Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@20:39:07 GMT

وزش بادهای نسبتا شدید تا شدید در اکثر مناطق استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۸۴۰۲

وزش بادهای نسبتا شدید تا شدید در اکثر مناطق استان اصفهان

حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج ناپایدار ضعیف از روی استان اصفهان طی امروز تا اواخر هفته است.

وی افزود: بر این اساس طی این مدت در اکثر مناطق استان اصفهان افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و برای امروز در نواحی غربی و شرقی و تا حدی شمالی استان رگبار بهاری پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مسئول پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشینه دمای هوا در استان اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده یک تا سه درجه افزایش خواهد داشت، تاکید کرد: با توجه به ادامه و تشدید فعالیت سامانه بارشی را در اصفهان، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی را شاهد هستیم که درمناطق مستعد بارش تگرگ و وقوع صاعقه را به ویژه در مناطق شرق و شمال شرق استان به همراه خواهد داشت.

هشدار در ارتباط با وقوع روان آب و سیلاب محلی

وی اضافه کرد: بر این اساس در ارتباط با گرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده ها، وقوع روان آب و سیلاب محلی از روز گذشته تا پایان امروز هشدارهای لازم داده شده است.

علی عسگریان با اشاره به اینکه از امروز شاهد وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و وقوع طوفان لحظه ای در استان اصفهان هستیم و شدت وزش باد در نیمه شمالی استان و مناطق باد خیز خواهد بود، گفت: بر این اساس احتمال شکستن درختان فرسوده و کهنسال و آسیب به سازه های ساختمانی موقتی وجود دارد.

میزان بارشهای ۲۴ ساعته اصفهان

وی در ارتباط با بارش‌های ۲۴ ساعته اصفهان نیز تاکید کرد: در طول این مدت در سمیرم به شکل میانگین ۲۴.۱ میلی متر، شهرضا با ۷.۸ میلی متر، برزک پنج میلی متر، دهاقان ۴.۶ میلی متر و ورزنه دو میلی متر، بویین میاندتش ۱.۸، خوروبیابان ۱.۳، آران و بیدگل و کب.رآباد یک و نجف آباد هشت دهم میلی متر باران باریده است.

کارشناس مسئول پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته در شهر اصفهان تنها چهار دهم میلیمتر باران باریده است، گفت: روز دوشنبه هوای شهر اصفهان به شکل گاهی افزایش ابر وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی شمود.

وی اضافه کرد: روز سه‌شنبه هوای شهر اصفهان کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید است و روز چهارشنبه هوای اصفهان به شکل کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید و احتمال رگبار پراکنده پیش بینی می شود.

کد خبر 4889271

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان هواشناسی هواشناسی اصفهان تندباد برف و باران ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا ایلام گرگان سال جهش تولید شهرکرد سیلاب طرح غربالگری ماسک طبی بارش باران تردد وسایل نقلیه ضدعفونی وزش باد نسبتا استان اصفهان شدید تا شدید افزایش ابر پیش بینی میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۸۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد‌های شدید و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۴ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مرضیه سی سی پور گفت: امروز ناپایداری‌هایی در وضعیت جوی و دریایی استان پیش بینی می‌شود.

وی گفت: امروز در پاره‌ای از نقاط استان از جمله ارتفاعات، نوار ساحلی و برخی جزایر غربی، تنگه هرمز و مناطق شرقی استان رگبار پراکنده باران و رعد و برق با احتمال افزایش لحظه‌ای سرعت وزش باد پیش بینی می‌شود.

سی سی پور گفت: بعدازظهر امروز افزایش باد جنوب غربی در مناطق شرقی، مرکزی و شمالی استان با احتمال گردوخاک محلی مورد انتظار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: فردا شنبه ۱۵ اردیبهشت با گذر یک موج بارشی در پاره‌ای از مناطق غربی، شمالی، شرقی و ارتفاعات رگبار پراکنده باران و رعدوبرق با احتمال افزایش لحظه‌ای سرعت وزش باد پیش بینی می‌شود.

سی سی پور گفت: توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی، صعود ارتفاعات و چرای دام در ارتفاعات خودداری شود.

وی گفت: بیشینه سرعت باد در تنگه هرمز گاهی به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع امواج دریا گاهی به بیش از دو متر خواهد رسید.

سی سی پور خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در این مدت شناور‌های سبک صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور‌ها در نظر گرفته شود.

وی افزود: تا اواسط هفته پیش رو بعدازظهر افزایش باد‌های جنوب غربی تا شمال غربی سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد و از لحاظ دمایی از امروز تا اواسط هفته افزایش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است.

دیگر خبرها

  • افزایش شمار جان باختگان بارندگی شدید در برزیل
  • بارش سیل‌آسا باران در ۱۶ استان
  • سامانه بارشی در خراسان شمالی فعال می‌شود/ کاهش ۱۰درجه‌ای دمای هوا
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۴؛بارش‌ سیل‌آسا باران در ۱۶ استان
  • وزش باد‌های شدید و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۴ اردیبهشت
  • بارش‌های رگباری و رعدوبرق در اصفهان تداوم دارد / هوا خنک‌تر می‌شود
  • بارش ۲۵ میلی‌متر باران در تویسرکان/ سامانه بارشی تا شنبه فعال است
  • رگبار باران و بارش تگرگ در کرمان
  • احتمال وقوع سیلاب در غرب و برخی نقاط مرکزی استان کرمان
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان/ وزش باد‌های نسبتاً شدید