Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@03:06:52 GMT

برخورد سخت پلیس با متخلفان در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۸۴۵۵

برخورد سخت پلیس با متخلفان در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: پلیس با افراد متخلف در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که برای جان خود و دیگران ارزشی قائل نیستند، مماشات نکرده و در اجرای قانون، قاطع و سخت‌گیرانه برخورد خواهد کرد. ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴ اجتماعی پلیس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار احمد نوریان درباره اقدامات نیروی انتظامی در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار کرد: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا توسط ستاد ملی مقابله با کرونا به دستگاه‌های اجرایی و نیروی انتظامی ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی نیروی انتظامی ادامه داد: این ستاد در مصوبه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، محدودیتهایی را درباره سفر و تردد خودروها و افراد غیربومی، تعطیلی مشاغل و اصناف غیرضروری، برگزاری هرگونه مراسم و اجتماعات و فعالیت مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها قائل شده است.

وی ادامه داد: در قالب این طرح از هموطنان عزیز خواسته شده، سفرهای خود را لغو کرده و از شهر محل سکونت خارج نشوند همچنین بر بازگشت افرادی که به هر دلیل اقدام به مسافرت کرده‌اند به شهرهای خودشان در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید شده است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی یادآور شد: همکاران من در پلیس راهنمایی و رانندگی و مأموران انتظامی، مکلف هستند به خودروهای افراد غیربومی و غیرساکن اجازه ورود و تردد در شهرها را ندهند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کنترل ترددها و ماندن افراد در خانه، مطالبه عمومی جامعه از پلیس برای حفظ جان و سلامت مردم است که در طول این مدت به اشکال مختلف از طریق رسانه‌ها، فضای مجازی و تماس و ارتباط با نیروی انتظامی بر آن تأکید شده است.

نوریان افزود: از طرف دیگر، الزامات قانونی و اجرایی کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا هم در این رابطه مسئولیتهای جدیدی در زمینه کنترل عبور و مرور در مبادی ورودی و خروجی شهرها را به عهده پلیس قرار داده است.

سخنگوی نیروی انتظامی بیان کرد: در شرایطی که شیوع ویروس کرونا به عنوان یک تهدید جدی، جان تمام شهروندان و مردم را در کشور ما و سطح جهان تهدید می‌کند و هیچ فرقی میان افراد با هر جایگاه و مقام شغلی، اجتماعی و اقتصادی وجود ندارد، همکاران من برای برقراری نظم و امنیت عمومی و کمک به تأمین سلامت و بهداشت عمومی حتی جان خود را به خطر انداخته و با فعالیت شبانه‌روزی در تلاش هستند در راستای پیشگیری، مهار و کنترل این ویروس به نظام بهداشت و درمان کشور کمک کنند تا ان‌شاءالله جامعه به شرایط عادی زندگی بازگردد.

وی بیان کرد: ما کاملاً شرایط مردم و خانواده‌ها را در طول این بحران درک می‌کنیم و می‌دانیم که روزهای سخت "در خانه ماندن" را به خاطر احترام به حقوق دیگران، تحمل می‌کنند اما گاهاً مشاهده شده برخی افراد بدون توجه به شرایط فعلی و مقررات ملی اعلام شده، با سفر کردن، گشت و گذار در شهرها و جاده‌ها و انجام کسب و کارهای غیرضروری باعث افزایش ابتلا و مرگ و میر ناشی از این ویروس می‌شوند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: چنین افرادی وقتی با اعمال قانون توسط پلیس مواجه می‌شوند، اقدام به تخلف و نقض مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی کرده و موجبات اعمال مجازاتهای قانونی را فراهم می‌کنند.

نوریان ادامه داد: متأسفانه نمونه اینگونه رفتارهای ناقض قانون، تعرض و برخورد خشن یک راننده متخلف با مأمور وظیفه‌شناس ما در مبادی کنترل تردد در یکی از شهرها بود، در این حادثه، پلیس به یک خودروی دارای پلاک غیربومی، اجازه ورود به شهر را نداده که سرنشینان خودرو با رفتار خشن، با مأمور درگیر شدند البته مرتکبان از اعمال غیرقانونی خود ابراز پشیمانی کرده اما پرونده، مسیر قانونی خود را در مراجع قانونی طی خواهد کرد.

این مقام انتظامی یادآور شد: بر اساس قانون هر فردی که نسبت به مأموران پلیس در حین انجام وظیفه، تعدی و تعرض کند، علاوه بر اعمال مجازاتهای سنگین مربوط به نقض مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی برابر با ماده 607 قانون مجازات اسلامی، مورد تعقیب کیفری قرار می‌گیرد و مرجع قضائی با آن شدیداً برخورد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه در ماده 609 نیز تأکید شده اگر در کنار تمرد از اجرای قانون، هر گونه توهین، اخلال در نظم عمومی، جرح و خسارت به مأمور صورت گیرد برای آن مجازاتهای جداگانه‌ای پیش‌بینی شده است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی تأکید کرد: در عین حال که مأموران پلیس، دقیقاً نسبت به تشخیص بومی یا غیربومی بودن افراد و ترددها، با سعه صدر و خویشتن‌داری عمل خواهند کرد اما به هیچ وجه پلیس با افراد متخلف از این مقررات که برای جان خود و دیگران ارزشی قائل نیستند، مماشات نکرده و در اجرای قانون، قاطع و سخت‌گیرانه برخورد خواهد کرد.

راننده مست منجر به فوت مأمور پلیس شدحمله به مأموران پلیس حین جلوگیری از تردد یک خودروی غیربومی/ 5 نفر بازداشت شدند

انتهای پیام/

R1370/P/S2,21,1392/CT12 واژه های کاربردی مرتبط بهداشت و درمان ویروس کرونا پلیس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان ویروس کرونا پلیس بهداشت و درمان ویروس کرونا پلیس طرح فاصله گذاری اجتماعی نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۸۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۷۹۸ سارق در اسلامشهر

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر از دستگیری ۷۹۸ سارق از ابتدای سالجاری تا کنون در این شهرستان خبرداد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمدرضا علیزاده در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و درخواست برای برخورد با پدیده سرقت‌ در شهرستان اسلامشهر، رسیدگی به موضوع در دستورکار تیم‌های ویژه از ماموران پلیس قرار گرفت و در همین راستا نیز چندین طرح برای دستگیری سارقان و مالخران به اجرا درآمد. 

وی افزود: در این راستا با اجرای طرح های انتظامی و امنیت محله محور از ابتدای سال جاری تاکنون با اقدامات انجام شده از سوی ماموران ۷۹۸سارق اماکن خصوصی، محتویات خودرو و قاپ زن  و همچنین مالخر اموال مسروقه دستگیر شدند. 

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه متهمان به صدها فقره سرقت اعتراف کرده‌اند، گفت: برای این افراد پرونده قضایی تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده‌اند. همچنین طرح‌های پلیس برای برخورد با سارقان و مالخران همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله به مامور نیروی انتظامی ناکام ماند
  • حمایت قاطع ۵۰۰ گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • مردم حامی اجرای طرح نور نیروی انتظامی
  • دستگیری ۷۹۸ سارق در اسلامشهر
  • بازدید دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • قدردانی دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • حمایت دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد از طرح نور
  • تجمع در مشهد در حمایت از گشت حجاب نیروی انتظامی
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد