Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@03:08:09 GMT

۶۸ سبزی‌کار متخلف به دستگاه قضایی کردستان معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۸۰۰۲

۶۸ سبزی‌کار متخلف به دستگاه قضایی کردستان معرفی شدند

محمد غفوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در چهار سال گذشته محصول تولید شده سبزی‌کاران استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی مورد نظارت و ارزیابی قرار گرفته و در این راستا محصول ۶۸ نفر از سبزی کاران بخاطر استفاده غیرمجاز از کود شیمیایی و سموم، ناسالم شناخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ۵۸ نفر از این سبزی‌کاران در شهرستان سنندج مشغول تولید انواع سبزیجات برگی، غذه‌ای، خیار و سیب زمینی بودند که محصولات مزارع آنان منطبق بر استانداردهای معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نبود.

رییس گروه محیط زیست و سلامت غذاسازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: بررسی سلامت سایر محصولات نیز از اهداف مشارکت کاری این سازمان و دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی برای تامین سلامت و امنیت غذایی مصرف کنندگان بوده که سال گذشته این اقدام در مزارع توت فرنگی و گندم انجام شده است.

غفوری یادآور شد: در سال گذشته این گروه با مراجعه به ۲۱ مزرعه توت فرنگی در سطح استان نمونه‌های مختلفی را برای انجام آزمایشات سلامت محصول برداشتند که نمونه‌های ۲۰ مزرعه سالم شناسایی شد و ۳۰ درصد این محصولات نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی کاملا ارگانیک اعلام شده است.

وی تاکید کرد: بررسی سلامت محصول گندم استان نیز در ۱۰۰ مرزعه به صورت تصادفی در تمام شهرستان‌های استان انجام شده که ۱۰۰ نمونه‌ از نظر باقی مانده سموم و فلزات سنگین کاملا سالم بوده‌اند.

غفوری با اشاره به تشکیل گشت های ویژه با همکاری معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان از سال ۹۵ افزود: نمونه برداری از محصولات کشاورزی در سر مزرعه برای نخستین بار در سطح کشور در این استان انجام شد.

رییس گروه محیط زیست و سلامت غذاسازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: کارشناسان هنگام بازدید و نمونه برداری از مزارع به صورت چهره به چهره کشاورزان را در خصوص استفاده صحیح و به موقع از سموم و کود شیمیایی آموزش می‌دهند.

در استان کردستان سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هکتار از مزارع آبی به کشت سبزی اختصاص می یابد و در حدود ۳۰۰ نفر در این بخش فعالیت می کنند.

استان کردستان با یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی دارد که از این مقدار ۱۲۳ هزار هکتار به صورت آبی کشت و سالانه حدود سه میلیون تُن انواع محصول در این استان برداشت می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا دارو دانشگاه علوم پزشکی دستگاه قضایی سبزیجات سیب زمینی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۸۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، علی نویدیان در این خصوص، افزود: ابلاغ چارت سازمانی مرکز بهداشت شهرستان تازه تأسیس گلشن پس از ماه‌ها تلاش و پی گیری توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شد.

وی ادامه داد: چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن، مهمترین کار زیربنایی حوزه سلامت در شهرستان گلشن است که باعث ایجاد و راه اندازی واحدهای مختلف بهداشتی و درمانی خواهد شد.

وی ضمن ابراز خرسندی از تصویب چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن در نقشه سلامت کشور گفت: تصویب این چارت علی رغم جذب اعتبارات اختصاصی برای این مرکز بهداشت، منجر به اختصاص ردیف استخدامی خواهد شد.

نویدیان ابراز امیدواری کرد که با فعالیت مرکز بهداشت گلشن، زمینه رشد و تعالی بهداشت و درمان آن منطقه را شاهد باشیم.

کد خبر 6095461

دیگر خبرها

  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد