
  • خروش آبشار فصلی بر اثر بارش‌های اخیر در منطقه کیش انجیرو روستای گوجر + فیلم
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • آب قنات؛ مهریه زنان طرشتی | ۵ قنات باغ‌های روستا را سیراب می‌کرد